Acum la Digi FM Lucian Mindruta BURAK YETER FT DANELLE SADOVAL - Tuesday

Studiu: Pandemia ne-a făcut să mâncăm mai sănătos. Cu ce alimente ne-am potolit foamea mai des

Gătește mâncare sănătoasă cu legume crude, vegetarian, organic în tigaie, pe plită cu inducție, aragaz, hrană în bucătărie
Foto: Shutterstock

În pandemie, în România a crescut consumul de alimente sănătoase. 38% dintre respondenții unui studiu realizat de Starcom România au consumat mai multe fructe și legume proaspete, iar 29% au băut mai mult ceai comparativ cu alți ani. 

Conform studiului „Impactul pandemiei de COVID-19 asupra consumului de alimente”, românii au fost chibzuiți în ceea ce privește cheltuielile alimentare din ultimul an și au continuat să cumpere mărci cunoscute. În același timp, au devenit mai conștienți de ceea ce consumă și au căutat alimente sănătoase: aproape 90% dintre ei au evitat produsele cu aditivi, 86% au folosit ingrediente naturale sau organice în prepararea mâncării, iar 82% au evitat băuturile carbogazoase. 

Perioada pandemică a accentuat nevoia românilor din mediul urban de a avea un stil de viață mai sănătos pentru a contrabalansa sedentarismul și a crescut gradul de apreciere a meselor în familie. Legumele și fructele au fost la mare căutare în dieta românilor în această perioadă, în detrimentul produselor cu aditivi și conservanți artificiali. Totodată, contextul pandemic a creat mediul perfect ca oamenii să gătească mai mult în casă, acordând o mai mare atenție produselor folosite în prepararea mâncării, ingredientelor naturale sau chiar organice, a explicat Andreea Zanfir, Consumer Insights & Research Coordinator la Starcom România. 

Pandemia i-a determinat pe români să cumpere mai mult ca în alți ani alimente ambalate, din motive de igienă (93%), dar aceștia au continuat să cumpere și alimente neambalate, în principal din motive de protejare a mediului (82%). Totodată, românii s-au orientat către alimente neperisabile sau cu un termen de expirare mai generos (84%), au făcut cumpărăturile pe baza unor liste stabilite anterior (83%) și au achiziționat cantități mari deodată (74%), pentru a se aproviziona și evita spațiile aglomerate. 

În mare măsură, respondenții au declarat că s-au orientat către alimente la oferte speciale (90%), acordând o mai mare atenție prețului comparativ cu alți ani. Cu toate acestea, mărcile cunoscute au rămas printre alegerile consumatorilor, precum și produsele gustoase, consumate pentru a satisface nevoia de răsfăț.

Magazinele fizice (supermarket-urile/hypermarket-urile) rămân principalele mijloace ale românilor din mediul urban de a-și face cumpărăturile săptămânale. Ocazional, de cel mult 2-3 ori pe lună, aceștia apelează și la cumpărăturile online de alimente. 

Pe lângă preț (69%), românii au luat în considerare și alte criterii atunci când au ales să își cumpere alimentele: calitatea produselor (68%), prospețimea (56%), experiența anterioară (39%) și lista de ingrediente (37%). 

Pe de altă parte, românii au consumat mai puține alimente congelate și semi-preparate, cât și mai puține băuturi alcoolice. Pentru 7 din 10 români din mediul urban, fructele și legumele proaspete au devenit indispensabile în perioada pandemică. Similar, cafeaua (62%), produsele lactate (58%) și carnea de pasăre (55%) reprezintă acum elemente de bază în dieta românilor. 

Totuși, carnea continuă să fie unul dintre produsele principale folosite la gătit (64%), alături de fructe și legume (58%), urmate de condimente (52%) și uleiuri (52%). Alte produse folosite sunt orezul, produsele lactate și peștele. Persoanele mai tinere au fost mai atrase să folosească făină și produse din făină, precum și fructe congelate, legume și zahăr, comparativ cu alte segmente de vârstă. 

Studiul a fost realizat de agenția de media Starcom, prin interviuri online, pe un eșantion de 806 persoane de sex feminin și masculin cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet din mediul urban, în perioada 28 aprili-10 mai. 

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!

Recomandări DigiFM
emilian imbri digi fm
Medicul Emilian Imbri: La campania de vaccinare trebuie atrași...
claudiu pandaru digi fm
Claudiu Pândaru, despre soarta Guvernului Cioloș: Cel mai probabil nu...
Președintele Colegiului Medicilor: România este într-o situație de...
Pe aceeași temă
episcopul husilor
Episcopul Huşilor: Este absolut necesar să conştientizăm pericolele reale ale pandemiei
medic gabriel diaconu
Medicul Gabriel Diaconu, mesaj pentru Klaus Iohannis: Admiteți că statul a eșuat în a-și...
Vaccin anti-COVID-19, coronavirus, imunizare, medic cu pacient, seringă cu ac de injecție
Record în valul 4. Aproape 44.000 de români au făcut prima doză de vaccin anti-COVID într-o...
octavian jurma
Medicul Octavian Jurma: România ar trebui să intre într-un lockdown, cel puțin două săptămâni
Te-ar putea interesa și
jurma
Medicul Octavian Jurma, acuzații dure la adresa Guvernului, dar și a președintelui Iohannis...
Vlad Ciurea
Medicul Vlad Ciurea: Nevaccinarea dovedește o lipsă de educație și o non-încredere în...
octavian jurma
Medicul Octavian Jurma: În următoarele 14 zile aproximativ un milion de români se vor infecta...
tedros OMS
Președintele Colegiului Medicilor: O delegație a OMS vine în România să înțeleagă ce se...
Partenerii noștri
Digi24 Un mire din Botoșani n-a avut voie să meargă la propria nuntă pentru că a fost testat pozitiv cu COVID în ziua evenimentului
Un mire din Botoșani n-a avut voie să meargă la propria nuntă pentru că a...
DigiSport FCSB, OUT din Cupa României? FRF nu acceptă reprogramarea + precedentele din sezonul trecut
FCSB, OUT din Cupa României? FRF nu acceptă reprogramarea + precedentele...
PeRoz Shiloh, fiica Angelinei Jolie care voia să fie băiat, apariție rară. Adolescenta are părul lung și a îmbrăcat o rochie midi
Shiloh, fiica Angelinei Jolie care voia să fie băiat, apariție rară...
Film Now A fost considerată unul dintre copiii-minune de la Hollywood. La 27 de ani, Dakota Fanning s-a transformat într-o tânără încântătoare
A fost considerată unul dintre copiii-minune de la Hollywood. La 27 de...
Digi World Două doze de vaccin Pfizer, eficiente cel puțin șase luni contra tuturor variantelor de coronavirus. Ce se întâmplă după această perioadă
Două doze de vaccin Pfizer, eficiente cel puțin șase luni contra tuturor...
Digi Animal World Un pui de maimuță și o capră au devenit de nedespărțit. Imaginile sunt virale: "Vreau și eu doi preteni așa"
Un pui de maimuță și o capră au devenit de nedespărțit. Imaginile sunt...
ProFM Anca Țurcașiu a găsit puterea de a merge mai departe, la un an de la divorț: "Am învățat să iert. Am sufletul liniștit"
Anca Țurcașiu a găsit puterea de a merge mai departe, la un an de la...
Digi Life Un zgârie nori din New York oferă turiștilor o experiență inedită: "plutirea în aer"
Un zgârie nori din New York oferă turiștilor o experiență inedită...
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate