Aeroportul Băneasa ar putea fi transformat într-un city airport, de pe care să fie operate zboruri doar pe timp de zi, după ce de ani de zile persoanele care şi-au construit case în zona aerogării au solicitat închiderea acestuia din cauza zgomotului produs de avioane. În cazul în care pe acest aeroport nu s-ar mai desfăşura operaţiuni aviatice, el ar fi retrocedat moştenitorilor prinţului George Valentin Bibescu, cel care a înfiinţat aeroportul.
„Avem foarte multe plângeri şi solicitări din cauza zgomotului şi vă pot spune poate şi în premieră că strategia aeroportului Băneasa vizează a fi un city airport, astfel încât noaptea să nu mai zboare avioane. Într-adevăr, aeroportul a fost primul, dar trebuie să ne gândim şi la comunitatea de acolo”, a declarat purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Theodor Postelnicu, potrivit News.ro.
Acesta a explicat că aeroportului a aparţinut prinţului George Valentin Bibescu, iar prin testament prinţul a precizat că, în cazul în care nu se mai efectuează operaţiuni aviatice, aeroportul va reveni succesorilor săi.
Deputatul Hagiu: „Otopeni este singurul aeroport fără o zonă de îmbarcare-debarcare sigură”
Pe de altă parte, Aeroportul internaţional Otopeni este singurul aeroport din lume care nu are o zonă de îmbarcare-debarcare rapidă, în condiţii de siguranţă, crede deputatul Augustin Hagiu, membru al Comisiei de transporturi. Acesta a declarat că imaginea aeroportului este dezolantă în rândul turiştilor străini care vin în România.
Deputatul a susținut că este cel mai mare aeroport din România, dar este şi un aeroport regional, pentru că atrage în continuare, din regiunea în care se află, foarte mulţi pasageri pe zborurile internaţionale, chiar şi pe zborurile naţionale, potrivit News.ro.
”Spre exemplu, prahovenii vin la Bucureşti ca să zboare la Cluj, sau la Budapesta sau mai departe. Fiind şi aeroport regional, automat beneficiază de un flux de pasageri care vin la aeroport cu acele transferuri sau acel transport interjudeţean. Ori, Otopeni este singurul aeroport din lume, cred, care nu are o zonă de îmbarcare-debarcare rapidă, în condiţii de siguranţă, nu cum este acum - în acel amestec de toate -, în condiţii de siguranţă pentru pasagerii care utilizată transportul aerian”, a spus Augustin Hagiu.
Acesta a precizat că au fost foarte multe propuneri, o zonă de îmbarcare pe termen scurt, adică îmbarcare rapidă, în paralel o zonă de îmbarcare cu zonă de staţionare pe termen lung, pentru tot ce înseamnă autocare şi transferuri.
Deputatul a subliniat că nu s-au realizat aceste proiecte, iar acum lucrurile sunt şi mai greu de gestionat pentru că au intervenit lucrările la staţia de metrou.
”Nemulţumirea mare apare şi din rândul turiştilor străini care vin către România, aterizează la aeroportul Otopeni, ar trebui să fie întâmpinaţi în zona de îmbarcare rapidă, pe care nu avem de shuttle-uri care să-i conducă la hotel, că să nu fie nevoiţi să se împartă în mai multe taxiuri sau să meargă către transportul alternativ, mai ales atunci când sunt grupuri compacte. Imaginea este oricum dezolantă şi am stat de vorbă pe tema asta, inclusiv anul trecut la târgul internaţional de turism, cu foarte mulţi reprezentanţi ai agenţiilor de turism care interacţionează cu România”, a mai spus deputatul, membru al Comisiei de transporturi.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!