Magazinele vor fi obligate să afișeze, la reducerile de preț, care a fost cel mai scăzut preț din ultimele 30 de zile înainte de ofertă. Astfel, clienții își pot da seama dacă au de-a face cu o ofertă înșelătoare.
Potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere publică de ANPC, orice notificare de reducere a prețului trebuie să indice clar prețul aplicat anterior de comerciant. Mai mult, se specifică foarte clar că prețul anterior reprezintă cel mai scăzut cost pretins clienților în perioada ultimelor 30 de zile înainte de aplicarea reducerii.
În cazul bunurilor susceptibile a se deteriora sau perima rapid (în special alimentele), prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de comerciant în perioada ultimelor 10 zile înainte de data aplicării reducerii de preț.
Dacă produsul a fost prezent pe piață mai puțin de 30 de zile, prețul anterior reprezintă cel mai mic preț practicat de comerciant de la data punerii produsului pe piață, înainte de data aplicării reducerii.
Dacă reducerea este majorată treptat în perioada ultimelor 30 de zile, prețul anterior este considerat prețul fără reducere înainte de prima aplicare a reducerii de preț.
Reglementarea propusă de ANPC trebuie să intre în vigoare la 28 noiembrie și ar urma să se aplice efectiv începând cu 28 mai 2022.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!