Acum la Digi FM Vlad Craioveanu ALEXIA - INTERSTELAR

Roverul Perseverance a decolat spre Marte. NASA a trimis și un elicopter

lansare-Perseverance-rover

NASA a lansat astăzi cu succes roverul Perseverance spre Marte, care va călători peste aproape șapte luni spre Planeta Roșie, unde este de așteptat să asolizeze în februarie 2021. La bord se află și un mic elicopter, primul care urmează să zboare în atmosfera altei planete.

Roverul Perseverance a fost lansat cu o rachetă Atlas V, produsă de United Launch Alliance. Lansarea a avut loc de pe rampa Space Launch Complex 41 (SLC-41) din cadrul bazei aeriene de la Cape Canaveral, Florida, relatează Agerpres. Împreună, racheta şi roverul Perseverance cântăresc 820.000 de kilograme, iar lungimea rachetei este de 60 de metri.

Călătoria roverului Perseverance spre Marte va dura aproape 7 luni, iar punctul său culminant va fi asolizarea în siguranţă a robotului de dimensiunea unui automobil în locaţia aleasă, Craterul Jezero, la 18 februarie 2021.

Dacă totul va merge bine, roverul va fi activ cel puţin 1 an la suprafaţa lui Marte (adică aproape doi ani pe Terra), explorând o veche deltă a unui râu din interiorul acestui crater.

În acest loc se află şi albia unui străvechi lac marţian ce avea dimensiunile apropiate de Lacul Tahoe, aflat la graniţa dintre California şi Nevada. Această fostă deltă este considerată unul dintre cele mai potrivite locaţii pentru a căuta eventualele urme ale vieţii pe Marte.

Cercetătorii NASA nu se aşteaptă să găsească oase, cochilii sau alte fosile, ci caută eventuale urme lăsate de organisme unicelulare ce ar fi putut trăi în această regiune în urmă cu miliarde de ani.

Ingenuity - primul elicopter ce ar putea zbura pe altă planetă

În cadrul acestei misiuni, Ingenuity ar putea deveni primul elicopter care zboară în atmosfera unei alte planete. Elicopterul va călători spre Marte ataşat de puntea roverului Perseverance.

Inginerii NASA au petrecut două săptămâni pentru a se asigura că roverul şi elicopterul sunt bine fixaţi în conul din vârful rachetei.

În cele din urmă, la 22 iulie, a fost instalată şi sursa de energie a roverului, un generator nuclear denumit MMRTG. Acest generator funcţionează transformând căldura degajată din procesul de descompunere radioactivă în energie electrică.

Roverul transportă o gamă sofisticată de instrumente ştiinţifice - dintre care peste 20 de camere video şi 2 microfoane ambientale ce vor înregistra sunetele de pe Marte.

Datorită bagajului său super high-tech, roverul Perseverance va intra în istoria cercetărilor spaţiale drept cel mai avansat explorator robotic lansat până acum de NASA.

Pe lângă realizarea unei serii de experimente ştiinţifice la faţa locului, roverul Perseverance va culege şi mostre de roci, praf şi sol marţian ce vor fi aduse pe Pământ pentru a fi studiate în cadrul unei misiuni viitoare.

Sursa foto: YouTube/NASA

(G.C.)

DIGI FM OFERĂ VACANȚE FARĂ SFÂRȘIT
Digi FM oferă Vacanțe fară sfârșit
matinalii la timisoara 1200-x-630-px
Matinalii Digi FM se întorc la Timișoara, Capitala Europeană a...
florin negruțiu
Florin Negruțiu, la Matinalii Digi FM, despre amendamentul privind...
lucian olivia
Lucian Mîndruță, despre ultima teorie a conspirației lansată de...
astronauti
Trei astronauți s-au întors pe Pământ după mai bine de un an petrecut în spațiu. Au înconjurat...
Jaime Maussan presents public hearing on UFOs in the Chamber of Deputies of Mexico
Audiere pe tema OZN-urilor în Mexic. Au fost prezentate două mumii extraterestre
Anul 2024 va fi probabil mai cald decât anul acesta
Anul 2024 va fi probabil mai cald decât anul acesta din cauza fenomenului El Niño, spun...
Perseverance Rover
Descoperirea făcută de roverul Perseverance de la NASA pe Marte
james webb galaxii
NASA publică o imagine spectaculoasă cu nașterea unei stele
Silhouette,Of,A,Man,,Telescope,,Stars,,Planets,And,Shooting,Star
O săptămână cu multe fenomene astronomice. Când se vor vedea „foarte uşor” Venus, Marte și...
Un satelit NASA s-a prăbușit miercuri seară la Kiev/ Captură video
Un satelit NASA s-a prăbușit miercuri seară la Kiev. Localnicii au înlemnit la vederea...
marte
„Un urs pe Marte?” NASA publică o imagine cu o formaţiune geologică ciudată surprinsă pe...
Digi24 "Am văzut 26 de cadavre în baie, o fetiță era arsă complet. S-a deschis iadul". Mărturii teribile de la incendiul de la nunta din Irak
"Am văzut 26 de cadavre în baie, o fetiță era arsă complet. S-a deschis...
DigiSport Japonia - Samoa, Live Video 22:00, Digi Sport 2. Cine pierde mai are șanse infime de calificare
Japonia - Samoa, Live Video 22:00, Digi Sport 2. Cine pierde mai are șanse...
PeRoz Kate Middleton, „rănită și insultată de afirmațiile făcute de Meghan Markle și prințul Harry”. Ce decizie ar fi luat ea și William
Kate Middleton, „rănită și insultată de afirmațiile făcute de Meghan...
Film Now Filmul-concert de care se tem până și marile studiouri. Lansarea în cinematografe a mai multor pelicule, în jurul datei de 13 octombrie, amânată
Filmul-concert de care se tem până și marile studiouri. Lansarea în...
Digi World O iluzie optică face furori pe rețelele sociale. Spune-mi ce vezi în fotografie și-ți vom spune ce tip de personalitate ai!
O iluzie optică face furori pe rețelele sociale. Spune-mi ce vezi în...