Acum la Digi FM BUG MAFIA FT MARIO - STRAZILE(cenzurat)

NASA: Prima imagine științifică obținută de telescopul spațial James Webb - Un grup de galaxii

james webb galaxii
Foto: NASA

​NASA a prezentat prima imagine științifică obținută de telescopul James Webb care se află la 1,6 milioane km de Terra. Imaginea reprezintă un grup de galaxii denumit SMACS 0723 care se află la câteva miliarde de ani lumină de noi.

NASA spune că este cea mai profundă și clară imagine în infraroșu a universului timpuriu. Fotografia reprezintă una dintre cele cinci ținte cerești alese de un comitet special pentru primele observații ale telescopului spațial. SMACS 0723 este un grup masiv de galaxii (cluster of galaxies) care, prin distorsiunea luminii obiectelor din spatele lor permite obținerea unor imagini ale galaxiilor și mai îndepărtate. Fenomenul se numește gravitational lensing (lentilă gravitațională), scrie HotNews.ro.

james webb galaxii

Alte imagini vor fi prezentate pe 12 iulie, la o conferință care va începe la ora României 12.30.

Cele cinci ținte cerești despre care vom vedea imagini captate de telescopul James Webb

• Nebuloasa Carina (Carina Nebula) una dintre cele mai mari și strălucitoare de pe cer, aflată la 7.800 de ani lumină distanță. Este și ea o „creșă” de stele.
  • Nebuloasa Optul Explodat (Southern Ring Nebula sau NGC 3132) se află la 2.000 de ani lumină de Terra și este o nebuloasă planetară în jurul unei stele care este „pe moarte”.
  • Spectrul exoplanetei WASP-96b, o gigantă gazoasă ce are jumătate din masa lui Jupiter și care orbitează în jurul unei stele situate la 1.150 ani lumină de noi. Va fi cea mai detaliată imagine spectrală a unei exoplanete și ne va spune ce elemente conține atmosfera acelei exoplanete.
  • Stephan’s Quintet (Cvintetul lui Stephan), un grup de cinci galaxii din constelația Pegasus, aflate la 290 milioane de ani - lumină de Pământ).
  • SMACS 0723 un grup masiv de galaxii (cluster of galaxies) care, prin distorsiunea luminii obiectelor din spatele lor permite obținerea unor imagini ale galaxiilor îndepărtate.

matinalii 2
#VRĂJIȚIDEMUZICĂ cu Digi FM la UNTOLD
felie chorizo
Un cercetător francez a postat o fotografie cu o felie de chorizo. El...
coperta untold 2022 - fb
UNTOLD 2022. Începe cel mai mare festival din România. Jurnaliștii...
International Space Station model
Rusia s-a răzgândit. Nu mai retrage cosmonauții de pe ISS
roci-marte-perseverance-detalii
NASA dezvăluie cum vor fi aduse pe Pământ rocile de pe Marte
nebuloasa nasa
Imaginile spectaculoase publicate de NASA
rusi lan de grau melitopol - profimedia
„Ochii” din spațiu, pe cerealele ucrainene
Boeing-Crew-Capsule
Test reușit pentru Boeing. Capsula Starliner a ajuns pe Stația Spațială Internațională
james webb
Telescopul James Webb și-a încheiat călătoria de 1,5 milioane de kilometri
telescop separare
Telescopul James Webb a fost lansat pe orbită
ixpe nasa
NASA a lansat misiunea care va studia cele mai misterioase obiecte din univers
Digi24 O actriță dă în judecată The Economist pentru că i-a folosit poza pentru a ilustra un articol despre „grase”
O actriță dă în judecată The Economist pentru că i-a folosit poza pentru a...
DigiSport Cu cine va juca Simona Halep în optimile WTA Toronto
Cu cine va juca Simona Halep în optimile WTA Toronto
PeRoz În luna de miere a făcut parada modei, înapoi acasă se îmbracă în trening. Jennifer Lopez, surprinsă de paparazzi îngândurată și tristă
În luna de miere a făcut parada modei, înapoi acasă se îmbracă în trening...
Film Now Misterul din viața Oliviei Newton-John. Vedeta și-a găsit cu greu liniștea în urma unei tragedii petrecute în 2005, când fostul ei iubit a dispărut pe mare
Misterul din viața Oliviei Newton-John. Vedeta și-a găsit cu greu liniștea...
Digi World Una din opt persoane infectate cu SARS-CoV-2 este afectată de Covid lung. Care sunt simptomele întâlnite chiar și la cinci luni de la infectare
Una din opt persoane infectate cu SARS-CoV-2 este afectată de Covid lung...
Digi Animal World Proprietarul unui cocoș a fost chemat în instanță din cauza păsării care cântă neîncetat. Vecinii, revoltați: ”E insuportabil!”
Proprietarul unui cocoș a fost chemat în instanță din cauza păsării care...