Ministrul Fondurilor Europene a explicat unde întâmpină probleme Planul Național de Redresare și Reziliență „Rutierul este problema”, a spus Cristian Ghinea.
Componentele PNRR văzute „foarte bine” de Comisia Europeană sunt sănătatea, educația și inovarea.
Întrebat dacă sunt puse sub semnul întrebării 10 miliarde de euro, reprezentând transporturile, Ghinea a spus că pentru 4,5 miliarde de euro, reprezentând transportul feroviar, nu sunt probleme.
Din partea de transporturi, de 9 miliarde de euro, 4,5 miliarde de feroviar, Comisia nu are nimic cu ea, dimpotrivă, toată lumea salută. Rutierul este problema. Comisia spune că nu pentru rutier a fost făcut acest mecanism financiar și noi am spus că înțelegem, dar noi avem această prioritate națională. Avem și proiecte, nu e problema că nu mai avem proiecte, și avem nevoie de finanțare în următorii 10 ani pe subiectul acesta, a declarat ministrul Fondurilor Europene.
Cât privește Autostrada Moldova, ea va fi prima din România care va avea ca design perdea forestieră: „Autostrada spre Moldova va fi prima autostradă din România care are designul cu perdea forestieră și cablu digital. Dar asta nu înseamnă că se schimbă natura investiției. Nu poți să raportezi toată autostrada ca fiind verde, raportezi doar partea de perdea forestieră”.
În cazul în care Comisia Europeană nu va aproba componenta de infrastructură rutieră în PNRR, Cristian Ghinea a spus că „negocierea este pe bani” și nu se pune problema să se renunțe la acest proiect, al Autostrăzii spre Moldova.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!