Acum la Digi FM BLACK EYED PEAS - Where is the love

Campanie Știrile Digi FM: CFR - Cifrele dezastrului (Episodul 5)

cfr 11

Nici Gara de Sud, unul dintre cele mai importante noduri feroviare din țară și o poartă de intrare a Ploieștiului, nu arată tocmai bine. Mizerie, dughene, mașini parcate pe trotuar și treceri de pietoni, o piață dezolantă în zonă. Si "Podul de lemn" de la Gara de Sud din Ploieşti se poate prăbuşi în orice moment. Motiv pentru care traversarea lui este interzisă în prezent. Iar accidentul din 21 februarie 2018, când o pasarelă metalică s-a prăbuşit peste liniile de cale ferată din gara Ploieşti Vest, blocând traficul feroviar, se poate repeta în orice moment.

Ne oprim și în cea mai mare staţie feroviară a României, Gara de Nord din București. Ultimele lucrări de reabilitare a clădirii Gării de Nord au avut loc între anii 1997 și 1999, și au constat în modernizarea sălilor de așteptare, a sistemelor de afișaj video, montarea de tâmplărie termopan, înălțarea peroanelor la nivelul podelei vagoanelor, introducerea biletelor de peron etc.Cu toate că, după 1990 numărul călătorilor a scăzut treptat, Gara de Nord din București rămâne un punct important pe harta feroviară a României, dar și a Europei. În prezent, peste 200 de trenuri sosesc și pleacă din gara, având legături către toate marile orașe ale țării, dar și către importante orașe europene precum Munchen, Viena, Budapesta, Frankfurt, Veneția, Berlin sau Istanbul.

La începutul lunii decembrie 2018, printr-o interpelare, deputatul USR pentru Diaspora, Daniel Nicolae Popescu, a cerut explicații fostului ministru al Transporturilor, Felix Stroe, despre situația deplorabilă în care se află Gara de Nord din București. Iar răspunsul Ministerului Transporturilor, postat pe site-ul Camerei Deputaţilor, arată dimensiunile degradării unui edificiu încadrat că monument istoric. "În ultimii 50 de ani, în Complexul CF București Nord nu au fost efectuate lucrări de consolidare, reabilitare și modernizare, executându-se de-a lungul timpului doar lucrări de întreținere și reparații curente necesare menținerii acesteia în stare de functionare", este răspunsul Ministerului Transporturilor. În plus, "tâmplăriile din lemn de la ferestre și uși sunt în mare parte degradate, putrede și deformate, ceea ce conduce la infiltraţii urmare precipitațiilor, afectând tencuielile interioare și existând pericolul de incendii deoarece apa se scurge chiar și prin traseul instalației și prin tablourile electrice".

"Că trebuie făcut ceva cu Gara de Nord", recunoaște și Ion Gavrilă, directorul CNCFR SA

00:00

Trebuie făcut ceva cu această gară. Din prima zi în care am venit la minister am pus accentul pe curățenie, pentru că e foarte multă mizerie. Avem firmă de curățenie, avem contract cu firma de curățenie, am întrebat dacă avem datorii către aceasta, mi s-a spus că nu. Atunci trebuie să fie curat. Săptămânal primesc poze din timpul curățeniei. Eu consider că s-a schimbat, cât de cât. Mai avem o problemă cu paza. Pentru siguranță noastră. Un miliard de euro ar trebui pentru modernizarea Gării de Nord, potrivit directorului CNCFR SA, Ion Gavrilă

00:00

"La modernizarea Gării de Nord trebuie aproximativ un miliard de euro. E o sumă cam mare de bani. Trebuie să dezvoltăm traficul, gara trebuie lăsată așa... că-i monument istoric. E o problemă mai complicată. O avem în atenție, dar nu pentru 2018, 2019. 2020, cred."

Concluzia o trage chiar un reprezentant al ministerului transporturilor, secretarul de stat Maria Magdalena Grigore, în cadrul Conferinței- Materialul rulant între "modern" și "modernizat", organizată la Iași de către Club Feroviar, cu sprijinul Asociației Industriei Feroviare din România, în perioada 25 -26 aprilie, 2018.

"În prezent percepția călătorilor reflectă și starea actuală a sistemului precum viteză redusă de circulație, întârzieri în trafic sau confort redus în trenuri, astfel că pasagerii se reorienteaza către alte moduri de transport. Consider că este nevoie de o schimbare radicală, iar asta înseamnă centrarea serviciilor feroviare de călători pentru a răspunde cât mai bine nevoilor populației. Este nevoie și de adaptarea la cerințele pasagerilor pentru transport. Nu este în regulă să avem câte trei-patru vagoane arhipline la un tren, iar altele, dimpotrivă, mai mult goale. Vreau doar să fiu convinsă că operatorii respectă condițiile de transport pentru călători. Degeaba ne concentrăm pe investiții în infrastructură feroviară, dacă materialul rulant este defectuos"!

Rămâne, așadar, problema finanţării! Dar, chiar dacă s-ar rezolva, nimeni nu garantează succesul proiectelor noi, seriozitatea constructorilor sau capacitatea guvernanţilor de a-şi respecta promisiunile!

Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
DAN T 2025
Petrecerea lui DanT – DJ Mix Toamnă 2025 - 9
_Digi x Polul Colosseum Mall (770 x 440 px)
Spectacolul de magie cu Robert Tudor ajunge la Polul Colosseum Mall...
Inspecția Judiciară, CSM
Secţia pentru judecători a CSM a decis să sesizeze Inspecţia...
Brazi iarna, vreme rece cu soare, frig, munte, lac
Crăciun cu temperaturi ridicate. Meteorologii anunță vreme mai caldă...
Pe aceeași temă
Ce salariu are un mecanic de locomotivă
Cât câștigă un mecanic de locomotivă la CFR Călători. Un tânăr și-a făcut public fluturașul de...
plantare
Beatrice Ghiciov și Nono Semen, voluntari la „Pădurea DIGI”: mii de puieți plantați într-o...
tren cfr
CFR Călători anunţă suspendarea circulaţiei mai multor trenuri, începând din 21 octombrie, din...
780x530
Campus Media TV rămâne o voce puternică în presa românească: peste 2,2 milioane de ascultători...
Te-ar putea interesa și
3 780x440
Digi FM - Sezon nou, de 10
digifm.ro-n-featured image
(P) Ce șanse au FCSB, CFR și Craiova în Europa, după rezultatele din tur?
tren
Călătoria cu trenul se scumpește de la 1 august. Cât va costa un bilet ca urmare a aplicării...
impreuna-fara-ura_banner_profm_1920x1080_v2
Digi24 lansează inițiativa “Împreună, fără ură”- un apel la toleranță, dialog și empatie
Partenerii noștri
Digi24 Hotel din Istanbul evacuat după moartea turiștilor germani, posibil otrăviți. A murit și tatăl copiilor. Ancheta, foarte dificilă
Hotel din Istanbul evacuat după moartea turiștilor germani, posibil...
DigiSport Becali a găsit vinovatul pentru cheltuielile nejustificate ale FCSB-ului: "El crede că e deștept, dar e idiot!"
Becali a găsit vinovatul pentru cheltuielile nejustificate ale FCSB-ului...
PeRoz Mihaela Rădulescu, din nou în prim-plan, la 4 luni de la moartea lui Felix. Demnă și puternică, a strălucit într-o rochie elegantă
Mihaela Rădulescu, din nou în prim-plan, la 4 luni de la moartea lui...
Film Now Femeile superbe cu care s-a iubit Leonardo DiCaprio. De ce a fost acuzat că are o "obsesie" pentru iubite cu vârsta sub 25 de ani
Femeile superbe cu care s-a iubit Leonardo DiCaprio. De ce a fost acuzat...
Digi World Dieta Portfolio, regimul care face furori la nivel mondial. Ce este și de ce unele studii spun că reduce colesterolul precum unele medicamente
Dieta Portfolio, regimul care face furori la nivel mondial. Ce este și de...
Stirile Kanal D Prima declarație oficială a clinicii unde a murit Sara, fetița de doar 2 ani. Ce s-a întâmplat, de fapt, în cabinet: "Suntem profund marcați"
Prima declarație oficială a clinicii unde a murit Sara, fetița de doar 2...
ProFM Keith Urban, declarații după despărțirea de Nicole Kidman. Ce mărturisiri a făcut după ce a recunocut că se simțea „mizerabil”
Keith Urban, declarații după despărțirea de Nicole Kidman. Ce mărturisiri...
Digi Life Notre-Dame a găzduit prima nuntă după trei decenii. Mirele, un tâmplar care a ajutat la reconstruirea catedralei: "Cea mai frumoasă zi din viața mea"
Notre-Dame a găzduit prima nuntă după trei decenii. Mirele, un tâmplar...
Ultimele știri din matinal
pavel bartos site
Pavel Bartoș, în vizită la matinalul Digi FM: povești din culise, provocări amuzante și magia...
Ada Galeș
Ada Galeș, despre forma rară de cancer care i-a pus vocea în pericol: M-a ajutat faptul că...
denis motans
„Tati la pătrat” și un single nou: Denis (The Motans), la Digi FM – despre „Rămâi cu bine”...
zodier
Zodier & YUKA la matinalul Digi FM: de la „Sacou” la „Cioburi”, o poveste despre dragoste...
Ultimele știri
Ukraine,Flag,Large,National,Symbol,Fluttering,In,Blue,Sky.,Large
Trei sferturi dintre ucraineni resping varianta unor concesii majore în cadrul unui acord de...
UK Foreign Secretary Hosts Balkan Counterparts In London
Ministrul Culturii din Serbia, inculpat în cadrul unui proiect hotelier legat de ginerele lui...
Irinel Columbeanu și-a schimbat religia înainte de Crăciun/ Foto: Captură video
Irinel Columbeanu și-a schimbat religia înainte de Crăciun. Fostul milionar s-a botezat din...
Ilie Bolojan
Ilie Bolojan, la dezbaterea moțiunii contra Guvernului: "Semnatarii ei livrează doar haos și...