Acum la Digi FM Ramon Cotizo MINELLI - Bug a Boo

Campanie Știrile Digi FM: CFR - Cifrele dezastrului (Episodul 5)

cfr 11

Nici Gara de Sud, unul dintre cele mai importante noduri feroviare din țară și o poartă de intrare a Ploieștiului, nu arată tocmai bine. Mizerie, dughene, mașini parcate pe trotuar și treceri de pietoni, o piață dezolantă în zonă. Si "Podul de lemn" de la Gara de Sud din Ploieşti se poate prăbuşi în orice moment. Motiv pentru care traversarea lui este interzisă în prezent. Iar accidentul din 21 februarie 2018, când o pasarelă metalică s-a prăbuşit peste liniile de cale ferată din gara Ploieşti Vest, blocând traficul feroviar, se poate repeta în orice moment.

Ne oprim și în cea mai mare staţie feroviară a României, Gara de Nord din București. Ultimele lucrări de reabilitare a clădirii Gării de Nord au avut loc între anii 1997 și 1999, și au constat în modernizarea sălilor de așteptare, a sistemelor de afișaj video, montarea de tâmplărie termopan, înălțarea peroanelor la nivelul podelei vagoanelor, introducerea biletelor de peron etc.Cu toate că, după 1990 numărul călătorilor a scăzut treptat, Gara de Nord din București rămâne un punct important pe harta feroviară a României, dar și a Europei. În prezent, peste 200 de trenuri sosesc și pleacă din gara, având legături către toate marile orașe ale țării, dar și către importante orașe europene precum Munchen, Viena, Budapesta, Frankfurt, Veneția, Berlin sau Istanbul.

La începutul lunii decembrie 2018, printr-o interpelare, deputatul USR pentru Diaspora, Daniel Nicolae Popescu, a cerut explicații fostului ministru al Transporturilor, Felix Stroe, despre situația deplorabilă în care se află Gara de Nord din București. Iar răspunsul Ministerului Transporturilor, postat pe site-ul Camerei Deputaţilor, arată dimensiunile degradării unui edificiu încadrat că monument istoric. "În ultimii 50 de ani, în Complexul CF București Nord nu au fost efectuate lucrări de consolidare, reabilitare și modernizare, executându-se de-a lungul timpului doar lucrări de întreținere și reparații curente necesare menținerii acesteia în stare de functionare", este răspunsul Ministerului Transporturilor. În plus, "tâmplăriile din lemn de la ferestre și uși sunt în mare parte degradate, putrede și deformate, ceea ce conduce la infiltraţii urmare precipitațiilor, afectând tencuielile interioare și existând pericolul de incendii deoarece apa se scurge chiar și prin traseul instalației și prin tablourile electrice".

"Că trebuie făcut ceva cu Gara de Nord", recunoaște și Ion Gavrilă, directorul CNCFR SA

00:00

Trebuie făcut ceva cu această gară. Din prima zi în care am venit la minister am pus accentul pe curățenie, pentru că e foarte multă mizerie. Avem firmă de curățenie, avem contract cu firma de curățenie, am întrebat dacă avem datorii către aceasta, mi s-a spus că nu. Atunci trebuie să fie curat. Săptămânal primesc poze din timpul curățeniei. Eu consider că s-a schimbat, cât de cât. Mai avem o problemă cu paza. Pentru siguranță noastră. Un miliard de euro ar trebui pentru modernizarea Gării de Nord, potrivit directorului CNCFR SA, Ion Gavrilă

00:00

"La modernizarea Gării de Nord trebuie aproximativ un miliard de euro. E o sumă cam mare de bani. Trebuie să dezvoltăm traficul, gara trebuie lăsată așa... că-i monument istoric. E o problemă mai complicată. O avem în atenție, dar nu pentru 2018, 2019. 2020, cred."

Concluzia o trage chiar un reprezentant al ministerului transporturilor, secretarul de stat Maria Magdalena Grigore, în cadrul Conferinței- Materialul rulant între "modern" și "modernizat", organizată la Iași de către Club Feroviar, cu sprijinul Asociației Industriei Feroviare din România, în perioada 25 -26 aprilie, 2018.

"În prezent percepția călătorilor reflectă și starea actuală a sistemului precum viteză redusă de circulație, întârzieri în trafic sau confort redus în trenuri, astfel că pasagerii se reorienteaza către alte moduri de transport. Consider că este nevoie de o schimbare radicală, iar asta înseamnă centrarea serviciilor feroviare de călători pentru a răspunde cât mai bine nevoilor populației. Este nevoie și de adaptarea la cerințele pasagerilor pentru transport. Nu este în regulă să avem câte trei-patru vagoane arhipline la un tren, iar altele, dimpotrivă, mai mult goale. Vreau doar să fiu convinsă că operatorii respectă condițiile de transport pentru călători. Degeaba ne concentrăm pe investiții în infrastructură feroviară, dacă materialul rulant este defectuos"!

Rămâne, așadar, problema finanţării! Dar, chiar dacă s-ar rezolva, nimeni nu garantează succesul proiectelor noi, seriozitatea constructorilor sau capacitatea guvernanţilor de a-şi respecta promisiunile!

Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
SELLY
Selly: Dacă am avut momente de rătăcire, mi-am revenit rapid
praf saharian romania
Ploaie cu praf saharian peste România. Cât mai durează fenomenul...
Beatrice Mahler
Beatrice Mahler, despre efectele prafului saharian asupra sănătății...
profimedia-0843583552
„De ce eu?”. Celine Dion face dezvăluiri despre starea ei de...
Pe aceeași temă
cfr-calatori-696x464
Angajați de la CFR, prinși băuți la serviciu. Un paznic de barieră avea o alcoolemie de 1,39...
ambasadoarea sua kathleen kavalec
Ambasadoarea SUA la București, drum cu trenul la Suceava: "Călătoria a fost cu o oră mai...
main primavara e in aer
Primăvara este în aer la Digi FM!
Nicolas Sarkozy/ Profimedia
Fostul preşedinte francez Nicolas Sarkozy a fost condamnat la un an de închisoare, într-un...
Te-ar putea interesa și
tren, iarna
Trenurile circulă cu restricţie de viteză, în mai multe zone, din cauza zăpezii şi a viscolului
Cale ferată, feroviar, șine, trenuri
Trenurile de pe magistrala București-Constanța, suspendate din cauza ninsorii și a viscolului...
CFR trenuri internaționale, feroviar
Ceferiştii de la infrastructură suspendă temporar greva
8 ani
Digi FM împlinește 8 ani împreună cu tine!
Partenerii noștri
Digi24 O femeie bolnavă de cancer a decis să se mute împreună cu familia în „zona albastră” din Costa Rica, iar viața ei s-a schimbat complet
O femeie bolnavă de cancer a decis să se mute împreună cu familia în „zona...
DigiSport A venit răspunsul CNA, după sesizarea în care s-a cerut interzicerea alăturării numelui ”București” denumirii CSA Steaua
A venit răspunsul CNA, după sesizarea în care s-a cerut interzicerea...
PeRoz Prințesa Beatrice, extrem de tristă după moartea fostului iubit. Paolo ar fi fost dependent de droguri și de jocurile de noroc
Prințesa Beatrice, extrem de tristă după moartea fostului iubit. Paolo ar...
Film Now Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel. Actorul și iubita lui cu 21 ani mai tânără au atras toate privirile
Antonio Banderas, impecabil pe covorul roșu la brațul lui Nicole Kimpel...
Digi World Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu puțin înainte să se stingă. O asistentă a explicat fenomenele stranii
Șase lucruri prin care trece o persoană aflată pe patul de moarte, cu...
ProFM Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A trebuit să iau antibiotice vreo 3 săptămâni"
Cât a avut de tras Celine Dion după ziua nunții! "Am mers la doctor. A...
Digi Life Record absolut de turiști în Japonia, în luna martie. De unde au venit cei mai mulți străini
Record absolut de turiști în Japonia, în luna martie. De unde au venit cei...
The Moulin Rouge , Paris, France. It is a famous cabaret built in 1889, locating in the Paris red-light district of Pigalle
Aripile cabaretului Moulin Rouge s-au prăbuşit
Ultimele știri din matinal
testul ana baniciu
De la pofte de sarcină la numele bebelușului: Ana Baniciu a dezvăluit totul la Digi FM
marius moga digifm
Marius Moga: "Tata a zis: Vreau să nu se mai vorbească pe la colțuri! Ne facem o casă dom...
minelli IMG_91072
Minelli: De la "Mariola" la "Bug a Boo", concerte pentru milionari și o surpriză pentru un...
florin negruțiu
Florin Negruțiu și detectorul de minciuni de la AUR
Ultimele știri
bilute magnetice
O fetiță, originară din România, a murit după ce a înghițit biluțe magnetice. Mesajul mamei
Petre Roman soseste la sediul Parchetului General, citat in dosarul Mineriadei din 1990, in Bucuresti, 25 aprilie 2024. Inquam Photos / George Calin
Fostul premier Petre Roman, la Parchetul General pentru a fi audiat în dosarul mineriadei din...
Slovenia
Premieră în România. Mai multe containere anti urs, produse şi testate în Slovacia, vor fi...
Vizual 2_DIGI_Skyshowtime
SkyShowtime anunță primul parteneriat în Europa Centrală și de Est cu DIGI România