Acum la Digi FM EMINEM FEAT. RIHANNA - Love The Way You Lie(Censored)

Campanie Știrile Digi FM: CFR - Cifrele dezastrului (Episodul 13)

poza campanie

Campania Știrilor DIGI FM: CFR - Cifrele dezastrului a arătat până acum în ce situație se află infrastructura feroviară din România. Am aflat cu ce viteză merg trenurile la noi, în ce condiții sunt nevoiți să circule oamenii, care sunt nemulțumirile lor, dar și ale angajaților din sistem. Am descoperit că problemele sunt vechi, că nu s-a investit mai deloc după revoluție și că nu am atras la timp fondurile europene pe care le aveam la dispoziție. Practic, spun sindicaliștii, calea ferată a fost pur și simplu abandonată.

Ne-am propus să descoperim și ce se întâmplă în jurul nostru, ce au făcut alte state ca trenurile lor să ajungă cu ușurință la 300 de km/h. Și, mai ales, ce-și propun pe viitor.

În Europa de Sud-est vitezele medii ale trenurile nu sunt, cu mici excepții diferite față de cele din țara noastră. Bulgaria are o rețea destul de redusă de căi ferate și pe majoritatea distanțelor viteza medie este de 40-50 km/h. La fel este și în Serbia sau Bosnia. Și în Polonia, țară unde s-a investit mult în trenuri care merg în medie cu 90-100 km/h, sudul țării este subdezvoltat și pe porțiuni mari viteza medie este de 40 km/h. Așa cum reiese din al cincilea raport de monitorizare a evoluției pieței feroviare al Comisiei Europene, prezentat Parlamentului European în 2016, între statele membre există diferențe majore în ceea ce privește vitezele de circulație. S-au făcut investiții semnificative pentru modernizarea rețelei feroviare în Europa de Est și pentru dezvoltarea de linii de mare viteză în Europa de Vest. Vitezele mai mari au dus la îmbunătățirea atractivității căilor ferate pentru călători. Cu toate acestea, în Europa de Est există încă rețele regionale de transport de călători pe care viteza maximă admisă este de 120 km/h sau chiar mai puțin. În ceea ce privește viteza de circulație a trenurilor de marfă, pe unele rețele naționale și pe unele coridoare internaționale de transport feroviar de marfă aceasta este de 50-60 km/h. Însă pentru majoritatea trenurilor internaționale de marfă, mai ales în Europa Centrală și de Est, viteza medie se situează între 20 și 30 km/h. Pe unele rute internaționale, trenurile de marfă circulă cu o viteză medie de doar aproximativ 18 km/h, potrivit documentului.

Pentru început, ne oprim la sud de Dunăre, în Bulgaria!

Până în 2020, Bulgaria va investi 2,25 miliarde de euro în proiectele de infrastructură de transport, în cadrul Programului Operațional Transport și Infrastructură de Transport și 207,8 mil euro prin Mecanismul de Conectare a Europei, a anunțat Ministrul Transporturilor, Hristo Alexiev.

Iată cum bulgarii, prin finanțare europeană, consideră prioritare proiectele de dezvoltare a Coridoarelor Centrale a TEN-T, care traversează țara: Coridorul Orient/Est-mediteraneean și Coridorul Rin-Dunăre.
Mai mult, Uniunea Europeană a anunțat că va aloca Bulgariei, din Fondul de Coeziune, o finanțare de 471,5 milioane euro, pentru dezvoltarea secțiunii de cale ferată între orașele Elin Pelin și Kostenets, în vestul țării. Această secțiune este parte a liniei de cale ferată ce leagă două orașe mari din Bulgaria, capitala Sofia și Plovdiv, situate pe Coridorul TEN-T Orient/East Med. Odată ce lucrările vor fi finalizate pe linia Sofia - Plovdiv, pasagerii vor putea circula între cele două orașe în mai puțin de 80 de minute, la o viteză de 160 km/h.

„Un transport feroviar unitar atât pentru pasageri cât și pentru mărfuri va spori dezvoltarea regională în Bulgaria și va contribui la crearea unei economii competitive și cu un consum scăzut de energie în regiune, pentru următoarele generații. Mă bucură faptul că Fondul de Coeziune poate contribui la aceste obiective", a declarat Corina Crețu, comisarul european pentru Politică Regională.

Cel mai ambițios proiect îl reprezintă, însă, conectarea la rețeaua europeană, împreună cu Grecia.
Valoarea acestui proiect, ce presupune realizarea unei conexiuni feroviare între porturile Salonic, Kavala, Alexandropolis, Burgas, Varna și Ruse, a fost estimată la 3,7 miliarde de euro.

Cea mai mare parte a proiectului se va desfășura pe teritoriul Greciei, acolo unde va fi construită o nouă cale ferată între orașul-port Salonic (Grecia) și Xanthi, oraș situat la granița dintre Grecia și Bulgaria. Coridorul feroviar va realiza astfel o conexiune între Marea Egee și Marea Neagră, cu legătură directă către fluviul Dunărea, via portul Ruse.

Proiectul reprezintă o alternativă la ruta ce traversează Strâmtoarea Bosfor, aceasta fiind extrem de aglomerată. Studiul de fezabilitate a avut o valoare de 1,5 milioane euro, din care 750 mii euro au venit de la Uniunea Europeană.

De la Octavian Udriște, presedintele Club Feroviar si membru al Asociației Inginerilor Feroviari, am aflat că România a fost invitată de cele două țări la Bruxelles, în luna februarie a acestui an. Vor să se conecteze la rețeaua europeană dar sunt obstrucționate de" gaura neagră neelectrificată"- cei 58 de km, între Rădulești Videle și Giurgiu.

00:00

Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
Dante
Petrecerea lui DanT – DJ Mix Vara 2025
3 780x440
Digi FM - Sezon nou, de 10
woofest Vizual 3
Cu Digi FM, Bobiță dă din coadă de bucurie! Cum care Bobiță?
Lucy Guo Profimedia Images
Cum a ajuns Lucy Guo cea mai tânără miliardară ”self-made” din lume...
Pe aceeași temă
Șine de cale ferată
Ludovic Orban vrea ca trenurile să poată circula cu 160 km/h până în 2023
Ședință de lucru între Klaus Iohannis, Ludovic Orban și miniștrii
Discuțiile lui Iohannis cu membrii Guvernului au vizat planul național de redresare economică...
cfr 20
Rețeaua de căi ferate din România măsoară 20.000 de kilometri. Se circulă doar pe 11.000 de...
lucian sova
Critici din partea CE pentru întârzierile proiectelor CFR
Te-ar putea interesa și
cfr
Vom avea trenuri care merg cu 160km/h
tren-germania
Liniile de mare viteză din Europa au fost construite în funcție de interesele politice
ultima 2
Campanie Știrile Digi FM: CFR - Cifrele dezastrului (Episodul 25)
gleise-1555348_640
Campanie Știrile Digi FM: CFR - Cifrele dezastrului (Episodul 24)
Partenerii noștri
Digi24 Anunț de ultimă oră al lui Daniel David. Ce trebuie să facă părinții luni, când începe școala
Anunț de ultimă oră al lui Daniel David. Ce trebuie să facă părinții luni...
DigiSport OUT de la națională, Daniel Bîrligea a plecat din România
OUT de la națională, Daniel Bîrligea a plecat din România
PeRoz Giorgio Armani a murit la 91 de ani. Povestea designerului cu o avere de peste 10 miliarde $, care și-a fi dorit să devină medic
Giorgio Armani a murit la 91 de ani. Povestea designerului cu o avere de...
Film Now Rebecca Ferguson și soțul ei, magnetici la Veneția. Sunt căsătoriți de șapte ani, dar abia acum au pășit împreună pe covorul roșu
Rebecca Ferguson și soțul ei, magnetici la Veneția. Sunt căsătoriți de...
Digi World Cum vor arăta creatorii de conținut peste 25 de ani și cu ce probleme de sănătate s-ar putea confrunta. Experți: „Aceste imagini rămân un avertisment pentru prezent”
Cum vor arăta creatorii de conținut peste 25 de ani și cu ce probleme de...
ProFM Nunta lui Sean Penn și Madonna, la 40 de ani. Detalii inedite despre petrecerea din Malibu, invitații celebri și ținutele spectaculoase
Nunta lui Sean Penn și Madonna, la 40 de ani. Detalii inedite despre...
Digi Life La 93 de ani a devenit celebră pe reţelele sociale. Cum a ajuns o femeie dintr-un sat din Italia star pe Internet
La 93 de ani a devenit celebră pe reţelele sociale. Cum a ajuns o femeie...
titi aur
Titi Aur, revoltat după ultimele accidente rutiere: „Avem foarte mult...
Ultimele știri din matinal
bitza matinal
Bitză: „Am pierdut timp ca să fac bani, dar nu-mi pare rău. Muzica rămâne gratis în sufletul...
edsta 78aab15e-f0b1-44ca-8552-4dafea62b6ed
Edsta, românul care a cucerit America, revine în România după 24 de ani
radu jude la matinal 2025
Radu Jude, despre cum un film făcut cu un iPhone poate câștiga un Urs de Argint
alexandra stan si adi istrate la matinalul digi fm
Alexandra Stan & Adi Istrate: Povestea nebună a piesei „Aerul”
Ultimele știri
armani (14)
Giorgio Armani a murit. Ce se va întâmpla cu brandul lui, având în vedere că designerul...
Giorgio Armani (6)
Giorgio Armani a murit. Designerul italian avea 91 de ani și spunea că va reveni pe podium în...
Friedrich Merz/ Profimedia
„Ne-am înșelat cu toții în privința lui Putin”, spune Merz. Liderul german caută sprijin la...
Bogdan Ivan/ Foto: Facebook
Bogdan Ivan, despre facturile la energie: A discutat cu președintele și pregătește un raport...