Campanie Știrile Digi FM: CFR - Cifrele dezastrului (Episodul 24)

gleise-1555348_640

Printre cele 47 de stații de cale ferată din România care vor fi modernizate în 2018 nu se află şi Gara de Nord din Bucureşti. Ar fi nevoie de un milliard de euro, spune Ion Gavrilă, directorul CFR SA, motiv pentru care va intra în lucru, cel mai probabil, în 2020.

Trebuie făcut ceva la Gara de Nord. Ne trebuie, însă, un milliard de euro, asta înțelegând că trebuie să dezvoltăm și traficul. Liniile trebuie duse jos, Gara trebuie lasătă așa cum e pentru că e monument istoric, deci e o problemă mai complicată. O avem în atenție, dar nu pentru anii 2018, 2019. 2020, cred!

Totuşi, cea mai mare staţie feroviară a României va avea, începând din luna iunie, un nou sistem electronic pentru informarea călătorilor, a anunţat CFR Infrastructură. Potrivit reprezentanţilor companiei, "36 de panouri electronice cu LED vor oferi informaţii referitoare la orele de sosire/plecare, ruta sau linia de garare. 28 de panouri vor fi montate la intrarea şi la mijlocul peroanelor 1-14, 8 panouri electronice cu LED la intrările în gară (Griviţa-Metrou, Coloane şi Dinicu Golescu), în faţa Biroului Central de Informaţii, în holul caselor de bilete clasa I, iar 17 monitoare TV vor fi montate în birourile de informaţii - biroul central de informaţii/biroul de informatii clasa a II-a/biroul Relaţii cu Publicul - la casele de bilete clasa a II-a şi în sălile de aşteptare clasa I şi a II-a". Investiţia, suportată din fondurile proprii ale CFR SA, se ridică la 1,7 milioane de euro.

Cât privește investițiile în material rulant în 2018, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat la televiziunea publică, că sunt discuții avansate cu câțiva finanțatori pentru cumpărarea în sistem leasing operațional a peste 400 de garnituri de tren de tip Săgeată Albastră care să țină loc vagoanelor mari și neeficiente

Cu privire la vagoanele de călători, ceea ce s-a nu întâmplat în ultimii 3-5 ani, în sensul de reparare, întreținere a vagoanelor, am luat măsuri împreună cu CFR Călători să identifice surse de finanțare și sunt discuții avansate cu câțiva finanțatori, în sensul cumpărării în sistem leasing operațional a peste 400 de garnituri de tren de tip Săgeată Albastră care să țină loc vagoanelor mari și neeficiente. Ca termen de achizitie, cel mai devreme în 3 luni, cel mai târziu în 6-9 luni. Până la sfârșitul anului deja există identificate câteva companii care au disponibilitate să vândă astfel de garnituri.

O altă veste bună vine de la expertul în afaceri în cadrul SNTFC CFR Călători SA. Odată cu noul mers al trenurilor, am putea ajunge pe litoral într-o oră și 45 de minute. Odată cu finalizarea lucrărilor la poduri, pe calea ferată, de la București la Constanța se va putea circula cu viteza de 160 de km/h, a anunțat Aurel Vlaicu.

Cu siguranță speranțele noastre sunt ca trenurile să facă mult mai puțin timp pe această rută. Asta însemnând un câștig net de 15 minute, adică o oră și 45 de minute. Trenurile care merg fără oprire de la București la Constanța merg cu viteză maximă de 160 de km/h pe mai bine de două treimi din lungimea traseului. În momentul în care se va da drumul la viteză pe toată lungimea tronsonului, de la mersul următor de tren, trenurile vor fi proiectate să circule cu acei timpi net scurtați.

De asemenea, în proiectul de buget pe 2018 supus aprobării, peste 65 de milioane de lei sunt prevăzuți pentru investiții, a precizat Aurel Vlaicu.

Avem peste 65 de milioane de lei, din surse proprii, pentru investiții în 2018. Din care, mai mult de trei sferturi sunt destinați modernizării actualului parc de material rulant. Ce înseamnă asta? Înseamnă că, acolo unde vehiculele respective nu sunt dotate cu aer condiționat sau alte facilități pe care românul le dorește, acestea se vor derula cu ocazia proiectelor de modernizare. Dacă materialul rulant a fost de o categorie mai veche, este adus în parametrii actuali de confort, siguranță și securitate pentru călători. Dacă discutăm de locomotive, acestea sunt aduse în parametrii de consum și de performanță moderni, acuali.

Este adevărat că foarte multe lucrări sunt în desfășurare, potrivit CFR Infrastructură.
Cele la podul CF de la Mogoşoaia şi de racordare a liniei 700 Bucureşti - Mogoşoaia - Urziceni la pod sunt în derulare şi au termen de finalizare luna iunie. La fel și lucrările la podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare. Podul, cu o deschidere de 125 m, situat între Sighişoara şi Aţel, asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara (401 m) şi tunelul Daneş (969 m).

Tunelul Sighișoara, finalizat în proporţie de 95% și Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989, finalizat în proporţie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara - Aţel.

Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.

Sursa foto: CFR Pro Infrastructura

Pe aceeași temă

Recomandarile Digi FM

dezinfectant crema picioare

Adevărul despre dezinfectantul ambalat în tuburi de cremă pentru...

Citește și

lant-uman-colectiv-5-ani-inq-ganea (4)

Lanţ uman între Curtea de Apel Bucureşti şi fostul club Colectiv, în memoria...

indicator

Un bărbat a schimbat un semn de circulație pentru a interzice circulația pe o...

Concurs la Digi FM

780x530(19)

Fii tare pe purificare, la Digi FM

Partenerii noștri

Agenția Fitch menține ratingul de țară al României. Ce atuuri are România și care ar fi perspectivele sumbre
Digi24

Agenția Fitch menține ratingul de țară al României. Ce atuuri are România...

Conducerea lui Dinamo l-a lăsat pe Dănciulescu pe "seen": "L-am sunat, n-a răspuns. I-am dat sms". Ce se întâmplă cu datoria sa
DigiSport

Conducerea lui Dinamo l-a lăsat pe Dănciulescu pe "seen": "L-am sunat, n-a...

”M-am răzbunat pe bărbații care au spus că sunt prea grasă!” Vedeta care nu a iertat pe nimeni după ce a slăbit 38 kg
PeRoz

”M-am răzbunat pe bărbații care au spus că sunt prea grasă!” Vedeta care...

Nuntă în secret. Una dintre cele mai admirate vedete s-a căsătorit pentru a treia oară. Cine este bărbatul care i-a cucerit inima
Film Now

Nuntă în secret. Una dintre cele mai admirate vedete s-a căsătorit pentru...

O nouă descoperire privind Covid-19. Simptomul pe care pacienții îl pot avea și la cinci luni de la vindecare
Digi World

O nouă descoperire privind Covid-19. Simptomul pe care pacienții îl pot...

Cum a încercat o pisică să-și potolească foamea. Imaginile ei fac furori pe internet: ”Determinarea ei e remarcabilă!”
Digi Animal World

Cum a încercat o pisică să-și potolească foamea. Imaginile ei fac furori...

Alexandra Stan, primele imagini cu iubitul ei. Cei doi au plecat într-o vacanță romantică la munte
ProFM

Alexandra Stan, primele imagini cu iubitul ei. Cei doi au plecat într-o...

Salvamontiști Bușteni, Prahova

Trei tineri aveau nevoie de transport și au chemat salvamontiștii, pe care...

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate