Riscul interdicţiei de circulaţie a unor trenuri operate de CFR Călători pe reţeaua naţională aflată în administrarea CFR SA nu există, problemele fiind depăşite, informează luni compania de transport feroviar de călători.
"Urmare a întâlnirii de la sediul Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF) la care au participat reprezentanţii ARF şi cei ai CFR Călători şi CFR SA au fost identificate modalităţile prin care, cu sprijinul tuturor celor implicaţi, impedimentele existente au fost depăşite, astfel încât nu există riscul interdicţiei de circulaţie a unor trenuri operate de către CFR Călători pe reţeaua naţională aflată în administrarea CFR SA. Menţionăm că la acest moment facilităţile de călătorie pentru diferite categorii sociale nu sunt decontate la nivelul prestaţiei efectuate de CFR Călători, iar valoarea compensaţiei este inferioară valorilor care ar rezulta din aplicarea prevederilor contractului de serviciu public", se arată într-un comunicat al operatorului.
Preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Mihai Barbu, a declarat luni, pentru AGERPRES, că datoriile la plata taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) acumulate de CFR Călători şi Transferoviar vor fi eşalonate.
"Am avut o şedinţă dimineaţă cu CFR Călători, Transferoviar, CFR SA şi Electrificare CFR pentru a discuta acest subiect şi a găsi soluţii, în aşa fel încât să nu cumva să oprească trenurile în România şi, cu siguranţă, se va găsi o soluţie. Noi am identificat deja şi câteva lucruri concrete pe care putem să le facem şi vor găsi soluţii să plătească CFR SA, că aceasta este soluţia până la final, ca CFR Călători şi Transferoviar să plătească CFR SA acea taxă de utilizare a infrastructurii - TUI - eşalonat şi să-şi achite datoriile. CFR Călători discută despre o sumă de 41 de milioane de lei şi Transferoviar în jur de 7 milioane de lei. Eşalonarea acestor datorii este singura soluţie astfel încât cele două companii să plătească administratorului infrastructurii feroviare aceste sume", a afirmat Barbu, potrivit Agerpres.ro.
În plus, ARF va aloca celor doi operatori o parte compensaţia pentru facilităţile de călătorie acordate diferitelor categorii sociale, iar CFR Călători va primi o altă sumă din contractul de servicii publice licitat pentru trenul nou.
"Mai putem noi, de la ARF, să le alocăm o sumă de bani din suma acordată pentru facilităţi, ceea ce o vom face. Am făcut solicitare către Ministerul Transporturilor să ne deblocheze aceşti bani, să-i putem da operatorilor şi ei mai departe către CFR SA, şi o altă sumă pentru CFR Călători din contractul de servicii publice licitat pentru trenul nou. Referitor la facilităţi, nu este vorba de sume restante, Autoritatea pentru Reformă Feroviară are toate plăţile achitate la zi către toţi operatorii. Aici mă refer la compensaţia pe care trebuie să o plătească ARF către operatorii de transport feroviar de călători. Este vorba despre o sumă pe care trebuia să o achităm către operatori, însă ea nu a fost alocată deocamdată ARF de către Ministerul Transporturilor şi am solicitat să fie alocată, ca mai departe s-o plătim operatorilor. Cât despre a doua măsură, este vorba de contractul licitat, contractul de transport călători licitat pentru trenul nou. Acolo era, de asemenea, o sumă pe care nu a încasat-o până acum CFR Călători, pentru că trebuia să mai îndeplinească nişte condiţii şi acel tren trebuia să intre în proprietatea ARF. A intrat în proprietatea ARF zilele trecute, noi am făcut toate demersurile şi acea sumă intră în contul CFR Călători. Astăzi în Trezorerie şi mâine în contul comercial", a explicat Mihai Barbu.
Practic, CFR Călători va primi în jur de 7,8 milioane de lei din contractul de servicii.
"La plăţile din facilităţile de călătorie pentru toţi operatorii este vorba de suma de 31 de milioane de lei. Pentru toţi cei şase operatori", a precizat el.
Potrivit unor informaţii apărute luni în presă, CFR SA a trimis o notificare CFR Călători cu privire la faptul că a acumulat datorii de 41,41 milioane de lei la plata TUI, astfel că din data de 1 septembrie se suspendă trasele trenurilor Regio, iar de la 1 octombrie cele ale InterRegio până la achitarea acestora.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!