O planetă potențial locuibilă se află la doar 31 de ani lumină de Sistemul nostru Solar

Exoplanetă

O planetă potențial locuibilă, cu o masă de aproape șase ori mai mare decât cea a Pământului, a fost descoperită la doar 31 de ani lumină de Sistemul nostru Solar.

Potrivit NASA, exoplaneta GJ 357d orbitează o mică stea, GJ 357, cu mult mai redusă în dimensiuni decât Soarele nostru, la fiecare 55 de zile.

Echipa de cercetători care a făcut descoperirea a anunțat într-un comunicat că exoplaneta ar putea furniza „condiții similare Terrei”.

Cu o atmosferă densă, planeta GJ 357d ar putea conține apă în stare lichidă la suprafață, similar Terrei, și am putea detecta urme ale vieții cu ajutorul telescoapelor. Dacă ar conține forme de viață, s-ar plasa în fruntea listei pentru misiuni și am putea răspunde la o întrebare veche de când lumea, aceea dacă suntem singuri în Univers, a spus Lisa Kaltenegger, director al Carl Sagan Institute de la Universitatea Cornell din New York.

Fără o atmosferă, planeta ar avea o temperatură medie de minus 64 de grade Celsius, spun specialiștii, fapt care ar însemna că este mai degrabă plină de gheață decât locuibilă.

În 2021 și 2025, vor fi instalate două telescoape spațiale cu ajutorul cărora cercetătorii vor putea stabili dacă există forme de viață pe această planetă.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!

Recomandarile Digi FM