Acum la Digi FM SONIQUE - Alive

O planetă potențial locuibilă se află la doar 31 de ani lumină de Sistemul nostru Solar

Exoplanetă

O planetă potențial locuibilă, cu o masă de aproape șase ori mai mare decât cea a Pământului, a fost descoperită la doar 31 de ani lumină de Sistemul nostru Solar.

Potrivit NASA, exoplaneta GJ 357d orbitează o mică stea, GJ 357, cu mult mai redusă în dimensiuni decât Soarele nostru, la fiecare 55 de zile.

Echipa de cercetători care a făcut descoperirea a anunțat într-un comunicat că exoplaneta ar putea furniza „condiții similare Terrei”.

Cu o atmosferă densă, planeta GJ 357d ar putea conține apă în stare lichidă la suprafață, similar Terrei, și am putea detecta urme ale vieții cu ajutorul telescoapelor. Dacă ar conține forme de viață, s-ar plasa în fruntea listei pentru misiuni și am putea răspunde la o întrebare veche de când lumea, aceea dacă suntem singuri în Univers, a spus Lisa Kaltenegger, director al Carl Sagan Institute de la Universitatea Cornell din New York.

Fără o atmosferă, planeta ar avea o temperatură medie de minus 64 de grade Celsius, spun specialiștii, fapt care ar însemna că este mai degrabă plină de gheață decât locuibilă.

În 2021 și 2025, vor fi instalate două telescoape spațiale cu ajutorul cărora cercetătorii vor putea stabili dacă există forme de viață pe această planetă.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!

gica hagi
Cadoul primit de Gheorghe Hagi din partea rapidiştilor
Medici de familie, doctori, sanitar, medical, spital, stetoscop, medicină
Preşedintele Colegiului Medicilor: Ce facem cu personalul medical...
jeff bezos
Jeff Bezos, după primul zbor în spaţiu: „Terra e un mic obiect fragil, iar când locuim pe...
Richard Branson
Richard Branson devine primul turist în spațiu. Ce mesaj a transmis miliardarul înainte de...
venus-1351056_1280
NASA anunță două noi misiuni pe Venus, după mai bine de două decenii
ingenuity
VIDEO | Ingenuity s-a confruntat cu prima problemă tehnică majoră de când a ajuns pe Marte
sonda voyager NASA
Sonda spațială Voyager 1 a detectat noi sunete dincolo de sistemul nostru solar: „Este ca o...
orisis rex nas
„Capsula timpului” se întoarce pe Pământ. Misiunea istorică a NASA a colectat eșantioane la...
ingenuity nasa
VIDEO. Al treilea zbor al elicopterului Ingenuity pe Marte, „mai repede și mai departe”...
Suprafața planetei roșii Marte
NASA anunță o nouă premieră istorică. Roverul Perseverance a produs oxigen pe Marte
Digi24 New York-ul de Ucraina. Un orășel de pe frontul din est vrea să scape de război: „Cine ar vrea să se lupte cu americanii?”
New York-ul de Ucraina. Un orășel de pe frontul din est vrea să scape de...
DigiSport Emil Săndoi critică arbitrajul de la meciul cu CFR: ”A fost fault înainte de golul lui Alibec! Puteam produce surpriza”
Emil Săndoi critică arbitrajul de la meciul cu CFR: ”A fost fault înainte...
PeRoz O femeie a născut al 11-lea copil și vrea să rămână din nou însărcinată. Rareori a fost văzută fără burtică sau bebe în ultimii 13 ani
O femeie a născut al 11-lea copil și vrea să rămână din nou însărcinată...
Film Now Jared Leto a creat isterie pe internet cu transformarea din “House of Gucci”. Și fratele lui Billie Eilish a reacționat: “Cum de ești tu ăsta?”
Jared Leto a creat isterie pe internet cu transformarea din “House of...