Acum la Digi FM GABBY BARRET FT. CHARLIE PUTH - I Hope

Noi detalii din ancheta în cazul prăbușirii avionului Air India indică o eroare umană. Căpitanul ar fi oprit alimentarea cu combustibil

Aftermath Of The Air India Crash During Take-Off, In Ahmedabad
Ahmedabad, Gujrat, India. Cel puţin 279 de morţi în accidentul aviatic din Ahmedabad. Profimedia

Înregistrarea dialogului din cabina de pilotaj a avionului Air India care s-a prăbuşit luna trecută, catastrofă soldată cu 260 de morţi, indică faptul că pilotul comandant al aeronavei oprise alimentarea cu combustibil a motoarelor, a relatat miercuri The Wall Street Journal (WSJ).

Publicaţia a citat persoane familiarizate cu evaluarea preliminară a probelor descoperite în cadrul anchetei asupra accidentului din 12 iunie de la Ahmedabad, India.

Astfel, potrivit datelor cutiei negre care înregistrează vocile din cabină, primul ofiţer, care pilota avionul Boeing 787 Dreamliner în acel moment, l-a întrebat pe căpitanul mai experimentat de ce a mutat comutatoarele de combustibil în poziţia „oprit” la câteva secunde după decolarea de pe pistă.

Cei doi piloţi implicaţi erau căpitanul Sumeet Sabharwal şi primul ofiţer Clive Kunder, care aveau o experienţă totală de zbor de 15.638 ore şi, respectiv, 3.403 ore, potrivit News.ro. 

AAIB din India, Direcţia Generală a Aviaţiei Civile, Ministerul Aviaţiei Civile, Air India şi două sindicate care reprezintă piloţii indieni nu au răspuns imediat la solicitările Reuters de a comenta informaţiile publicate de Wall Street Journal. Boeing a refuzat să comenteze.

Un raport preliminar cu privire la accident, publicat sâmbătă de Biroul de Investigare a Accidentelor Aeriene din India (AAIB), a arătat că acele comutatoare de combustibil au trecut de la modul „funcţionare” la modul „oprire”, la o secundă distanţă, imediat după decolare, dar raportul nu a precizat cum au fost ele comutate.

Aproape imediat după ce avionul a decolat, imaginile camerelor de supraveghere au arătat că o sursă de energie de rezervă numită turbină cu aer dinamic a fost activată, indicând o pierdere de putere a motoarelor.

Unul dintre piloţi este auzit apoi pe înregistrarea din cabina de pilotaj întrebându-l pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil. „Celălalt pilot a răspuns că nu a făcut acest lucru”, potrivit WSJ.

Fără combustibilul care să alimenteze motoarele, avionul cu destinaţia Londra a început să piardă din tracţiune. După ce a atins o altitudine de 650 de picioare (aproape 200 de metri), avionul a început să coboare.

Comutatoarele de combustibil pentru ambele motoare au fost readuse în poziţia de funcţionare, iar avionul a încercat automat să repornească motoarele. Dar avionul era prea jos şi prea lent pentru a se mai putea redresa, a declarat pentru Reuters expertul în siguranţă aviatică John Nance. Avionul a lovit câţiva copaci şi un coş de fum înainte de a se izbi, într-o minge de foc, de o clădire din campusul unei facultăţi de medicină din apropiere.19 persoane au murit la sol şi 241 din cei 242 de oameni aflaţi la bordul avionului 787 au murit.

„Nicio altă explicație rațională”

Într-o notă internă publicată luni, directorul general al Air India, Campbell Wilson, a declarat că raportul preliminar nu a constatat defecte mecanice sau de întreţinere şi că toate lucrările de întreţinere necesare au fost efectuate. Raportul preliminar al AAIB nu a formulat recomandări de siguranţă pentru Boeing sau pentru producătorul motorului,General Electric.

După publicarea raportului, Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA şi Boeing au emis în mod privat notificări conform cărora dispozitivele de blocare a comutatorului de combustibil de pe avioanele Boeing sunt sigure, potrivit unui document văzut de Reuters şi a patru surse cu cunoştinţe în materie.

Probele circumstanţiale indică din ce în ce mai mult că un membru al echipajului a comutat butoanele de combustibil ale motorului, a declarat Nance, având în vedere că nu există „nicio altă explicaţie raţională” care să fie în concordanţă cu informaţiile publicate până în prezent. Cu toate acestea, anchetatorii „trebuie să analizeze în continuare toţi factorii” şi să excludă alte posibile cauze, ceea ce va dura ceva timp, a spus el.

Majoritatea accidentelor aeriene sunt cauzate de mai mulţi factori, iar conform normelor internaţionale, raportul final trebuie prezentat în termen de un an de la accident.

Accidentul Air India a reaprins dezbaterea privind instalarea camerelor video în cabina de pilotaj, cunoscute sub numele de înregistratoare de imagini din cabina de pilotaj, pe avioanele de linie. Nance a declarat că, dacă ar fi existat, anchetatorii ar fi beneficiat probabil în mare măsură de imaginile video din cabina de pilotaj în timpul zborului Air India.

Air India s-a confruntat cu o atenţie sporită şi pe alte fronturi după accident. Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei a declarat luna aceasta că intenţionează să investigheze compania aeriană low-cost Air India Express, după ce Reuters a relatat că transportatorul nu a respectat o directivă privind schimbarea în timp util a unor piese ale motorului unui Airbus A320 şi a falsificat înregistrările pentru a demonstra conformitatea.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
DAN T 2025
Petrecerea lui DanT – DJ Mix Toamnă 2025
gabriela comanesti burse de 10
O Bursa de 10 pentru Gabriela! Din Comănești spre podium: copilul...
Washington, United States. 02nd Apr, 2025. US President Donald Trump arrives to announce reciprocal tariffs against US trading partners in the Rose Garden of the White House in Washington, DC, USA, 02 April 2025. Trump has branded the day ‘Liberation Day'
Tensiuni la Washington. Congresul critică Pentagonul pentru...
Ionuț Moșteanu
Moșteanu: „Prezența americană este și va rămâne aici; SUA sunt...
Pe aceeași temă
Ramesh, singurul supraviețuitor al accidentului aviatic din India
Singurul supraviețuitor al tragediei aviatice din India, declarații sfâșietoare: „Nu sunt...
coiful de aur de la cotofenesti
Un român s-a furişat în Muzeul Drents chiar înainte de furtul Coifului de la Coţofeneşti...
Aftermath Of The Air India Aircraft Crash During Take-Off In Ahmedabad
Tatăl căpitanului cursei Air India acuză că investigatorii vor să-l scoată răspunzător pe fiul...
Spitalul Județean de Urgență Reșița
Anchetă după moartea unui pacient la Spitalul Județean Reșița. Scara pe care cobora s-a rupt...
Te-ar putea interesa și
Bărbatul care s-a împușcat în cimitir este Ioan Mateescu, fost director la Transporturi Giurgiu
Cine este bărbatul găsit împușcat într-un cimitir din Giugiu. Ce i-a spus soției sale înainte...
sectie arsi floreasca
Anchete la Centrul de Arși Floreasca, după acuzațiile familiei unei paciente. Femeia a suferit...
High,School,Or,University,Student,Reading,Question,Exam,Test,And
Anchetă la o universitate din Iaşi, unde o profesoară este acuzată că foloseşte un dispozitiv...
James Comey
Un fost director FBI și un fost director CIA, vizați de anchete penale
Partenerii noștri
Digi24 O furtună geomagnetică a ajuns pe Pământ mai devreme decât preconizau specialiștii. Ce fenomene sunt așteptate în următoarele zile
O furtună geomagnetică a ajuns pe Pământ mai devreme decât preconizau...
DigiSport OUT din iarnă! Gigi Becali i-a semnat sentința, după Basel - FCSB 3-1: "Nu poți la nivelul ăsta"
OUT din iarnă! Gigi Becali i-a semnat sentința, după Basel - FCSB 3-1: "Nu...
PeRoz Cine e Cătălina Jacob, reprezentanta României la Miss Universe 2025. Are 28 de ani, a studiat la Milano și are dublă cetățenie
Cine e Cătălina Jacob, reprezentanta României la Miss Universe 2025. Are...
Film Now Brad Pitt o dă în judecată pe Angelina Jolie. De ce îi cere 35 de milioane $. Noi mesaje ies la iveală în războiul lor juridic
Brad Pitt o dă în judecată pe Angelina Jolie. De ce îi cere 35 de milioane...
Digi World Are 15 ani și o înălțime de 2.13 m: "Situația scapă de sub control". Cauza neașteptată descoperită de medici
Are 15 ani și o înălțime de 2.13 m: "Situația scapă de sub control". Cauza...
ProFM Cum arăta Loredana Groza când a câștigat Festivalul de la Mamaia din ‘86. Fanii au reacționat: „De ce a trebuit să-ți strici fața?”
Cum arăta Loredana Groza când a câștigat Festivalul de la Mamaia din ‘86...
Digi Life Notre-Dame a găzduit prima nuntă după trei decenii. Mirele, un tâmplar care a ajutat la reconstruirea catedralei: "Cea mai frumoasă zi din viața mea"
Notre-Dame a găzduit prima nuntă după trei decenii. Mirele, un tâmplar...
raul burse de 10
Turul Bursele de 10 Digi FM a ajuns la Rotărăști: povestea impresionantă a...
Ultimele știri din matinal
denis motans
„Tati la pătrat” și un single nou: Denis (The Motans), la Digi FM – despre „Rămâi cu bine”...
zodier
Zodier & YUKA la matinalul Digi FM: de la „Sacou” la „Cioburi”, o poveste despre dragoste...
iraida 2025
IRAIDA la Matinalul Digi FM: „Fricile tale”, inspirația din trecut și disciplina Muay Thai
victor dorobantu thing
Victor Dorobanțu, „Thing” din Wednesday, invitat la Digi FM: „Rolul care mi-a schimbat viața”
Ultimele știri
School,Classroom,In,Blur,Background,Without,Young,Student;,Blurry,View
Învăţătorul din Lugoj care a pălmuit două eleve, cercetat sub control judiciar. Acestuia i-a...
Bucharest, Romania. 7 Sep 2025: Ilie Bolojan, Prime Minister of Romania, gives his speech during the debate on the four motions of no confidence filed by the Alliance for the Union of Romanians (AUR) in response to the government's decision to assume resp
Purtătorul de cuvânt al Guvernului, după ce numele lui Bolojan a fost menționat într-un dosar...
dani mocanu
Dani Mocanu și fratele lui nu au fost găsiți acasă când polițiștii au mers să-i ridice pentru...
2025-11-05-0524
Mark Rutte, prezent la București la NATO-Industry Forum 2025: "Ameninţarea Rusiei nu se...