Se apropie Black Friday, ziua reducerilor, iar magazinele se întrec deja în așa-zisele „oferte”. După cum au descoperit și anul acesta inspectorii ANPC, unele companii își înșală clienții cu abateri de prețuri.
Cei de la Protecția Consumatorilor au făcut în ultimele zile o verificare a mediului online în privința modului în care se derulează campania „Black Friday”, considerat un vârf al promoțiilor anuale.
În data de 9 noiembrie 2021, prin accesarea site-ului www.altex.ro, comisarii ANPC au constatat faptul că operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preț, fără a aplica reducerile din prețul de referință (cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus), se arată într-un comunicat al Autorității.
Echipele au depistat peste 1.000 de produse cu abateri de preț, afișate pe site.
Reprezentanții Altex au afirmat, cu ocazia discuțiilor pe această temă, că ei nu pot fi corecți într-o piață în care nimeni nu e, au transmis reprezentanții ANPC.
Conform acestora, firma a fost amendată cu 50.000 de lei și a fost propusă, ca măsură complementară, suspendarea activității până la încetarea practicii comerciale incorecte.
ANPC anunță că va informa autoritățile din domeniu, respectiv Consiliul Național al Audiovizualului și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică, referitor la abaterile înregistrate, de Black Friday, pentru a se putea preîntâmpina continuarea promovării acestui tip de „reducere de preț” neconformă.
De asemenea, vor fi informate organele penale cu privire la cazurile de înșelăciune constatate în urma verificărilor.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!