Acum la Digi FM DJ KHALED FEAT RIHANNA & BRYSON TILLER - Wild Thoughts (Beatmix)

NASA anunță două noi misiuni pe Venus, după mai bine de două decenii

venus-1351056_1280
Foto: GooKingSword / Pixabay

NASA va trimite două misiuni pe Venus până în 2030, cu scopul de a descoperi compoziţia atmosferei şi caracteristicile geologice ale planetei.

NASA îşi doreşte să trimită noi misiuni de cercetare pe planeta Venus până în 2030. Pentru a-şi atinge scopul, agenția a primit finanţare din partea guvernului american de 500 de milioane de dolari pentru dezvoltarea fiecăreia dintre cele două misiuni, numite DAVINCI + şi VERITAS, relatează BBC, citată de Mediafax.

Misiunile vizează îmbunătăţirea înţelegerii atmosferei planetei şi a caracteristicilor sale geologice.

DAVINCI + va măsura compoziţia atmosferei dense a planetei Venus şi va explora modul în care a evoluat aceasta.

Între timp, VERITAS va cartografia suprafaţa planetei din orbită pentru a putea înţelege natura sa geologică şi de ce s-a dezvoltat atât de diferit faţă de Pământ.

Oamenii de ştiinţă presupun că a doua planetă din sistemul solar împărtăşeşte caracteristici comune la nivelul suprafeţei care pot fi comparabile cu continentele Pământului şi sugerează că pe Venus ar exista plăci tectonice.

„Sperăm că aceste misiuni vor contribui la înţelegerea noastră asupra modului în care a evoluat Pământul şi de ce este în prezent locuit, pe când alte planete din sistemul nostru solar nu sunt”, a declarat administratorul NASA, Bill Nelson.

Ultima misiune către Venus a fost în 1994, când sonda spaţială Magellan a plonjat în atmosfera fierbinte a planetei pentru a culege informaţii despre aceasta, relateaza Sky News.

florin negrutiu
Florin Negruțiu: Acest scandal politic nu face decât să accentueze...
recorder
Recorder: Așa arată un dezastru sanitar
Claudiu Pândaru
Claudiu Pândaru: „Dacă președintele chiar își dorește ca Dacian...
ingenuity
VIDEO | Ingenuity s-a confruntat cu prima problemă tehnică majoră de când a ajuns pe Marte
sonda voyager NASA
Sonda spațială Voyager 1 a detectat noi sunete dincolo de sistemul nostru solar: „Este ca o...
orisis rex nas
„Capsula timpului” se întoarce pe Pământ. Misiunea istorică a NASA a colectat eșantioane la...
ingenuity nasa
VIDEO. Al treilea zbor al elicopterului Ingenuity pe Marte, „mai repede și mai departe”...
Suprafața planetei roșii Marte
NASA anunță o nouă premieră istorică. Roverul Perseverance a produs oxigen pe Marte
Bill_Nelson wiki
Fostul astronaut Bill Nelson a fost numit la conducerea NASA. Agenția spațială pregătește o...
Asteroidul Apofis
Cel mai mare și mai rapid asteroid care trece aproape de Pământ anul acesta
25628_JPL-20210222-M2020f-0001-Perseverance_Rover’s_Descent_and_Touchdown_on_Mars_Moment
Imagini istorice. NASA a publicat înregistrarea cu coborârea roverului Perseverance pe Marte
Digi24 Cât de greu este să decupezi perfect un simbol dintr-un biscuit? Un magazin oferă fanilor Squid Game șansa să afle răspunsul
Cât de greu este să decupezi perfect un simbol dintr-un biscuit? Un...
DigiSport Paula Badosa - Victoria Azarenka, ACUM, în direct la Digi Sport 4. Set decisiv în finala de la Indian Wells
Paula Badosa - Victoria Azarenka, ACUM, în direct la Digi Sport 4. Set...
PeRoz Jennifer Lopez, nemachiată, fară filtre și editări. Cum a fost surprinsă artista după o vizită făcută lui Ben Affleck
Jennifer Lopez, nemachiată, fară filtre și editări. Cum a fost surprinsă...
Film Now Sharon Stone dezvăluie numele actorului care sărută cel mai bine: E fabulos. Nu l-aș putea compara cu nimeni
Sharon Stone dezvăluie numele actorului care sărută cel mai bine: E...
Digi World Două doze de vaccin Pfizer, eficiente cel puțin șase luni contra tuturor variantelor de coronavirus. Ce se întâmplă după această perioadă
Două doze de vaccin Pfizer, eficiente cel puțin șase luni contra tuturor...
Digi Animal World Un câine a intrat de cinci ori într-un magazin, atras de un unicorn. Ce s-a întâmplat apoi a impresionat o lume întreagă
Un câine a intrat de cinci ori într-un magazin, atras de un unicorn. Ce...
ProFM Anca Serea, apostrofată după ce a pozat în lenjerie intimă: ”Ești elegantă, nu merită să te expui așa ieftin!”
Anca Serea, apostrofată după ce a pozat în lenjerie intimă: ”Ești...