Acum la Digi FM Oana Zamfir și Vlad Craioveanu MAGIC - Rude

Ministrul Transporturilor: Nu are rost să vorbim despre trenuri de mare viteză mai repede de 2030

catalin drula

Nu are rost să vorbim despre trenuri de mare viteză mai repede de 2030, până atunci trebuie să facem ca vitezele de circulație să fie decente, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu video pentru HotNews.ro.

Până la trenuri de mare viteză, spune noul ministru al transporturilor, mai sunt foarte multe de rezolvat: vitezele sunt mici, multe linii sunt în paragină, CFR Călători a avut pierderi de 400 milioane lei și repară prea puține vagoane.

Despre linia București - Constanța, refăcută pentru viteze de maxim 160 km/h, ministrul spune că „vorbim despre un compromis prost între un cost mare al investiției, apropiat de costurile unei linii de mare viteză, iar ca beneficii depășești cu puțin o reparare a liniei existente”.

„Adică ajungi cu 10 minute mai repede de la București la Constanța după ce ai investit un miliard de euro și, dacă te uiți cât era costul de a face o linie de mare viteză, adică de peste 230 km/h, ești la un cost probabil, dacă puneai 1,5 - 2 miliarde euro, nu vreau să dau cifre greșite, dar aceasta a fost strategia investițională pornită în anii 2000 și aceste proiecte mari trebuie duse la bun sfârșit”.

Drulă spune că România a subfinațat sectorul feroviar și mai ales întreținerea rețelei, în afara unui coridor principal. „Pentru politicieni este foarte ușor să se concentreze pe proiecte majore, cum ar fi Simeria - Sighișoara, o linie construită de la zero cu segmente de 160 km/h, iată o floare să mi-o pun la butonieră. Este un proiect bun, la fel ca și cel de două miliarde euro dintre Simeria și Arad sau Brașov - Sighișoara, un miliard de euro”.

„Avem mii și mii de km, până la 10.000 km de cale ferată care zac abandonați. Când de uiți la alocări financiare făcute de statul român, banii lipsesc”, spune Drulă.

Spre 2030 rețeaua ar trebui să ajungă la viteze decente, astfel încât drumul cu trenul să nu mai dureze 10 ore între București și Timișoara, ci șase ore jumătate „și apoi poți discuta despre cele trei ore cu trenul de mare viteză”. Între cele două orașe sunt 533 km și cel mai rapid timp de parcurs a fost în 1995: șase ore și 25 de minute În prezent, călătoria durează mai mult decât în 1939: peste 10 ore.

Vezi aici întregul material.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
Dante
Petrecerea lui DanT – DJ Mix Vara 2025
ROMANIA BUCHAREST NEW GOVERNMENT INVESTITURE VOTE
Florin Negruțiu, despre privilegiile bugetarilor și austeritatea...
andreea marin
Andreea Marin, mărturisire din vacanța în Capri: "Știu că sunt cam...
Iulia Putințeva / Profimedia
Scandal la Wimbledon. Iulia Putințeva a cerut evacuarea unui...
Pe aceeași temă
Tren deraiat în Teleorman
Tren deraiat în Teleorman. Trafic reluat parţial între Roşiori şi Măldăeni. Operaţiunile de...
cfr-calatori-696x464
CFR Călători suplimentează trenurile spre litoral de 1 Mai. Legături directe spre Constanţa şi...
cfr 20
CFR Călători suplimentează numărul de trenuri spre litoral, în minivacanţa de 1 Mai
Bucharest,,Romania,-,03.20.2025:,Train,On,The,Platform,Of,Bucharest
21 de controlori de tren de la CFR Călători, plasaţi sub control judiciar
Te-ar putea interesa și
Bucharest,,Romania,-,09.20.2024:,Train,At,Bucharest,North,Railway,Station
Transportul feroviar de călători trece la ora de vară în noaptea de sâmbătă spre duminică
Tren/ Shutterstock
Un tren care circula pe ruta Braşov - Bucureşti Nord a fost atacat cu pietre în zona Chitila...
Travelers,And,Commuters,Waiting,For,A,Train,On,The,Train
Studenţii pot cumpăra online bilete de tren şi abonamente cu reducere 90%, anunță CFR Călători
S-a surpat pământul pe liniile de cale ferată, lângă Gara de Nord Timişoara, în urma unor lucrări ale Primăriei de realizare a unui pasaj subteran
S-a surpat pământul pe liniile de cale ferată, lângă Gara de Nord Timişoara, în urma unor...
Partenerii noștri
DigiSport Revenire spectaculoasă! Ciro Immobile s-a întors în Serie A
Revenire spectaculoasă! Ciro Immobile s-a întors în Serie A
PeRoz Dragostea soției și a fiului, comoara supremă a lui Mihai Leu. Cine este Anna, femeia cu ochii verzi care l-a cucerit la prima vedere
Dragostea soției și a fiului, comoara supremă a lui Mihai Leu. Cine este...
Film Now Cele mai noi imagini cu frumoasa Margot Robbie. Împlinește 35 de ani, e mama unui băiețel și are o companie care produce blockbustere
Cele mai noi imagini cu frumoasa Margot Robbie. Împlinește 35 de ani, e...
Digi World Ce se întâmplă în creier când dormim? Funcțiile ascunse ale viselor. Ce spun cele mai noi cercetări despre somn
Ce se întâmplă în creier când dormim? Funcțiile ascunse ale viselor. Ce...
ProFM Verdict în procesul lui Diddy. Sean Combs scapă de cele mai grave acuzații, nu și de închisoare
Verdict în procesul lui Diddy. Sean Combs scapă de cele mai grave...
Digi Life Vila din afara Parisului ce i-a aparținut lui Karl Lagerfeld, vândută cu peste 4.5 milioane de euro. Imagini din curte și din interior
Vila din afara Parisului ce i-a aparținut lui Karl Lagerfeld, vândută cu...
Ilie Bolojan
Premierul Bolojan a stabilit atribuţiile celor cinci vicepremieri. Ce...
Parlamentul European/ Profimedia
Parlamentul European, fără aer condiţionat în plină caniculă. Parțile...
Ultimele știri din matinal
alexandra stan si adi istrate la matinalul digi fm
Alexandra Stan & Adi Istrate: Povestea nebună a piesei „Aerul”
haihui2 2025
„Ne-au urmărit cu camerele ascunse” – Cum a fost călătoria HaiHui în Doi în Coreea de Nord
minelli la matinal
Minelli între turnee în America și viața de mamă: Copiii îmi dau note la piesele noi
savu crioveanu oana
Sănătatea somnului și trendurile bizare explicate de dr. Marius Sava
Ultimele știri
Caniculă/ Shutterstock
Canicula face victime în Europa. În regiuni din Franţa s-au înregistrat cele mai ridicate...
Bucharest,,Romania.,3rd,Mar,,2025:,Calin,Georgescu,Arrives,At,The
Călin Georgescu, trimis în judecată pentru propagandă legionară
max verstappen profimedia
Max Verstappen ar putea semna cu Mercedes din 2026, potrivit presei internaționale
Close-up,'police',Marking,Written,On,The,Back,Of,A,Bulletproof
Atac dejucat în Franţa. Suspectul, un tânăr care se revendică din mişcarea Incel