Ministrul educației, Sorin Cîmpeanu, așteaptă „o raportare” a numărului de elevi care riscă să rămână cu mediile neîncheiate pe semestrul I din cauza „dificultăților înregistrate în procesul de predare online”. În funcție de rezultat, vor fi stabilite măsuri remediale, a spus ministrul, duminică seara, la Digi24. El a făcut referire inclusiv la ore de recuperare a materiei pierdute, care vor trebui să se desfășoare fizic, cu prezență față în față elev-profesor.
„Va trebui să modificăm, spre exemplu, regulamentul de organizare și funcționare, care dă dreptul profesorului să încheie media pe semestrul I cel mai târziu la 4 săptămâni de la începerea semestrului II - 8 februarie până pe 7 martie sunt cele patru săptămâni. Și pentru a avea timp ca acele acțiuni remediale să se poată face o lună, două luni, va trebui să decalăm acest termen legal pe care profesorii îl au la dispoziție pentru a încheia mediile, în așa fel încât să le închei mediile după ce ai reușit să repari ceea ce ai pierdut și să ai un rezultat în favoarea elevului”, a spus Sorin Cîmpeanu.
Întrebat dacă orele de recuperare a materiei se pot face tot online, ministrul a spus că nu, ci vor trebui să se facă cu prezența fizică a elevului și profesorului.
„Va trebui să fie o recapitulare sintetică, cât se poate de eficientă și oricum particularizată la ceea ce a pierdut elevul. Profesorul poate că a predat, dar indicatorul relevant este ceea ce a reușit elevul să asimileze. Deci, diagnostic, obținut prin evaluări, prin simulări, după care, văzând pierderile și locul acestor pierderi, se intervine cu acțiuni remediale personalizate. E nevoie de fiecare cadru didactic”, a punctat ministrul.
Sorin Câmpeanu spune că „acțiunile remediale” ar trebui organizate de îndată ce începe semestrul al doilea.
„Dacă nu vom avea o prezență fizică posibilă, va fi o mare, mare problemă”, a subliniat ministrul. El a spus însă că, optimist din fire, „nu vrea să ia în calcul scenariul” unei școli exclusiv online. „Tocmai de aceea, mi-am autolimitat dreptul de a introduce în online școala românească dincolo de 8 februarie”, a spus Sorin Cîmpeanu, dar a recunoscut că nu exclude cu totul acest scenariu.
„După orele normale, vor trebui organizate acțiuni de recuperare, aceste acțiuni remediale, deci după ore. Va fi un volum de ore mai mare, evident. Pentru elevi e un efort mai mare, pentru profesori un efort mai mare, care va trebui să fie plătit. Dacă este nevoie de organizare la nivelul zilei de sâmbătă va decide fiecare cadru didactic, în funcție de volumul pierderilor pe care îl va identifica. Poate este suficient să vii cu două-trei ore în fiecare zi”, a detaliat ministrul educației.
El a explicat care va fi mecanismul prin care profesorii vor putea fi plătiți în plus pentru orele de recuperare:
„Ordonanţa de Urgenţă 178 are prevăzut un cuantum de 200 de lei pe lună per elev, e vorba de 500 de lei pe lună, dacă o şcoală are 1.000 de elevi care sunt în situaţia în care au nevoie de acţiuni remediale - şi este un exemplu deloc departe de realitate – vor fi 500.000 de lei , deci 100.000 de euro, pe care Ordonanţa spune că îi poţi duce către plata utilităţilor şi către plata salariilor pentru acţiuni remediale. Eu, ca ministru, insist la construcţia bugetului să crească costul standard per elev destinat cheltuielilor materiale, unde intră utilităţile, şi să degrevăm aceste sume de cheltuielile materiale, să meargă totul către plata profesorilor, către acţiuni remediale”, a arătat Sorin Cîmpeanu.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!