Acum la Digi FM Matinalii Digi FM TIESTO FT KAROL G - Don t Be Shy

Tehnologia ARN mesager ar putea fi folosită pentru tratarea cancerului şi HIV

Transport de pachete cu doze de vaccin anti-coronavirus, COVID-19, SARS-CoV-2, imunizare, vaccinare, Pfizer BioNTech
Foto: Shutterstock

Cercetătorii caută modul în care tehnologia vaccinului împotriva virusului Covid-19 ar putea trata alte boli. ARN mesager ar putea fi utilizat pentru a preveni reapariţia cancerului. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Scripps din California analizează dacă mArn ar putea trata HIV, scrie Mediafax.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Texas MD Anderson Cancer Center studiază mRNA ca tratament pentru cancer.

Pandemia de coronavirus i-a împins pe oamenii de ştiinţă să creeze un prim vaccin care foloseşte mARN sau o mică bucată din proteina de suprafaţă Spike a virusului Covid-19. Mecanismul vaccinului creează un răspuns al sistemului imunitar pentru a proteja împotriva infecţiei.

În urma rezultatelor eficiente ale studiilor clinice şi a milioanelor de vaccinări de succes cu vaccinuri COVID-19 pe bază de mARN, cercetătorii caută acum modul în care tehnologia vaccinului ar putea trata alte boli. mARN ar putea fi utilizat pentru a preveni reapariţia cancerului, a afirmat dr. Van Morris, oncolog care conduce studiul clinic.

Probabilitatea de reapariţie a cancerului variază în funcţie de tipul de cancer şi este cel mai frecvent în cazul cancerului ovarian, al vezicii urinare şi al glioblastomului. Recurenţa se întâmplă atunci când cantităţi mici de celule canceroase rămân în organism după tratament, se înmulţesc şi, în unele cazuri, se mută în alte zone ale corpului.

În cadrul studiului, care se află în prezent la a doua fază, medicii testează pacienţii cu cancer cărora li s-au îndepărtat tumorile şi au trecut prin chimioterapie. Odată ce testele relevă celule canceroase care încă circulă prin corpul lor, cercetătorii creează vaccinuri mARN individualizate.

„Sperăm că prin vaccinul personalizat putem îmbunătăţi sistemul imunitar pentru elimina celulele tumorale reziduale şi a vindeca pacientul”, a declarat Morris.

De asemenea, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Scripps din California analizează dacă mArn ar putea trata HIV, o infecţie cu transmitere sexuală care afectează 1,2 milioane de oameni din întreaga lume.

„Modul în care acţionează vaccinul COVID-19 ar putea fi folosit şi pentru vaccinul împotriva HIV” , a declarat William Schief, un imunolog la Scripps Research care a contribuit la dezvoltarea vaccinului HIV într-un studiu de fază 1, a spus într-un comunicat de presă.

Acum, când echipa lui Schief ştie că mARN ar putea fi utilizat pentru a trata HIV, vor folosi această tehnologie în studiile viitoare, în speranţa de a crea în curând un vaccin împotriva acestei boli.

Florin Negruțiu: Domnul Ciucă pare că are un bagaj lexical limitat...
armand-gosu
Istoricul Armand Goșu: Solicitările Kremlinului nu vor putea fi...
mihai sora2
Mihai Șora: Când plagiază, impostorul nu fură doar cuvintele și...
chris evert castigatoare a roland garros 1983 profimedia-0020492520
Fosta mare jucătoare americană de tenis Chris Evert a dezvăluit că suferă de cancer
Seringă cu ac de vaccin anticoronavirus, COVID-19, SARS-CoV-2 de la BioNTech
Veste bombă de la co-fondatorii BioNTech: „Avem 15 vaccinuri împotriva cancerului!”
Vaccin pentru coronavirus, COVID-19