Românii care și-au cumpărat bilete de avion, dar zborurile au fost anulate și nu și-au primit nici acum banii înapoi, trebuie să se adreseze instituției de protecție a drepturilor consumatorilor. Este recomandarea făcută de comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, într-un interviu acordat hotnews.ro.
Potrivit directivelor europene, în cazul în care zborul este anulat de companie, cei care și-au cumpărat bilete au dreptul la rambursarea sumei plătite în cel mult două săptămâni. Companiile le pot da în schimb vouchere, dar numai dacă sunt de acord clienții, spune comisarul Adina Vălean.
Din martie până luna trecută, Centrul European al Consumatorilor România a primit aproape 400 de reclamații privind anularea unor zboruri ca urmare a pandemiei. Mai mult de jumătate au vizat anulări inițiate de compania aeriană.
Cele mai multe reclamații au fost amânate, ca să lase timp companiilor să dea banii înapoi, iar unele au fost închise, fie pentru că pasagerii au rezolvat problema, fie nu au existat documente doveditoare.
În general, companiile aeriene au refuzat să returneze banii dacă pasagerii au anulat rezervările, deși cursele respective s-au făcut la timp. Unele companii de linie au oferit vouchere sau credite în acest caz, iar companiile low-cost au refuzat să acorde atât rambursarea, cât și voucherele.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!