Studiu: După starea de urgență, românii sunt mai speriați și mai pesimiști în privința viitorului

Femeie tânără se uită tristă, îngrijorată, temătoare la laptop, calculator, dată afară, concediată, necaz

Sentimentul de frică a crescut ușor în rândul românilor în luna iulie față de mai (24% vs. 20%) și au scăzut sentimentul de recunoștință pentru ce au (52% vs. 61%), speranța (37% vs 45%) și empatia (31% vs 39%), relevă un studiu Crisis Insightsmeter realizat de agenția de cercetare Unlock, care a stat în contact permanent cu românii de la începutul pandemiei. 

Unlock a luat pulsul a peste 600 de români și a aflat în ce măsură s-a transformat viața acestora, dar și cum au evoluat schimbările din traiul lor în ultimele luni. Este al treilea val de cercetare pe care îl face agenția în cadrul proiectului Crisis Insightsmeter, primele au fost în martie și mai, iar schimbările sunt dramatice. Sunt mai puțini cei care spun des că o să trecem cu bine și peste această criză (45% în iulie vs. 55% în mai).

Anxietatea și incertitudinea erau deja perceptibile și în ultimele valuri de research (martie și mai), dar ele sunt mai accentuate acum pentru că, pe de o parte, nu mai avem încredere în cei de lângă noi că respectă regulile de siguranță (acum siguranța ține mai mult de cât de responsabil este fiecare dintre noi) iar pe de altă parte, prelungirea ș nesiguranța generate de prelungirea crizei i-a obosit pe oameni foarte mult, spune Adina Vlad, Managing Director Unlock.

Potrivit studiului, 64% dintre intervievați declară că au purtat mască mai des decât înainte și, în general, cei mai mulți spun că au dezinfectat și au luat măsuri de precauție mai des decât în luna mai.

Cercetarea arată că a scăzut semnificativ lucratul de acasă (doar 24% acum, față de 51% valul trecut) și că românii au participat mai mult la cursuri online (38% vs. 31% în mai).

În privința activităților de recreere, românii au făcut mai mult sport (32% vs 26%), s-au îngrijit mai mult (43% vs. 38%) și chiar au meditat mai mult (39% vs. 32%).

Principalele câștiguri ale crizei rămân timpul petrecut în familie (32%) și timpul pentru propria persoană (19%). Pe de altă parte, principalele pierderi percepute din cauza crizei sunt vacanțele (29%) și oportunitățile de job/ financiare (21%).

Este vorba despre o pierdere a normalității pe care toți o simțim, situația nu ne permite încă să ne simțim liberi, să ne bucurăm de viață. Mai mult ca oricând, românii au nevoie de o infuzie de pozitivitate și de inspirație, iar în această zonă brandurile pot ajuta. Poate mai mult ca niciodată este important ca brandurile să fie mai active, să pledeze cumva pentru respectarea normelor, ca oamenii să se bucure de viață în mod responsabil, să îi încurajeze pe oameni sa facă și să fie BINE. Românii au nevoie de o retrezire a inspirației care ne-a cuprins pe toți în lockdown, mai precizează Adina Vlad.  

Referitor la sursele de informare în care au încredere cei chestionați, scade ușor TV-ul ca principal canal de informare (79% vs 84% în mai) și continuă să crească informarea prin intermediul – cunoștințelor, prietenilor (37% vs. 31% în mai).

Această stare pare să fie alimentată de un surplus de informații, de multe ori contradictorii sau neclare. Incertitudinea face ca oamenii să aibă tot mai puțină încredere în sursele oficiale de informare și tot mai multă încredere în ceea ce aud de la prieteni sau cunoștințe – ceea ce au experimentat alții capătă cumva mai multă valoare decât ce spune media. Pericolul mare în această situație este împrăștierea necontrolată de fake news și teorii ale conspirației, care ajung să submineze eforturile de gestionare a crizei, spune Flavia Bobei, Alternative Research Solutions Manager în cadrul Unlock.

Studiul a fost realizat în perioada 22-26 iulie, pe un eșantion de 600 de respondenți.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!

Pe aceeași temă

Recomandarile Digi FM

dezinfectant crema picioare

Adevărul despre dezinfectantul ambalat în tuburi de cremă pentru...

Citește și

Biserică din Lyon

Un nou incident în Franța. Un preot ortodox a fost împușcat lângă o biserică

Incendiu la vila lui Irinel Columbeanu

Arde fosta vilă a lui Irinel Columbeanu. Incendiul s-a extins pe o suprafață de...

Concurs la Digi FM

780x530(19)

Fii tare pe purificare, la Digi FM

Partenerii noștri

Un tunisian căutat în Franța a fost arestat în Bulgaria. Bărbatul trecuse granița din România, forțând bariera de control
Digi24

Un tunisian căutat în Franța a fost arestat în Bulgaria. Bărbatul trecuse...

Alaves - FC Barcelona 1-0, ACUM, pe Digi Sport 2. Koeman nu a mai rezistat și a făcut 3 schimbări la pauză
DigiSport

Alaves - FC Barcelona 1-0, ACUM, pe Digi Sport 2. Koeman nu a mai rezistat...

”M-am răzbunat pe bărbații care au spus că sunt prea grasă!” Vedeta care nu a iertat pe nimeni după ce a slăbit 38 kg
PeRoz

”M-am răzbunat pe bărbații care au spus că sunt prea grasă!” Vedeta care...

Kate Winslet, imagine incredibilă din„ Avatar 2”: „A fost destul de înspăimântător”. Câte minute a reușit să-și țină respirația sub apă
Film Now

Kate Winslet, imagine incredibilă din„ Avatar 2”: „A fost destul de...

Cum recunoști o formă persistentă de Covid-19. Simptomele pe care nu trebuie să le ignori
Digi World

Cum recunoști o formă persistentă de Covid-19. Simptomele pe care nu...

Momentul amuzant în care o pisică încearcă să-i distragă atenția unei fetițe care își face temele. Imaginile sunt virale
Digi Animal World

Momentul amuzant în care o pisică încearcă să-i distragă atenția unei...

Alexandra Stan, primele imagini cu iubitul ei. Cei doi au plecat într-o vacanță romantică la munte
ProFM

Alexandra Stan, primele imagini cu iubitul ei. Cei doi au plecat într-o...

Sean Connery ca James Bond, agentul 007

Sean Connery, actorul care l-a interpretat pe James Bond, a murit

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate