Doar 51,2% dintre angajații români se simt protejați de noul coronavirus la locul de muncă. Este rezultatul unui studiu realizat de compania Mazars în mai multe firme din țară.
Alte concluzii ale studiului au legătură cu comunicarea dintre angajator și angajat și cu modul de abordare a crizei provocate de COVID-19.
Studiul făcut de Mazars a arătat că angajații români nu se simt protejați la locul de muncă în contextul epidemiei de COVID-19. 50% dintre persoanele întrebate au întrebări despre protecția în fața virusului, dar și despre viitorul firmei la care lucrează și implicit despre siguranța locului de muncă.
Potrivit studiului, sunt companii care au decis să comunice foarte des și care au acoperit un întreg spectru de informații relevante pentru ei, iar angajații au apreciat mai mult calitatea informațiilor decât frecvența comunicării.
Alte companii au avut o comunicare defectuoasă. Cel mai frecvent s-a reclamat lipsa de transparență a firmelor în ceea ce privește impactul crizei asupra afacerii, măsurile de luat împotriva crizei și planurile de viitor. Un alt aspect penalizat frecvent în răspunsurile participanților a fost lipsa de empatie, față de lucrul dintr-un alt mediu decât cel de la birou sau față de provocările generate de izolarea la domiciliu. Sunt chiar respondenți care au menționat necesitatea de a angaja un psiholog, care să îi ajute să gestioneze crizele personale declanșate în acest context.
Un alt lucru care a generat dificultăți suplimentare în perioada acestei crize a fost și încă este siguranța locului de muncă. 60% dintre respondenți au recunoscut că au avut această îngrijorare, iar 51,2% au menționat că nu au curajul de a discuta cu managerul direct despre lucrurile care îi preocupă cu adevărat. Acest aspect semnalizează absența unor competențe la nivelul managementului unei organizații de a identifica și de a gestiona starea angajaților din echipă, dar și poziționarea acestora în rolul unui participant pasiv în procesul de comunicare.
O competență care lipsește la nivelul angajatorilor este cea de a comunica către angajați deciziile de restructurare a rolurilor. Sunt încă multe companii care lasă în sarcina echipei de resurse umane această informare, ceea ce întreține nu doar o ambiguitate, ci și un resentiment față de angajator, susțin realizatorii studiului.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!