Acum la Digi FM LIDIA BUBLE - Camasa(Beatmix)

Sondaj: Unul din 2 români are încredere în serul de la Pfizer/BioNTech și s-ar vaccina și în caravane mobile

Vaccin, imunizare, injecție, seringă, ser
Foto: Captură video Digi24

Peste 90% dintre români au auzit de campania de vaccinare începută în toate țările UE, inclusiv în România, iar aproape 70 la sută cred că implicarea Bisericii și Armatei este o idee bună. Unul din 2 români de declară de acord cu administrarea vaccinurilor în afara unităților sanitare. 

Potrivit sondajului „Percepția publică asupra vaccinării. Încrederea românilor în vaccinarea anti COVID19”, 92.6% dintre români au auzit de campania de vaccinare a populației împotriva Covid-19 începută de țările Uniunii Europene, inclusiv România, la finalul lunii decembrie. Sondajul a fost realizat de către INSCOP Research și Verifield, în parteneriat cu Centrul de Cercetare in Comunicare si Inovare Socială (CoRe) din cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca la comanda think-tankului STRATEGIC Thinking Group – Asociația Grupul de Gândire Strategică. Alți 7,2% dintre românii chestionați nu au auzit de această campanie, iar 0,3% nu știu sau răspund.

Despre implicarea Uniunii Europene în achiziția de vaccinuri, 73,2% dintre participanții la sondaj au o părere bună, iar 22,5% au o părere proastă. Ponderea non-răspunsurilor este 4,3%.

În ceea ce privește analiza socio-demografică, românii sub 45 de ani, cei cu un nivel de educație scăzut, cei inactivi, cei fără venit sau cu un venit redus tind să aibă într-o măsură mai mare decât celelalte categorii socio-demografice o părere proastă despre decizia UE de a negocia și achiziționa vaccinurile anti-COVID-19 pentru toate statele membre ale Uniunii.

Despre pregătirea campaniei naționale de vaccinare, 56,6% dintre participanții la sondaj sunt de părere că până acum campania națională de vaccinare împotriva COVID-19 a fost pregătită foarte bine sau bine, 39,3% că a fost pregătită prost sau foarte prost. Nu știu sau nu răspund reprezintă 4,1%. Și aici, analiza socio-demografică arată că cei care apreciază că până acum campania a fost pregătită bine sau foarte bine sunt în special persoanele peste 60 de ani, respondenții cu studii superioare, inactivii pasivi, cei care nu au cont pe rețele sociale și respondenții care câștigă peste 3.000 de lei.

Despre implicarea Armatei și a Bisericii în campania de vaccinare, două treimi dintre respondenți (66%) cred că implicarea Armatei în derularea campaniei naționale de vaccinare este o idee foarte bună sau bună. Doar 30% consideră implicarea instituției drept o ideea proastă sau foarte proastă, iar 4% nu știu sau nu răspund. Analiza socio-demografică arată că respondenții peste 60 de ani, cei inactivi pasivi și persoanele cu studii superioare apreciază implicarea Armatei în derularea campaniei de vaccinare drept o idee bună și foarte bună într-o proporție mai ridicată decât restul categoriilor socio-demografice. Sunt de părere contrarie în special tinerii între 18 și 29 de ani, cei inactivi potențial activi și respondenții fără venit.

49,8% dintre respondenți sunt de părere că Biserica, indiferent de confesiune, ar trebui să sprijine campania de vaccinare, în timp ce 46,3% se opun acestei idei, iar 4% nu știu sau răspund. Sunt de părere că Biserica, indiferent de confesiune, nu ar trebui să sprijine campania de vaccinare în special locuitorii din regiunea Centru și respondenții între 18 și 29 de ani, respectiv cei cu vârsta între 30 și 44 de ani.

Ăeste 85%, respectiv 85,8% dintre români sunt de acord cu ordinea categoriilor de persoane prioritare la vaccinare stabilită în cadrul strategiei naționale. 11,6% își exprimă dezacordul față de ierarhia stabilită de autorități. Procentul non-răspunsurilor este 2,6%. Analiza socio-demografică arată că respondenții peste 60 de ani și cei din urbanul mare sunt de acord într-o proporție mai ridicată decât restul cu ordinea categoriilor de persoane prioritare la vaccinare.

Despre informațiile pe tema vaccinurilor și a vaccinării oferite de autorități până acum, 32,6% dintre respondenți apreciază că acestea sunt utile și suficiente, 49,5% că sunt utile, dar insuficiente, iar 15,1% că sunt inutile. Nu știu sau nu răspund la această întrebare 2,8%. Distribuția opiniilor populației este clară și indică în mod necesar o densitate și o diversitate mai mare a informațiilor oficiale despre vaccinurile anti-COVID-19 și vaccinare. Sunt de părere că informațiile legate de vaccinul anti-COVID-19 și campania națională de vaccinare oferite de autorități până acum sunt utile și suficiente în special respondenții care lucrează la stat. Consideră că informațiile legate de vaccinul anti-COVID-19 și campania națională de vaccinare oferite de autorități până acum sunt utile, dar insuficiente mai ales persoanele care au studii superioare, cele care locuiesc în urbanul mare și respondenții care câștigă peste 3.000 de lei. Persoanele care au studii primare și respondenții fără venit consideră într-un procent mai ridicat că informațiile legate de vaccinul anti-Covid și campania națională de vaccinare oferite de autorități până acum sunt inutile.

Despre administrarea vaccinurilor în locații din afara unităților sanitare, 53% dintre cei chestionați declară că au încredere inclusiv în caravane mobile, în timp ce 45,3% își exprimă neîncrederea în administrarea vaccinului în astfel de locații, iar 1,8% nu știu sau nu răspund. Au încredere în administrarea vaccinului în locații în afara unităților sanitare mai ales respondenții cu vârsta între 45 și 59 de ani, cei cu studii superioare, respondenții care locuiesc în regiunea București-Ilfov și cei care câștigă peste 3.000 de lei. Nu au încredere în administrarea vaccinului în locații în afara unităților sanitare mai ales respondenții cu vârsta până în 29 de ani, respondenții inactivi potențiali activi și persoanele fără venit.

Dintre diversele formulele de vaccin deja avizate pentru utilizare sau aflate în fazele finale de avizare, românii au cea mai mare încredere în cel dezvoltat de Pfizer/BioNTech. Astfel, 51,6% dintre români declară că au multă și foarte multă încredere în vaccinul Pfizer/BioNTech (SUA – Germania), în timp ce 33,6% declară că puțină și foarte puțină încredere, iar 9,2% că nu au auzit de acest vaccin. Nu știu sau răspund reprezintă 5,6%. Au multă și foarte multă încredere în vaccinul Pfizer/BioNTech mai ales respondenții cu vârsta peste 60 de ani, cei cu studii superioare. În vaccinul Moderna au încredere multă și foarte multă 44,1% dintre respondenți, în timp ce 38,6% declară că au puțină și foarte puțină încredere, iar 11,6% că nu au auzit de acest vaccin. 5,7% nu știu sau răspund. Au multă și foarte multă încredere în vaccinul produs de Moderna mai ales respondenții care au vârsta peste 60 de ani, cei care locuiesc în regiunea Centru, respondenții care câștigă peste 2000 de lei pe lună, respondenții cu studii superioare.

Au încredere multă și foarte multă în vaccinul Oxford- AstraZeneca 38,5% dintre respondenți, în timp ce 35,7% declară că au puțină și foarte puțină încredere, iar 17,3% că nu au auzit de acest vaccin. 8,5% nu știu sau nu răspund. Au multă și foarte multă încredere în vaccinul produs de Oxford – AstraZeneca mai ales respondenții care locuiesc în regiunea Centru, respondenții care câștigă peste 3.000 de lei, cei cu studii superioare.

În vaccinurile dezvoltate de China au încredere multă și foarte multă 17,8% dintre respondenți, în timp ce 58,7% declară că au puțină și foarte puțină încredere, iar 16,4% că nu au auzit de aceste vaccinuri. Ponderea non-răspunsurilor în acest caz este de 7,1%. În rândul categoriei respondenților cu vârsta între 30 și 44 de ani se înregistrează procente mai ridicate ale celor care au puțină și foarte puțină încredere în vaccinurile dezvoltate de China. 17,7% dintre români declară că au multă și foarte multă încredere în vaccinul Sputnik (Rusia), în timp ce 55,2% declară că au puțină și foarte puțină încredere, iar 19% că nu au auzit de acest vaccin. 8,1% este ponderea non-răspunsurilor. Au puțină și foarte puțină încredere în vaccinul Sputnik mai ales respondenții din categoria de vârsta între 30 și 44 de ani, locuitorii din regiunea Centru și respondenții care câștigă sub 1.000 de lei lunar.

În cazul în care datele epidemiologice vor indica nevoia unei vaccinări sezoniere anti-COVID-19 (la fel ca în cazul vaccinării pentru virusul gripal), 57,6% dintre cei intervievați ar fi dispuși să se vaccineze anual, 37,2% nu ar fi dispuși, iar 5,2% nu știu sau nu răspund. Persoanele peste 60 de ani, inactivii pasivi și persoanele cu un venit luna peste 3.000 de lei declară într-un procent mai ridicat că ar fi dispuse să se vaccineze anual. De părere contrarie sunt în special respondenții fără venit.

75,7% dintre români spun că nu au primit niciodată recomandări privind vaccinarea de la medicul de familie sau de la medicul specialist, 11,6% că au primit o singură dată astfel de recomandări, iar 12,3% de mai multe ori. Nu știu sau nu răspund la această întrebare 0,4% din totalul eșantionului. Declară că nu au primit niciodată recomandări privind vaccinarea de la medicul de familie în special respondenții din categoria celor fără venit.

Sondajul de opinie, realizat în perioada 13 ianuarie – 3 februarie 2021, reprezintă o evaluare independentă sintetică a opiniilor românilor cu privire la vaccinarea anti-COVID 19.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!

Recomandări DigiFM
calin bibart primar arad
Primarul din Arad se opune majorării salariilor: Nu ar fi o măsură...
dumitru prunariu
Dumitru Prunariu va primi titlul de cetățean de onoare al...
joe biden dezorientat
Joe Biden, dezorientat pe scenă: „Înfricoșător și trist”
Pe aceeași temă
china covid
China bagă în carantină 4 milioane de locuitori din jurul Beijingului ca să împiedice...
Mort, decedat, mierlit de COVID-19, coronavirus, pe targă, la morgă, deces, cadavru
Covid-19 a provocat deja un milion de decese în 2022
Bărbat aleargă, jogging, exerciții fizice, stil de viață sănătos, mișcare, alergare, sport
STUDIU Activitatea fizică regulată reduce riscul de a dezvolta o formă gravă de COVID-19
Copii la școală, elevi, mască de coronavirus, COVID-19, SARS-CoV-2, asimptomatici
„Masca nu va fi obligatorie în școli”, spune prefectul Capitalei, Toni Greblă
Te-ar putea interesa și
vaccinare-poliomielita-profimedia
Mii de cazuri de poliomielită sunt nediagnosticate în New York, avertizează un expert în...
Joseph (Joe) Biden
Joe Biden a ieșit din izolare, după al doilea test COVID negativ
aD00NDAmaGFzaD1kY2IxNDMwOGQ2ZjQzMTA0NzQ3YjgxNWQzZDUxMDQyZQ==.thumb
Unui secretar de stat i s-a făcut rău la Guvern. Apoi a fost testat pozitiv pentru COVID
President Joe Biden makes remarks on the economy and meets with CEOs - 28 Jul 2022
Joe Biden are din nou COVID-19
Partenerii noștri
Digi24 Jedi Zelenski s-a sfătuit cu Luke Skywalker
Jedi Zelenski s-a sfătuit cu Luke Skywalker
DigiSport Giovanni Becali știe care a fost momentul-cheie pentru decăderea lui Octavian Popescu: "Lucrurile au luat o întorsătură!"
Giovanni Becali știe care a fost momentul-cheie pentru decăderea lui...
PeRoz Refugiata ucraineancă, primele declarații după ce a fost părăsită de britanic: ”Nu am bani, nu știu ce să fac!”
Refugiata ucraineancă, primele declarații după ce a fost părăsită de...
Film Now Bette Midler a rămas o extravagantă și la 76 de ani. Actrița a uimit cu tonusul de invidiat și ținuta aleasă la premiera "Hocus Pocus 2"
Bette Midler a rămas o extravagantă și la 76 de ani. Actrița a uimit cu...
Digi World Trucul la care apelează regele Charles pentru a-și păstra sănătatea. Băutura pe care o consumă în fiecare dimineață ajută la prevenirea cancerului
Trucul la care apelează regele Charles pentru a-și păstra sănătatea...
Digi Animal World El este cel mai leneș cățel! Cum reacționează patrupedul când stăpâna sa încearcă să-l scoată la plimbare
El este cel mai leneș cățel! Cum reacționează patrupedul când stăpâna sa...
ProFM Fetele de la Bambi au renunțat de tot la muzică pentru afaceri. Raluca e cel mai mare ajutor al surorii ei: "A început să-mi placă"
Fetele de la Bambi au renunțat de tot la muzică pentru afaceri. Raluca e...
Digi Life Vrei o viață mai lungă? Modalitatea simplă și eficientă de a-ți îmbunătăți speranța de viață
Vrei o viață mai lungă? Modalitatea simplă și eficientă de a-ți îmbunătăți...
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate