50% dintre români vor să își petreacă vacanța în țară, în contextul crizei COVID-19. Printre destinațiile preferate se numără Brașovul, Constanța sau Cluj-Napoca, arată un studiu realizat de Hospitality Culture Institute și firma de cercetare de piață Exact Business Solutions.
Vrem să aflăm dacă România este pregătită să facă față unei cereri atât de mari și dacă infrastructura poate suporta, în condiții normale, o astfel de încărcare. Din păcate, autoritățile publice, din guvern și primării, refuză să participe la evenimente dedicate industriei turismului local pentru a fi aproape de antreprenori. Așa cum mediul privat din industria ospitalității organizează în această perioadă conferințe online cu sute de antreprenori și manageri, și reprezentanții autorităților publice trebuie să preia exemplul din mediul de business și să promoveze România românilor: digital și prin intermediul evenimentelor. Funcționari publici, secretari de stat și primari, intrați în comunități online și creșteți brandul României!, au declarat reprezentanții Hospitality Culture Institute.
35% dintre respondenții studiului Hospitality Culture Institute încă nu și-au planificat zilele libere de anul acesta, doar 15% doresc să își petreacă concediul în străinătate, iar 7% nu vor avea concediu sau îl vor petrece acasă.
52% dintre românii care preferă să călătorească de obicei în România au educație ridicată, iar 48 la sută au educație medie.
Potrivit cercetării de piață, 53% dintre românii care călătoresc mai des în țară decât în străinătate înregistrează mai puțin de 4.000 de lei venituri medii/gospodărie. 33% dintre aceștia sunt angajați, 29% sunt experți/specializați în anumite domenii, iar 29% nu lucrează în prezent (șomaj sau concediu post-natal).
Dintre românii care preferă vacanțele în destinațiile din țara noastră, 33 la sută merg într-un city-break de două ori pe an, iar 30% merg o dată la fiecare 2-3 luni.
De asemenea, 40% dintre turiștii români alocă pentru vacanță într-o destinație locală între 501 și 1000 lei/persoană pentru un city-break, iar 34% bugetează mai puțin de 500 de lei/persoană pentru un city-break.
În ceea ce privește mijlocul de transport preferat pentru o vacanță în România, 64% dintre români merg cu mașină personală, iar 13% cu trenul. 31% dintre turiștii locali care călătoresc în România preferă să se cazeze într-o locație informală (la gazdă), iar 45 la sută aleg să plătească doar pentru cazare.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!