Acum la Digi FM Vlad Craioveanu AMI FT TATA VLAD (TATAEE) - Enigma

Seceta din Europa pune în pericol transporturile navale pe râul Rin din Germania

Pământ uscat, secetă, recoltă distrusă, pagube pentru fermieri, agricultură, cultură compromisă

Seceta din Europa nu provoacă doar incendii şi riscuri pentru securitatea alimentară, dar ameninţă şi transporturile pe râurile continentului, din cauza scăderii nivelului apei, transmite CNBC.

Râul Rin, o rută comercială importantă care trece prin Germania şi prin oraşe europene până la portul Rotterdam, a devenit mai puţin adânc în punctele critice, relatează News.ro.

Săptămâna trecută, apa de la Kaub, un oraş situat la aproximativ 50 de mile vest de Frankfurt, unde nivelurile sunt urmărite îndeaproape, a scăzut la cel mai redus nivel în acest an. Pe măsură ce nivelul apei scade, capacitatea unei nave se reduce şi costurile de transport cresc, preţurile urcând pe măsură ce râurile devin mai puţin adânci.

Luna trecută, companii de transport maritim precum Maersk şi Hapag-Lloyd au spus că nivelul scăzut al apei Rinului înseamnă că supracosturile vor fi transferate clienţilor.

”Volumele de transport pe râul Rin au fost mai mult sau mai puţin consistente în ultimii 20 de ani. Şi, din 2021, le-am văzut scăzând de la an la an. Este o tendinţă şi probabil o tendinţă care va continua”, a declarat Tim Beckhoff, expert în achiziții şi management al furnizorilor la McKinsey.

Mărfuri precum petrolul, substanţele chimice şi cerealele sunt expediate pe Rin, iar nivelul apei a scăzut atât de scăzut încât unele nave au navigat doar la un sfert din capacitate în august anul trecut.

În 2018, mărfurile transportate pe căile navigabile interioare ale Germaniei au scăzut cu 11,1% de la an la an, potrivit Deutsche Bank.

Impact economic

Trecerea la alte moduri de transport este o opţiune, dar este costisitoare. O barjă mare pe Rin, de aproximativ 135 m lungime, cu un pescaj de 3 m (adâncimea maximă a navei) poate transporta aproximativ 2.700 de tone de marfă, potrivit lui Marc Schattenberg, economist Deutsche Bank.

Ar fi nevoie de aproximativ 110 camioane mari pentru a transporta aceeaşi încărcătură pe drum, conform calculelor sale.

”Aceste cifre ilustrează amploarea care limitează redirecţionarea, deoarece mijloacele de transport alternative funcţionează la capacitate mare”, a spus el pentru CNBC prin e-mail.

Costul transportului unei tone de motorină pe Rin la Karlsruhe, în sud-vestul Germaniei, s-a dublat la aproximativ 50 de euro între luna mai şi jumătatea lunii iulie, a adăugat Schattenberg.

”Cantităţi semnificative de păcură şi motorină sunt transportate prin Rin. În regiunile care sunt aprovizionate în acest fel, acest lucru exercită o presiune semnificativă asupra preţurilor acestor produse”, a spus el.

Efectul debitelor scăzute ale râurilor poate fi substanţial. ”Economii întregi depind de acest mod de transport relativ ieftin”, a declarat Beckhoff pentru CNBC.

Scăderea nivelului apei poate ”afecta semnificativ” producţia industrială, potrivit Institutului Kiel pentru Economia Mondială (IFW).

Apa de la Kaub a scăzut atât de mult timp de 30 de zile în 2018, încât transportul pe apă pe Rin s-a redus cu aproximativ 25%, iar producţia industrială din Germania a scăzut cu 1%, a spus IFW într-un raport din 2020.

Schattenberg a spus că industria transporturilor este probabil să fie zdruncinată în mai multe moduri din cauza efectelor pe termen lung ale nivelului scăzut al apei, cum ar fi adaptarea la nave care pot naviga pe râuri mai puţin adânci.

Tehnologie nouă

În mai, compania de produse chimice BASF a lansat o navă cu Stolt Tankers, luând decizia de a face acest lucru după perioada prelungită cu un nivel scăzut al apei în 2018.

BASF, care operează ceea ce spune că este cea mai mare fabrică de produse chimice din lume, la Ludwigshafen, pe malul Rinului, a spus că nava va avea capacitatea de încărcare dublă faţă de o navă convenţională atunci când apa de la Kaub este moderat scăzută.

”Este probabil ca firmele să îşi ajusteze lanţurile de aprovizionare şi depozitarea în perioadele în care sunt aşteptate probleme de logistică legate de apa scăzută. Investiţiile în extinderea software-ului predictiv ar putea fi de imaginat”, a adăugat Schattenberg.

Beckhoff de la McKinsey a spus că un număr de clienţi folosesc software de predicţie pentru a-i ajuta să treacă de la un lanţ de aprovizionare care acordă prioritate costurilor şi calităţii la unul care se concentrează pe a fi rezistenţi şi agil.

Dar aceste investiţii durează ceva timp pentru a se amortiza. ”Cei care au cu adevărat succes sunt cei care au început să caute acest lucru în urmă cu patru sau cinci, şase ani”, a spus Beckhoff.

Pe lângă adaptările la nave şi investiţiile în tehnologie, sunt propuse şi alte soluţii.

”Se discută şi despre extinderea/dragarea canalelor de transport maritim. Cu toate acestea, acest lucru este costisitor şi poate avea efecte negative nocive asupra mediului”, a spus Schattenberg.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!

Recomandări DigiFM
1 dec 2023
Extra Matinal: cu România la podcast
Sfântul Nicolae
Tradiții și obiceiuri de Sfântul Nicolae în România
Turul Târgurilor de Crăciun cu Lucian Mîndruță, ediția 2023
Turul Târgurilor de Crăciun cu Lucian Mîndruță, ediția 2023
DIGI FM OFERĂ VACANȚE FARĂ SFÂRȘIT
Digi FM oferă Vacanțe fară sfârșit
Pe aceeași temă
Jaf în tren/ Foto: Shutterstock
Un bărbat a furat dintr-un tren german o cutie care conţinea celule stem. Acestea urmau să fie...
2023 NATO Tiger Meet Drill in Italy
Germania trimite avioane de luptă în România pentru a sprijini NATO
aeroport hamburg
După 18 ore de tensiune și negocieri, bărbatul care-și răpise fetița și o ținea într-o mașină...
aeroport hamburg
Aeroportul din Hamburg, închis, după ce un bărbat și-a răpit copilul. A aruncat cu sticle...
Te-ar putea interesa și
Several construction workers fall from scaffolding in Hamburg
Cinci muncitori au murit pe un şantier în Germania. Mai multe persoane sunt date dispărute
Japanese,Yen,And,Euro,Bank,Note,,Currency,Exchange,Rate
Germania va depăşi Japonia în acest an, devenind a treia mare economie mondială
Panorama,Focus,Hand,Holding,Headset,On,Call,Center,Workspace,Desk
Angajatul unui call center din Germania a suferit leziuni permanente după un atac audio cu...
sat germania
Un bărbat dintr-un sat german cu 500 de locuitori stat timp de trei ani și jumătate cu soția...
Partenerii noștri
Digi24 Vloggerul Mircea Bravo a intrat cu mașina într-un stâlp. Polițiștii l-au testat pentru consum de alcool și droguri
Vloggerul Mircea Bravo a intrat cu mașina într-un stâlp. Polițiștii l-au...
DigiSport David de Gea ar putea reveni în Premier League, dar nu la Manchester United
David de Gea ar putea reveni în Premier League, dar nu la Manchester United
PeRoz Alexia Eram, despre banii pe care îi încasează în fiecare lună de la revista mamei ei: „Acum știți salariul fiicei Andreei Esca”
Alexia Eram, despre banii pe care îi încasează în fiecare lună de la...
Film Now Pe ce loc a căzut "Napoleon", cu Joaquin Phoenix în rol principal, în box office-ul din America, în al doilea weekend în cinematografe
Pe ce loc a căzut "Napoleon", cu Joaquin Phoenix în rol principal, în box...
Digi World Ce se întâmplă în organism dacă obișnuiești să consumi scorțișoară în mod regulat. 5 efecte ale acestui condiment asupra sănătății
Ce se întâmplă în organism dacă obișnuiești să consumi scorțișoară în mod...
ProFM Andra a rămas fără cuvinte când Florin Piersic a urcat pe scena concertului ei din Cluj: "Cătălin, nu mai vreau nimic de Crăciun"
Andra a rămas fără cuvinte când Florin Piersic a urcat pe scena...
Digi Life Te confrunți cu pierderea excesivă a părului? Iată ce alimente ajută la combaterea problemei
Te confrunți cu pierderea excesivă a părului? Iată ce alimente ajută la...
Gigi Becali
Gigi Becali, explicații halucinante pentru evoluția slabă lui Octavian...
Ultimele știri din matinalii
radu paraschivescu
Radu Paraschivescu, despre declarația ministrului Agriculturii: „Porcul nu trebuie să fie...
romina gingasu la digi fm
La prima întâlnire cu Romina Gingașu, Piero Ferrari i-a dat un test. Ce a întrebat-o
diana sosoaca a facut scandal in parlament 21 noiembrie 2023
Florin Negruțiu, despre circul făcut de Diana Șoșoacă în Parlament: „Încearcă să-l copieze pe...
radu paraschivescu
Radu Paraschivescu, despre renovarea bojdeucăi lui Ion Creangă: „Creangă nu a trăit în lux, în...
Ultimele știri
Bucharest,,Romania,-,December,5,,2018:,Logo,Of,The,Romanian
Vicepreşedinte al CJ Argeş, urmărit penal în dosarul care vizează achiziţionarea de locuinţe...
Casa Albă/ Shutterstock
Casa Albă spune că aproape a rămas fără bani pentru a ajuta Ucraina să lupte în războiul cu...
tren
(VIDEO) Primul tren electric cumpărat de România a ajuns în Gara de Nord
carmen tanase
Câți bani câștigă Carmen Tănase ca actriță de teatru: „Nu trăiești din salariile de la stat”
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate