Acum la Digi FM Jenifer Lopez - PA TI

Foto Dacia Logan apare într-un clasament al celor mai urâte mașini

Dacia Logan
Foto: Digi24.ro

Italienii au inclus Dacia Logan între cele mai urâte mașini din ultimii 20 de ani. Comentariile care au însoțit fotografiile au fost făcute pe un ton amuzant și n-au cruțat mărci de renume, inclusiv italiene. 

Sub titlul „Cele mai urâte 10 mașini din ultimii 20 de ani: de la Logan la Multipla, de la Materia la Pt Cruiser”, pe site-ul corriere.it, care aparține publicației Corriere della Sera, a apărut o ierarhie a automobilelor socotite cele mai urâte din ultimele două decenii. 

Dacia Logan apare în acest top inedit, în care subiectivismul joacă un rol important. În cazul Logan, estetica a vizat partea din spate. „În primii ani ai relansării mărcii de către casa franceză, estetica a fost, fără îndoială, sacrificată pe altarul listei de preţuri. Maşina era ieftină, dar aspectul său, mai ales în spate, cu siguranţă nu încuraja cumpărarea”, scrie publicația..

Fiat, Lancia, Opel, Nissan, Toyota şi Chrysler sunt alţi constructori luaţi peste picior în descrierile făcute diverselor modele. Automobilele n-au primit punctaje, astfel că locurile ocupate (Dacia este pe 4) sunt aleatorii.

Redăm mai jos cele 10 modele indicate, precum și caracterizările deloc măgulitoare care le-au fost dăruite: 

Daihatsu Materia

Daihatsu Materia
Conceput pentru familii „slim”, Daihatsu Materia este un model ghemuit şi pătrat. Orice se poate spune, cu excepţia faptului că este frumos. Măcar este uşor de parcat, cu un all-inclusive de 5 locuri, 5 uşi, cu 380 cm lungime şi 169 cm lăţime. Are avantajul că nimeni nu s-ar gândi să-l fure.

La prima Fiat Tipo

Primul Fiat Tipo
Maşina anului în 1989 pentru inovaţiile sale tehnologice, primul Fiat Tipo, lansat în 1988, s-a prezentat ca moştenitor al lui Fiat Ritmo, cu o abordare stilistică simplă şi esenţială. Foarte versatil şi funcţional, a avut totuşi succes pentru marele său spaţiu interior. A fost produs până în 1995, iar următorul model prezentat de Fiat în 2015, menţinând în acelaşi timp numele Tipo, a fost considerat un capitol complet diferit de omonimul său din anii '90.

Fiat Multipla

Fiat Multipla
Fiat Multipla din 1998 este o pagină din istoria maşinii italiene care a văzut esteţi şi vizionari aliniaţi la poli opuşi. Urât, un model îndrăzneţ şi neaşteptat, dornic să conecteze parbrizul cu capota. S-a născut din creionul genialului designer Roberto Giolito, care în 3,99 metri reuşise să încapă 6 scaune confortabile şi un portbagaj de 430 de litri. Despre ea a vorbit şi câştigătorul Premiului Pulitzer, Dan Neil, critic auto, incluzând-o pe lista celor mai proaste maşini din toate timpurile: „Multipla ne aminteşte că maşinile nu trebuie doar să fie funcţionale, ci şi frumoase, sau, cel puţin, să evite arătând aşa”, a scris el, în 2007, în Time Magazine. Iar Fiat, cu mare autoironie, a lansat modelul cu o campanie publicitară însoţită de sloganul „Vei fi frumoasă”.

Dacia Logan 2

Dacia Logan
Este cunoscut faptul că misiunea Dacia de la bun început a fost de a oferi poporului român maşini moderne şi robuste pentru familie. Fondată în 1966, în 1999 a devenit un brand Renault, dar se pare că punctul de cotitură stilistic nu a venit imediat, având în vedere liniile nu tocmai captivante ale Logan, lansate în 2004. În primii ani ai relansării mărcii de către casa franceză, estetica a fost, fără îndoială, sacrificată pe altarul listei de preţuri. Maşina era ieftină, dar aspectul său, mai ales în spate, cu siguranţă nu încuraja cumpărarea.

Opel Ampera

Opel Ampera
Opel Ampera a fost o maşină revoluţionară în 2011, fiind prima maşină electrică. Cu acest automobil, Opel s-a impus ca un pionier în drumul către mobilitatea electrică, dar nu ca un maestru al stilului. Opel Ampera a fost prima maşină electrică din Europa care a permis mobilitatea pentru „Du-te oriunde în orice moment ", dar nu a fost remarcat pentru armonia formelor. Cu toate acestea, mass-media a fost impresionată favorabil, atât de mult încât a ales Ampera şi modelul său înrudit, Chevrolet Volt, „Maşina europeană a anului 2012”.

Renault Avantime

Renault Avantime
Ajuns în Italia în 2001, a avut o viaţă foarte scurtă. Numele însăşi şi-a marcat destinul, acest concept exprimându-se în termeni incerti de a ajunge „înainte de timp” („avant-timp”). Şi pornind de la această ipoteză, monovolumul francez a trebuit să deschidă o fereastră cu privire la viitorul maşinii cu designul său inovator şi cu o mulţime de tehnologie, dar nu a fost înţeleasă, iar vânzările s-au oprit la puţin peste 8500 de unităţi, fără a ajunge la cele 15.000 aşteptate de Renault.

Liniile au început bine, dar s-au terminat prost, iar Avantime părea ciudat, în ciuda spaţiului şi a vizibilităţii deosebite. Ca să nu mai vorbim de efectul surpriză al butonului „Grand Air”, care deschidea în acelaşi timp toate geamurile şi acoperişul.

Nissan Almera

Nissan Almera
Minimalistă şi spartană, prima versiune a Nissan Almera, lansată în 1995, nu rămâne un mare exemplu al stilului pentru producătorul japonez. O cutie cu patru roţi, cu forme care rămân ancorate în trecut.

Lancia Thema

Lancia Thema
Dimensiuni ciudate pentru Lancia Thema 2011, fiica alianţei Fiat-Chrysler. Numele se referea la modelul de succes din istoria Lancia, Thema, iubit în anii 80 pentru stilul său original şi finisajele elegante. A încercat să fie elegant, dar cu o lipsă totală de agilitate. Sedanul maxi-italian, o reinterpretare a modelului Chrysler 300, a căutat să combine dimensiunile generoase şi confortul maşinilor americane cu finisaje la nivel înalt şi un stil propriu. Tehnologie bună şi interioare luxoase, dar Lancia Thema cu siguranţă nu a intrat în istorie pentru frumuseţea designului său.

Toyota Yaris Verso

Toyota Yaris Verso
În ciuda bunelor intenţii, Toyota Yaris Verso, model născut ca un experiment la modă de minivan în 2001, a fost un eşec total. Fondată în 2001, Toyota Yaris Verso a fost retrasă de pe piaţă în 2004.

Chrysler PT Cruiser

Chrysler PT Cruiser
Lansat de Chrysler la începutul anului 2000 şi produs până în 2010, PT Cruiser este, de asemenea, una dintre cele mai controversate maşini din istorie. Fie îl iubeşti, fie îl urăşti, pentru o interpretare oarecum bizară a conceptului de monovolum cu 5 uşi. Designul, conceput de Bryan Nesbitt, a fost în mod deliberat retro, pentru a aminti de maşinile clasice din anii 1930, dar pasajele stângace, grila din faţă şi spatele uşor funerar nu au fost prea apreciate nici de iubitorii de epocă.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
Dante
Petrecerea lui DanT – DJ Mix Vara 2025
mihai leu1
Mihai Leu, în continuare în starea gravă, la terapie intensivă...
Rezultate Bacalaureat
Rezultatele finale la Bacalaureat au fost publicate. Câți candidați...
Rezultate la Evaluarea Națională
Când vor fi afișate rezultatele la Evaluarea Națională 2025. Ce...
Pe aceeași temă
italia
Datoria publică a Italiei a ajuns la un nivel record
Luciano Spalletti/ Profimedia
Presa italiană, şocată şi nemiloasă, după eşecul înregistrat de Squadra Azzurra în faţa...
Antonio Conte
Antonio Conte, antrenorul celor de la Napoli: "Cel mai dificil și neaşteptat titlu din cariera...
SSC Napoli
Napoli e campioana Italiei. A întrecut Inter Milano cu doar un punct
Te-ar putea interesa și
Sampdoria a retrogradat pentru prima dată în istorie în Serie C/ Profimedia
Şoc în fotbalul italian. Sampdoria a retrogradat pentru prima dată în istorie în Serie C
piata sf petru
Cinci zile de doliu național în Italia, după moartea papei Francisc
turiști in venetia
Taxa turistică de 5 euro din Veneţia revine. Turiștii last minute plătesc dublu
Cinque Terre / Shutterstock
Șlapii, interziși în paradisul italian preferat de români. Autoritățile dau amenzi uriașe
Partenerii noștri
DigiSport Federația a reacționat, după sancțiunea primită de la UEFA
Federația a reacționat, după sancțiunea primită de la UEFA
PeRoz "Toată lumea săruta un bărbat de 80 de ani". Văduva lui Hugh Hefner, despre partea întunecată a traiului cu milionarul
"Toată lumea săruta un bărbat de 80 de ani". Văduva lui Hugh Hefner...
Film Now A fost una dintre blondele fatale din Baywatch, azi pare alt om. Erika Eleniak, cu brațele complet acoperite de tatuaje, la 55 de ani
A fost una dintre blondele fatale din Baywatch, azi pare alt om. Erika...
Digi World 7 alimente recomandate pentru reducerea colesterolului, care sunt ușor de integrat în mesele zilnice
7 alimente recomandate pentru reducerea colesterolului, care sunt ușor de...
ProFM Actrița celebră pe care se sprijină Dakota Johnson după despărțirea de Chris Martin. Cele două staruri, pozate de mână la Roma
Actrița celebră pe care se sprijină Dakota Johnson după despărțirea de...
Digi Life O străbunică din Japonia, care a cucerit internetul cu pozele ei năstrușnice, a murit la 97 de ani. A pozat pe mătură ca Harry Potter, în costum de câine sau de zână
O străbunică din Japonia, care a cucerit internetul cu pozele ei...
cireșe
Ce a pățit un bărbat care a mâncat două kilograme de cireșe cu tot cu...
FOTOMONTAGE, Thermometer zeigt hohe Temperaturen an, Hitzewelle *** PHOTOMONTAGE, thermometer shows high temperatures, h
46 de grade Celsius sâmbătă în sudul Spaniei, record confirmat pentru luna...
Ultimele știri din matinal
alexandra stan si adi istrate la matinalul digi fm
Alexandra Stan & Adi Istrate: Povestea nebună a piesei „Aerul”
haihui2 2025
„Ne-au urmărit cu camerele ascunse” – Cum a fost călătoria HaiHui în Doi în Coreea de Nord
minelli la matinal
Minelli între turnee în America și viața de mamă: Copiii îmi dau note la piesele noi
savu crioveanu oana
Sănătatea somnului și trendurile bizare explicate de dr. Marius Sava
Ultimele știri
Wole Soyinka
Un câștigător al Premiului Nobel, păcălit de un taximetrist român. I-a cerut de 20 de ori mai...
irinel columbeanu si fiica lui
Fiica lui Irinel Columbeanu a venit în România în secret. Irinuca și-a vizitat tatăl la azil...
Anca Todoni
Anca Todoni, eliminată în primul tur de la Wimbledon de Cristina Bucșa, care reprezintă Spania
gere (1)
Richard Gere, alături de Dalai Lama pentru festivităţile din săptămâna cheie a succesiunii...