Acum la Digi FM BEYONCE - If I were a boy

Consiliul Concurenței: Metroul bucureştean este un monopol lipsit de orice control, plătit de toţi locuitorii ţării

METROU_GREVA_12_INQUAM_Octav_Ganea
Foto: Inquam / Octav Ganea

Metroul din Bucureşti este un monopol lipsit de orice control, plătit de întreaga populaţie a ţării, iar Consiliul Concurenţei a solicitat Metrorex o analiză a costurilor şi separarea activităţii de transport public de celelalte activităţi comerciale, a afirmat, luni, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

„Mă bucur că văd în ultima vreme un număr de greve, cum ar fi cele din minerit, de la huilă, greve la mineritul de uraniu, greva de la metrou de la sfârşitul săptămânii trecute, toate astea sunt semne că ceva se mişcă în economia noastră şi că Guvernul ia măsuri să închidă din problemele pe care le ducem cu toţii în spinare de mai mulţi ani”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, potrivit Agerpres.

În opinia sa, grevele sunt nişte simptome ale faptului că există o problemă şi că organismul politic luptă cu ea.

„Ceea ce este un lucru bun, că încercăm să rezolvăm aceste probleme care s-au acumulat de mulţi ani. Trebuie soluţii care să ţină cont de problemele sociale şi de datoria statului de a oferi alternative oamenilor, pentru că nu e ok să punem populaţia să plătească taxe ca să susţinem activităţi teoretic economice, pentru că nu este o activitate de binefacere, ci una economică, iar sarcina ei este să genereze un plus. Însă multe companii de stat nu generează niciun plus, ci generează minusuri, ceea ce este contrar ideii de activitate economică şi de economie de piaţă şi este împotriva interesului nostru naţional. În loc să consumăm banii pe care îi luăm de la oameni pe autostrăzi, pe spitale, şcoli, îi dăm pentru companii care distrug valoare, care cauzează pierderi", a continuat el.

Potrivit acestuia, Consiliul Concurenţei a aprobat noul contract din Metrorex şi Ministerul Transporturilor privind acordarea subvenţiilor doar cu condiţia realizării unei analize a costurilor.

„Problema la metrou este că e un monopol lipsit de orice control. Oamenii ăia, până acum, puteau să-şi pună orice costuri credeau ei, nimeni nu le limita costurile, ce salarii credeau ei, rezulta o notă de plată şi se duceau cu nota de plată la stat. Nu creşteau (preţurile - n.r.) ca să nu supărăm populaţia şi atunci gaura asta, care era nelimitată, era prezentată statului, iar statul o plătea. E un fel de a spune că statul o plătea, că statul nu are niciun ban al lui, statul nu poate să plătească decât luând din banii cetăţenilor”, a subliniat preşedintele Consiliului Concurenţei.

El consideră că este o ironie faptul că metroul din cel mai bogat oraş al ţării este plătit din banii populaţiei din întreaga ţară.

„Deci restul de 18 milioane de români plătesc ca cei mai bogaţi români, bucureştenii, să aibă metrou. Şi dacă ar fi fost plătit doar de către bucureşteni, nu şi de restul României, tot nu e în regulă să am o companie care doar vine cu note de plată. Şi nu există un control al acelor costuri”, a precizat Chiriţoiu.

Acesta a recomandat comparaţia cu metrouri din alte ţări.

„Metroul de la noi trebuie să se compare cu alte metrouri, să vedem care sunt cheltuielile la noi, ţinând cont de costurile de la noi şi de preţul forţei de muncă din România. Deci trebuie să vedem care sunt costurile rezonabile. Să existe o metodologie de calcul în care spunem cam cât ar trebui să coste călătoria cu metrou şi, în fine, este o decizie politică cât luăm din bilete şi cât plătim ca subvenţie, dar măcar costul acesta total, cât consumă compania, nu poate fi nelimitat, trebuie să existe o metodologie clară de estimare a costurilor rezonabile”, a susţinut Chiriţoiu.

Totodată, Consiliul Concurenţei a cerut separarea activităţii de servicii publice de metrou şi şi cea de activităţi comerciale, pentru a exista o evidenţă separată a lor, a adăugat el.

Circulaţia trenurilor de metrou a fost blocată vineri, 26 martie, de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii, aceştia coborând în tunel, pe calea de rulare, şi împiedicând pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
Dante
Petrecerea lui DanT – DJ Mix Primăvara 2025
Dylan Paul, alături de mama sa, Nadia Comăneci și tatăl său Bart Conner/ Foto: Facebook
Unde s-a angajat fiul Nadiei Comăneci. Dylan și-a ales un drum...
printesa urbana 2025-2
Prințesa Urbană, la Digi FM: despre viața în Olanda, educația cu...
florin negrutiu 7701
Florin Negruțiu, după dezbaterea istorică de la Cotroceni: „Puterea...
Pe aceeași temă
Bucharest,,Ro,-,Nov,25,,2021:,The,Platform,Of,The
Probleme tehnice la un tren în staţia de metrou Basarab 2. Circulaţie în sistem pendulă între...
Bucharest,,Romania,-,July,15,,2019:,Henri,Coanda,International,Airport,
Metrorex a semnat contractul pentru realizarea legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Henri...
Metrorex
Este grevă japoneză la metrou! Sindicaliștii sunt hotărâți să declanșeze greva generală
Metro,Speed,Subway,Fast,European,Bucharest,Public,Transport,,Metro,Nehimd
Grevă japoneză la metrou, de luni. Din 10 februarie este posibilă o grevă de exces de zel
Te-ar putea interesa și
Bucharest,,Ro,-,Nov,25,,2021:,The,Platform,Of,The
Metrorex propune scumpirea călătoriei cu metroul, de la 1 ianuarie. O călătorie ar urma să...
metrou bucuresti
Programul de circulaţie la metrou în perioada sărbătorilor de iarnă. Trenurile vor circula în...
Bucharest,,Romania,-,August,19,,2012:,People,Wait,For,Metro
Circulaţie în sistem pendulă pe Magistrala 1 de metrou, din cauza unei şine rupte la stația...
metrou piata victoriei profimedia-0051446922
Președintele USML: Salariaţii nu au nicio vină pentru datoriile istorice de la Metrorex
Partenerii noștri
Digi24 Reacția lui Medvedev după acordul SUA-Ucraina pe mineralele rare
Reacția lui Medvedev după acordul SUA-Ucraina pe mineralele rare
DigiSport Mirel Rădoi, ferm: ”Dacă nu iau campionatul, nu are rost să mai rămân”
Mirel Rădoi, ferm: ”Dacă nu iau campionatul, nu are rost să mai rămân”
PeRoz Cum a slăbit o tânără de 23 de ani aproape 60 de kilograme, în doar 18 luni: „Ajunsesem să nu mai vreau să ies din casă”
Cum a slăbit o tânără de 23 de ani aproape 60 de kilograme, în doar 18...
Film Now Copiii lui Michelle Pfeiffer, exemplu de discreție și educație aleasă. Actrița a adoptat o fată cu 2 luni înainte de a-și întâlni soțul
Copiii lui Michelle Pfeiffer, exemplu de discreție și educație aleasă...
Digi World De ce uităm unde am pus cheile sau ochelarii? Știința neatenției e ușor de explicat
De ce uităm unde am pus cheile sau ochelarii? Știința neatenției e ușor de...
ProFM I-a fost infidel, dar iubirea lor nu s-a stins. Jon Bon Jovi, mesaj emoționant la aniversarea a 36 de ani de căsnicie cu Dorthea
I-a fost infidel, dar iubirea lor nu s-a stins. Jon Bon Jovi, mesaj...
Digi Life De ce mâncarea are gust diferit când suntem răciți. Ce simte, de fapt, limba
De ce mâncarea are gust diferit când suntem răciți. Ce simte, de fapt...
Mike Waltz/ Profimedia
Mike Waltz, consilierul Casei Albe pentru securitate naţională, şi...
Ultimele știri din matinal
minelli la matinal
Minelli între turnee în America și viața de mamă: Copiii îmi dau note la piesele noi
savu crioveanu oana
Sănătatea somnului și trendurile bizare explicate de dr. Marius Sava
mihai sturzu tabara aviatie
Mihai Sturzu despre Victor Ponta: „Mereu a fost fair-play cu mine”
nicole puya
Nicole Cherry și Puya, în matinalul Digi FM: „E vina mea” nu e doar o piesă, e un semnal de...
Ultimele știri
Peste 400 de persoane arestate la Istanbul, de 1 Mai, încercând să intre în Piaţa Taksim/ Foto: X
Peste 400 de persoane arestate la Istanbul, de 1 Mai, încercând să intre în Piaţa Taksim
daniel david
Supraveghere audio-video în şcoli, oficială. Ministerul Educaţiei: „Şcolile devin mai sigure...
Elicopter SMURD
Copil de doi ani din Galaţi, căzut într-un canal din apropierea locuinţei. A fost scos de...
Boris Becker/ Profimedia
Boris Becker, declarații după opt luni de detenţie: „Închisoarea m-a făcut un om mai bun”