Acum la Digi FM Alex Vidia ZWETTE FEAT MOLLY - rush

Consiliul Concurenței: Metroul bucureştean este un monopol lipsit de orice control, plătit de toţi locuitorii ţării

METROU_GREVA_12_INQUAM_Octav_Ganea
Foto: Inquam / Octav Ganea

Metroul din Bucureşti este un monopol lipsit de orice control, plătit de întreaga populaţie a ţării, iar Consiliul Concurenţei a solicitat Metrorex o analiză a costurilor şi separarea activităţii de transport public de celelalte activităţi comerciale, a afirmat, luni, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

„Mă bucur că văd în ultima vreme un număr de greve, cum ar fi cele din minerit, de la huilă, greve la mineritul de uraniu, greva de la metrou de la sfârşitul săptămânii trecute, toate astea sunt semne că ceva se mişcă în economia noastră şi că Guvernul ia măsuri să închidă din problemele pe care le ducem cu toţii în spinare de mai mulţi ani”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, potrivit Agerpres.

În opinia sa, grevele sunt nişte simptome ale faptului că există o problemă şi că organismul politic luptă cu ea.

„Ceea ce este un lucru bun, că încercăm să rezolvăm aceste probleme care s-au acumulat de mulţi ani. Trebuie soluţii care să ţină cont de problemele sociale şi de datoria statului de a oferi alternative oamenilor, pentru că nu e ok să punem populaţia să plătească taxe ca să susţinem activităţi teoretic economice, pentru că nu este o activitate de binefacere, ci una economică, iar sarcina ei este să genereze un plus. Însă multe companii de stat nu generează niciun plus, ci generează minusuri, ceea ce este contrar ideii de activitate economică şi de economie de piaţă şi este împotriva interesului nostru naţional. În loc să consumăm banii pe care îi luăm de la oameni pe autostrăzi, pe spitale, şcoli, îi dăm pentru companii care distrug valoare, care cauzează pierderi", a continuat el.

Potrivit acestuia, Consiliul Concurenţei a aprobat noul contract din Metrorex şi Ministerul Transporturilor privind acordarea subvenţiilor doar cu condiţia realizării unei analize a costurilor.

„Problema la metrou este că e un monopol lipsit de orice control. Oamenii ăia, până acum, puteau să-şi pună orice costuri credeau ei, nimeni nu le limita costurile, ce salarii credeau ei, rezulta o notă de plată şi se duceau cu nota de plată la stat. Nu creşteau (preţurile - n.r.) ca să nu supărăm populaţia şi atunci gaura asta, care era nelimitată, era prezentată statului, iar statul o plătea. E un fel de a spune că statul o plătea, că statul nu are niciun ban al lui, statul nu poate să plătească decât luând din banii cetăţenilor”, a subliniat preşedintele Consiliului Concurenţei.

El consideră că este o ironie faptul că metroul din cel mai bogat oraş al ţării este plătit din banii populaţiei din întreaga ţară.

„Deci restul de 18 milioane de români plătesc ca cei mai bogaţi români, bucureştenii, să aibă metrou. Şi dacă ar fi fost plătit doar de către bucureşteni, nu şi de restul României, tot nu e în regulă să am o companie care doar vine cu note de plată. Şi nu există un control al acelor costuri”, a precizat Chiriţoiu.

Acesta a recomandat comparaţia cu metrouri din alte ţări.

„Metroul de la noi trebuie să se compare cu alte metrouri, să vedem care sunt cheltuielile la noi, ţinând cont de costurile de la noi şi de preţul forţei de muncă din România. Deci trebuie să vedem care sunt costurile rezonabile. Să existe o metodologie de calcul în care spunem cam cât ar trebui să coste călătoria cu metrou şi, în fine, este o decizie politică cât luăm din bilete şi cât plătim ca subvenţie, dar măcar costul acesta total, cât consumă compania, nu poate fi nelimitat, trebuie să existe o metodologie clară de estimare a costurilor rezonabile”, a susţinut Chiriţoiu.

Totodată, Consiliul Concurenţei a cerut separarea activităţii de servicii publice de metrou şi şi cea de activităţi comerciale, pentru a exista o evidenţă separată a lor, a adăugat el.

Circulaţia trenurilor de metrou a fost blocată vineri, 26 martie, de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii, aceştia coborând în tunel, pe calea de rulare, şi împiedicând pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
DAN T 2025
Petrecerea lui DanT – DJ Mix Toamnă 2025
Deadly Gas Explosion Hits Residential Building in Bucharest, Romania
Explozie în Capitală. Care este starea victimelor internate la...
Bucharest,,Romania,-,December,30,,2015:,Image,Of,Lottery,Balls
O americancă a câştigat 100.000 de dolari la loterie după ce a jucat...
Paris,,France,-,Sep,25,2022;,The,Louvre,Glass,Pyramid
Cum au operat hoţii în jaful de la Luvru. Întreaga operaţiune a durat...
Pe aceeași temă
Bucharest,,Ro,-,Nov,25,,2021:,The,Platform,Of,The
Metrorex anunţă modificări în circulaţia de pe Magistrala 4 Gara de Nord 2 – Străuleşti, de la...
Bucharest,,Ro,-,Nov,25,,2021:,The,Platform,Of,The
Probleme tehnice la un tren în staţia de metrou Basarab 2. Circulaţie în sistem pendulă între...
Bucharest,,Romania,-,July,15,,2019:,Henri,Coanda,International,Airport,
Metrorex a semnat contractul pentru realizarea legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Henri...
Metrorex
Este grevă japoneză la metrou! Sindicaliștii sunt hotărâți să declanșeze greva generală
Te-ar putea interesa și
Metro,Speed,Subway,Fast,European,Bucharest,Public,Transport,,Metro,Nehimd
Grevă japoneză la metrou, de luni. Din 10 februarie este posibilă o grevă de exces de zel
Bucharest,,Ro,-,Nov,25,,2021:,The,Platform,Of,The
Metrorex propune scumpirea călătoriei cu metroul, de la 1 ianuarie. O călătorie ar urma să...
metrou bucuresti
Programul de circulaţie la metrou în perioada sărbătorilor de iarnă. Trenurile vor circula în...
Bucharest,,Romania,-,August,19,,2012:,People,Wait,For,Metro
Circulaţie în sistem pendulă pe Magistrala 1 de metrou, din cauza unei şine rupte la stația...
Partenerii noștri
Digi24 București va fi legat de Salonic printr-o autostradă și o linie ferată
București va fi legat de Salonic printr-o autostradă și o linie ferată
DigiSport 7 ani de la moartea lui Ilie Balaci! Lorena Balaci: ”Nu e o lipsă, e o prezență nevăzută”
7 ani de la moartea lui Ilie Balaci! Lorena Balaci: ”Nu e o lipsă, e o...
PeRoz Trei zodii vor resimți din plin Luna Nouă din 21 octombrie 2025. Șansă de vindecare și reconectare sau moment de cotitură
Trei zodii vor resimți din plin Luna Nouă din 21 octombrie 2025. Șansă de...
Film Now Isabella Rossellini își amintește de cei trei ani de mariaj cu Martin Scorsese: “Putea fi foarte furios. Era ca un vulcan. Terifiant”
Isabella Rossellini își amintește de cei trei ani de mariaj cu Martin...
Digi World Ora de iarnă 2025. Când se schimbă ceasurile și cum ne afectează rutina zilnică
Ora de iarnă 2025. Când se schimbă ceasurile și cum ne afectează rutina...
ProFM Susan Boyle, look nou la 64 de ani. Cum arată azi femeia simplă cu voce de înger, care a trecut printr-un AVC, dar a rămas optimistă
Susan Boyle, look nou la 64 de ani. Cum arată azi femeia simplă cu voce de...
Digi Life Cel mai bun condiment pentru slăbit, potrivit nutriționiștilor. Are un gust intens și dă savoare mâncării
Cel mai bun condiment pentru slăbit, potrivit nutriționiștilor. Are un...
București, România, trafic
Impactul schimbărilor climatice, resimțit în special în mediul urban. 50%...
Ultimele știri din matinal
victor dorobantu thing
Victor Dorobanțu, „Thing” din Wednesday, invitat la Digi FM: „Rolul care mi-a schimbat viața”
anamaria vartolomei
Anamaria Vartolomei: copilăria din România, succesul în Franța și „Jaful secolului”
jo la matinal 2025
JO, despre „Iartă-mă tu”: „E o piesă pentru suflet, nu pentru topuri”
bitza matinal
Bitză: „Am pierdut timp ca să fac bani, dar nu-mi pare rău. Muzica rămâne gratis în sufletul...
Ultimele știri
DIICOT
Procurorii DIICOT au extins ancheta în Dosarul Nordis, după ce au primit trei sute de noi...
paula seling (2)
Paula Seling, recuperare grea și de durată, după un accident cu trotineta: "Mi-am rupt...
Lukoil Ploiești/ Foto: Facebook
Muncitorul rănit în explozia produsă pe platforma rafinăriei din Ploieşti e angajat al unei...
CCR
Analiza lui Florin Negruțiu: decizia CCR și blocajul reformei pensiilor speciale. „Specialii...