Acum la Digi FM Matinalii Digi FM SHAKIRA - gypsy

Telescopul James Webb și-a încheiat călătoria de 1,5 milioane de kilometri

james webb
Foto: NASA

După ce a călătorit în spațiu 1,5 milioane de kilometri, telescopul spațial James Webb al NASA a ajuns luni la destinația finală, relatează Space.com.

Cel mai puternic telescop de până acum, James Webb a fost lansat în 25 decembrie 2021 pentru a explora cosmosul și pentru a căuta cele mai vechi galaxii din univers. După decolare, telescopul de 10 miliarde de dolari a fost ocupat cu implementarea diferitelor sisteme și structuri și a călătorit 1,5 milioane de kilometri până la noua sa casă: L2, al doilea punct Lagrange Soare-Pământ, în jurul căruia va orbita. Punctele Lagrange sunt puncte stabile din punct de vedere gravitațional din spațiu.

Telescopul a ajuns la destinație cu o întârziere de o zi.

Webb, bine ai venit acasă!”, a scris administratorul NASA, Bill Nelson, într-o postare pe blogul agenției.

Felicitări echipei pentru toată munca depusă pentru a asigura sosirea în siguranță a lui Webb la L2. Suntem cu un pas mai aproape de a descoperi misterele universului. Și abia aștept să văd primele noi imagini transmise de Webb în această vară”, a adăugat el.

Webb va permite un „salt cuantic pentru a înțelege cine suntem, cum am ajuns aici, ce suntem și cum a evoluat totul”, a spus Nelson înainte de lansarea telescopului.

Telescopul Webb va face observații în principal în lumină infraroșie. Cu ajutorul oglinzii sale foarte mari, care este de șase ori mai mare decât oglinda telescopului spațial Hubble, Webb va putea detecta lumina infraroșie din stele și galaxii extrem de slabe, îndepărtate. Acest lucru îi va permite, în esență, să privească înapoi în timp la unele dintre cele mai vechi lumini din universul observabil.

Va privi printr-o gaură de cheie din cer. Va privi în urmă cu peste 13 miliarde de ani pentru a capta lumina infraroșie de la formarea primei galaxii, la aproximativ 250 de milioane de ani după Big Bang, care a avut loc acum 13 miliarde și jumătate de ani”, a spus șeful NASA.

Nelson a vorbit, de asemenea, despre capacitatea telescopului de a identifica și studia planetele care trec prin fața stelelor gazdă. Pe lângă detectarea exoplanetelor, Webb „va fi capabil să determine care este compoziția chimică din atmosfera acelei planete”, a spus Nelson.

Vom începe să putem să ne dăm seama dacă există atmosfere locuibile precum a noastră. Va fi destul de interesant să aflăm asta,” a mai spus Nelson.

Itinerariul științific al Telescopului Webb are patru domenii principale de atenție: prima lumină din univers, nașterea stelelor și planetelor, cum și când s-au format primele galaxii ale universului și studiul exoplanetelor și al atmosferei lor. Aceste zone principale sunt doar un punct de plecare.

Planurile științifice ambițioase pentru James Webb includ căutarea vieții în afara Pământului și studiul materiei întunecate și al energiei întunecate.

mihai sora1
Mihai Șora, despre Maia Sandu: „Cum să nu-ți fie drag un asemenea om?”
radu paraschivescu
Radu Paraschivescu, despre gestul Maiei Sandu de a merge la Bruxelles...
Iuri Shevchuk
Solistul unei trupe rock din Rusia: „Patria nu este fundul...
Boeing-Crew-Capsule
Test reușit pentru Boeing. Capsula Starliner a ajuns pe Stația Spațială Internațională
telescop separare
Telescopul James Webb a fost lansat pe orbită
ixpe nasa
NASA a lansat misiunea care va studia cele mai misterioase obiecte din univers
venus-1351056_1280
NASA anunță două noi misiuni pe Venus, după mai bine de două decenii
ingenuity
VIDEO | Ingenuity s-a confruntat cu prima problemă tehnică majoră de când a ajuns pe Marte
sonda voyager NASA
Sonda spațială Voyager 1 a detectat noi sunete dincolo de sistemul nostru solar: „Este ca o...
orisis rex nas
„Capsula timpului” se întoarce pe Pământ. Misiunea istorică a NASA a colectat eșantioane la...
ingenuity nasa
VIDEO. Al treilea zbor al elicopterului Ingenuity pe Marte, „mai repede și mai departe”...
Digi24 Ce ne învață criza provocată de Rusia și cum va arăta lumea după război?
Ce ne învață criza provocată de Rusia și cum va arăta lumea după război?
DigiSport Toni Petrea nu știe dacă va continua la FCSB din vară: ”Trebuie să discut cu conducerea mai multe lucruri”