Acum la Digi FM TOM BOXER FT ANCA PARGHEL AND FLY PROJECT - Brasil

A apărut o nouă versiune a variantei „Omicron”

Varianta Omicron a coronavirusului SARS-CoV-2 ce dă COVID-19
Noua variantă Omicron poate rezista mai mult pe suprafețe de plastic și pe piele decât celelalte variante anterioare ale coronavirusului. Foto: Shutterstock

Oamenii de știință au identificat o nouă versiune a variantei Omicron, pe care au denumit-o drept „invizibilă”, pentru că nu poate fi detectată prin testele RT-PCR pe care oficialii de sănătate publică le folosesc pentru a urmări răspândirea SARS-CoV-2 în întreaga lume, notează The Guardian

Varianta ascunsă descoperită de cercetători are multe mutații în comun cu tulpina Omicron standard, dar îi lipsește o modificare genetică specială care să permită ca testele de laborator să fie folosite ca mijloc de semnalare a cazurilor probabile.

Cercetătorii britanici spun că este prea devreme pentru a ști dacă noua formă de Omicron se va răspândi în același mod ca varianta standard Omicron. În aceștia subliniază că versiunea „ascunsă” este distinctă genetic și, prin urmare, se poate comporta diferit.

Varianta ascunsă a fost observată pentru prima dată printre genomurile virusului SARS-CoV-2 trimise în ultimele zile din Africa de Sud, Australia și Canada. Dificultatea de a detecta varianta înseamnă că este posibil să se fi răspândit deja mai pe scară largă.

Descoperirea noii forme de Omicron i-a determinat pe cercetători să împartă descendența B.1.1.529 în Omicron standard, cunoscut sub numele de BA.1, și varianta mai nouă, cunoscută sub numele de BA.2. Profesorul Francois Balloux, directorul Institutului de Genetică de la University College London, a spus că 42 sau aproximativ 6% din cei 709 genomi ai tulpinei Omicron trimiși bazei de date a genomului GISAID (o inițiativă științifică globală și o sursă primară înființată în 2008, care oferă acces deschis la datele genomice ale virusurilor gripale și la coronavirusul responsabil pentru pandemia COVID-19) au fost BA.2.

„Există două descendențe în Omicron, BA.1 și BA.2, care sunt destul de diferențiate din punct de vedere genetic”, a spus profesorul Balloux . Acesta a adăugat că „cele două descendențe se pot comporta într-un mod diferit.”

Oamenii de știință folosesc analiza întregului genom pentru a confirma care variantă a cauzat o infecție cu COVID, chiar dacă testele PCR pot oferi uneori o indicație.

Aproximativ jumătate dintre aparatele PCR din Marea Britanie analizează trei gene în virus, însă la varianta Omicron, și înainte la varianta Alpha, au fost testate pozitiv doar două dintre ele. Acest lucru se datorează faptului că Omicron, precum s-a întâmplat în cazul Alpha, suportă o modificare genetică chiar în interiorul proteinei spike. Asta înseamnă că testele PCR care indică un așa-numit „eșec al țintei genei S” sunt foarte sugestive pentru infecțiile cu Omicron.

În mod informal, unii cercetători numesc noua variantă „Omicronul ascuns”, deoarece nu are caracteristicile care permit testelor PCR să o detecteze. O preocupare printre unii cercetători este că varianta „stealth Omicron” s-ar putea răspândi neobservată, în timp ce oficialii din domeniul sănătății se concentrează pe analizarea testelor RT-PCR pentru a detecta tulpina Omicron standard.

O necunoscută majoră este modul în care a apărut noua variantă a Omicron. Deși face parte din varianta standard, este atât de distinctă genetic încât se poate califica ca o nouă „variantă de îngrijorare” dacă se răspândește rapid. A avea două variante, BA.1 și BA.2, care să apară succesiv într-un ritm rapid și să dezvolte mutații comune este „îngrijorător”, potrivit cercetătorilor.

matinalii 2
#VRĂJIȚIDEMUZICĂ cu Digi FM la UNTOLD
felie chorizo
Un cercetător francez a postat o fotografie cu o felie de chorizo. El...
coperta untold 2022 - fb
UNTOLD 2022. Începe cel mai mare festival din România. Jurnaliștii...
alexandru rafila digi24
Alexandru Rafila critică închiderea școlilor la începutul pandemiei: Nu e o acuză, ci o...
Alexandru Rafila
Alexandru Rafila, despre variola maimuței: „Nu cred că este cazul să declari pandemie”
Teste rapide anti-COVID-19, coronavirus, COVID-19 în farmacie
Cele mai multe cazuri de Covid din ultimele cinci luni: peste 7.600 în ultimele 24 de ore
Coronavirus, COVID-19, SARS-CoV-2
Noua variantă Covid, „Centaurus”, a ajuns deja pe 4 continente. Experții spun că este...
test covid profimedia
Crește numărul cazurilor de COVID-19. Doar în ultimele 24 de ore au fost peste 4.000 de...
alexandru rafila deget in sus_06_INQUAM_Octav_Ganea
În ultima săptămână s-a dublat numărul infectărilor noi cu coronavirus
Composite image of stacks of dollars
Averile miliardarilor din industria alimentară şi energetică au crescut cu 453 de miliarde de...
Măști de protecție
Șefa ONAC, urmărită penal pentru o achiție de măști în pandemie. Contractul avea o valoare de...
Digi24 Salman Rushdie este conștient, dar ar putea să-și piardă un ochi. De câte ori l-a înjunghiat atacatorul său
Salman Rushdie este conștient, dar ar putea să-și piardă un ochi. De câte...
DigiSport Mesajul postat de Darwin Nunez după ce i-a aplicat un cap în figură lui Joachim Anderson!
Mesajul postat de Darwin Nunez după ce i-a aplicat un cap în figură lui...