Acum la Digi FM Gabriel Cindea GNARLS BARKLEY - Crazy
Vrei să asculți mai ușor? Descarcă aplicația Digi FM

Studiu: Nu suplimentele alimentare previn bolile cardiovasculare sau cancerul, ci un stil de viață sănătos

Suplimente alimentare, vitamine, minerale, pastile

O echipă de cercetători americani a declarat, în urma unui studiu efectuat, că nu există suficiente dovezi care să demonstreze că suplimentele alimentare previn bolile de inimă sau cancerul.

,,Pentru majoritatea suplimentelor de vitamine și minerale, inclusiv combinații precum multivitaminele, nu am putut găsi suficiente dovezi pentru a recomanda utilizărarea lor în prevenirea bolilor cardiovasculare și a cancerului, cu câteva excepții„, a declarat vicepreședintele organizației, Michael Barry, pentru New Scientist, citat de mediafax.ro

Cercetătorii nu recomandă folosirea suplimentelor de vitamina E și beta-caroten. Ei au constatat că acestea nu au avut niciun efect benefic în prevenirea decesului prematur, a bolilor cardiovasculare sau a cancerului.

De asemenea, dovezile indică faptul că beta-carotenul, un pigment transformat în vitamina A în organism, poate crește riscul de cancer pulmonar la persoanele care fumează.

Mai mult de jumătate dintre adulți iau suplimente. Mulți le percep ca fiind benefice pentru sănătatea lor și ca o modalitate de a umple lipsa substanțelor nutritive din dieta lor.

„Luarea de suplimente poate, de asemenea, să le ofere oamenilor un fals sentiment de siguranță”, mai spune spune Barry.

Dar, pentru majoritatea oamenilor, suplimentele alimentare sunt probabil o pierdere de timp și de bani, potrivit unui alt studiu scris de cercetătorii de la Universitatea Northwestern din Illinois.


,,Vedem că vitaminele și suplimentele, din păcate, nu sunt un glonț de argint pentru oamenii sănătoși. Cei mai mulți oameni presupun că vitaminele sunt complet benefice, dar putem vedea, în unele cazuri, că acestea pot fi dăunătoare”, spune autoarea principală Jenny Jia.

Specialiștii sunt de părere că o dietă sănătoasă bogată în fructe și legume, exercițiile fizice și respectarea recomandărilor pentru depistarea cancerului, sunt mult mai utile în prevenirea multor boli.

Cercetătorii au precizat că aceste noi recomandări nu se aplică celor cu deficiențe de vitamine și minerale sau persoanelor care sunt însărcinate.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Vrei să asculți mai ușor?
Descarcă aplicația Digi FM
Recomandări DigiFM
PETRECEREA LUI DAN T 2025
Petrecerea lui DanT – DJ Mix 2026 – Part 20
valentin chisoceanu serban trimbitasu
Șerban Trîmbițașu, previziuni despre piața imobiliară: „Acum și...
adrian asoltanie web
Cum să supraviețuiești „iernii economice”: Adrian Asoltanie te învață...
marius-popescu-2
Marius Popescu, expert în aviație, avertizează pasagerii: „Vreți să...
Pe aceeași temă
Alina Pușcău/ Foto: Instagram
Refugiul ales de Alina Pușcău după ce cancerul s-a extins: „Nu pot să vorbesc”
Female,Doctor,Hand,Hold,Silver,Pen,Filling,Patient,History,List
A aflat prea târziu că nu avea cancer. O femeie a murit după ce chimioterapia i-a provocat o...
Dana Tapalaga
A murit Dana Tapalagă, actrița din filmul „După dealuri”. Nuami Dinescu, mesaj sfâșietor: „Nu...
Florence Flight-ingale! Nurse works 60-hour weeks battling cancer… then spends weekends flying PLANES at 30,000ft
Ziua tratează bolnavi de cancer, iar în weekend pilotează avioane. Povestea impresionantă a...
Te-ar putea interesa și
microscop (3)
Mecanismul-cheie prin care celulele cancerului colorectal îşi schimbă identitatea şi dobândesc...
Jeremy Clarkson bei der Staffel 2 Premiere des Amazon Prime Video Fernsehmagazins The Grand Tour in
Jeremy Clarkson, vedeta emisiunii „Top Gear”, a fost diagnosticat cu o formă „agresivă” de...
X-Men (2000), Tyler Mane
Un actor din "X-Men", diagnosticat cu o formă extrem de rară de cancer la sân: "Am crezut că e...
Juliet Fielder, cancer pulmonar (3)
A mers la medic cu dureri de spate și voce răgușită. Diagnosticul adevărat a venit prea...
Partenerii noștri
Digi24 Premierul Peter Magyar suspectează Rusia că a sabotat „acordul secolului”. „Niște depozite și două gropi mari de beton”
Premierul Peter Magyar suspectează Rusia că a sabotat „acordul secolului”...
DigiSport Oțelul - Universitatea Craiova, duminică, 18:30, Digi Sport 1. Campioana României, 6 puncte strânse în 4 meciuri
Oțelul - Universitatea Craiova, duminică, 18:30, Digi Sport 1. Campioana...
PeRoz Trei zodii cărora norocul le surâde din 17 august. Până la eclipsa de la finalul lunii, pot avea parte de multe surprize
Trei zodii cărora norocul le surâde din 17 august. Până la eclipsa de la...
Film Now Linda Gray, de la Sue Ellen Ewing la rolul de menajeră. Motivul pentru care regizorii o refuzau după faima dobândită cu „Dallas”
Linda Gray, de la Sue Ellen Ewing la rolul de menajeră. Motivul pentru...
Digi World De ce unii oameni sunt „magnet” pentru ţânţari, în timp ce alţii par să fie ocoliţi de aceste insecte. Cercetătorii au răspunsul
De ce unii oameni sunt „magnet” pentru ţânţari, în timp ce alţii par să...
Stirile Kanal D O mireasă a murit chiar în noaptea nunții, după ce a fost lovită de o șoferiță care consumase alcool
O mireasă a murit chiar în noaptea nunții, după ce a fost lovită de o...
ProFM Madonna, la 68 de ani. Cum arată fața artistei în 2026
Madonna, la 68 de ani. Cum arată fața artistei în 2026
Digi Life O carte a fost returnată unei biblioteci după 150 de ani. Ce s-a întâmplat cu amenda de 28.000 de dolari australieni
O carte a fost returnată unei biblioteci după 150 de ani. Ce s-a întâmplat...
Ultimele știri din matinal
oana zamfir vlad craioveanu mikey hash
De la milionar pe YouTube, la navigator pe ocean. Mikey Hash, dezvăluiri la Digi FM despre...
oana zamfir vlad craioveanu serban copot
Șerban Copoț, la Digi FM: Reuniunea istorică Animal X la Untold și adevărul despre hitul „Să...
selly
Selly, dezvăluiri la matinalul Digi FM: De ce nu îl aduce pe Eminem la Beach, Please și cât a...
alex stamate
Cine este Alex Stamate? Fenomenul viral care a răvășit TikTok-ul, dezbătut la matinalul Digi FM
Ultimele știri
Bucharest, Romania. 7 Sep 2025: Ilie Bolojan, Prime Minister of Romania, gives his speech during the debate on the four motions of no confidence filed by the Alliance for the Union of Romanians (AUR) in response to the government's decision to assume resp
Scandal la Ziua Marinei. Ilie Bolojan, huiduit și fluierat în timp ce își ținea discursul la...
Hungary's Paks Nuclear Plant Shuts Down Due To Record-Low Danube Levels
Dunărea, la un nivel critic. Ungaria scufundă două barje pentru a evita oprirea centralei...
ilie bolojan vine la audienta nationala
Ilie Bolojan, mesaj de Ziua Marinei: „Veghind pe mare, ne permit nouă să dormim liniștiți pe...
canicula (14)
Șase județe intră duminică sub cod galben de caniculă. Temperaturile urcă până la 35 de grade