Acum la Digi FM VANOTEK FEAT ENELI - Back To Me (Beatmix)

Interviu cu Cătălin Ivan, managerul postului Digi FM: „Radioul are nevoie de adaptare, pentru a nu fi considerat un mediu depășit și irelevant”

Cover story_interviu

Știi care e secretul radioului? Poate fi considerat, cu ușurință, o artă a relațiilor, în care fiecare om inspiră și ascultă, dar care, la rândul lui, este inspirat și ascultat. Dacă îți faci griji că nu găsești oamenii potriviți pentru acest schimb, lasă-i pe colegii de la Digi FM să rezolve asta, iar tu poți „răsfoi”, între timp, interviul realizat cu Cătălin Ivan, managerul postului Digi FM. Colegul nostru a acceptat invitația de a ne vorbi despre primul „date cu radioul” și parcursul profesional, cum a reinventat brandul Digi FM, investind continuu încredere, relevanță și conținut diferențiat în relația cu ascultătorii. Despre cât de vital este să te adaptezi, ca om de radio, provocărilor și noilor generații, dar și despre experiența revenirii sale în spatele microfonului, alături de matinali, descoperi în acest interviu.

  1. Ne poți spune câteva cuvinte despre tine, parcursul tău profesional și ce te-a determinat să profesezi în acest domeniu?

Între căderea comunismului și monopolul internetului a existat o fereastră de timp în care niciun alt mediu nu avea forța de atracție pe care o avea radioul în rândul tinerilor. Eram adolescent și radioul era nu doar cea mai bună sursă de muzică nouă, ci avea și un rol de agregator al unor personalități cum nu mai întâlnisem niciodată. Îl ascultam pe Andrei Gheorghe și simțeam cum toată lumea se învârte în jurul lui. „Odată ce ești Rege, nu te mai poți ascunde” găseai scris pe site-ul lui Andrei și era adevărat. Toată lumea aflase că, dacă ești bun, radioul avea puterea de a te transforma într-un superstar. Voiam să fac parte din lumea asta, așa că la 16 ani mi-am încercat norocul. Primul an în radio nu mi-a adus niciun câștig financiar, dar nu pentru asta eram acolo. Am învățat mult și lucrurile au venit de la sine. Au urmat Radio Contact, Radio Prahova, iar din 2005 am ajuns în București, la radioul cu care crescusem: PROFM. Am fost, pe rând, producător audio, DJ, am făcut matinal, playlist și am fost director de programe, dar nimic nu m-a bucurat mai mult decât atunci când am ajuns să fiu coleg cu Andrei.

În 2016 am primit oportunitatea de a reinventa și coordona radioul comercial cu cea mai mare acoperire din România, Digi FM. Un proiect ambițios, cu oameni minunați cărora le voi fi mereu recunoscător. Mă bucur că împărțim același drum de aproape 6 ani.

  1. Se spune că fiecare criză, indiferent de natura ei, aduce o oportunitate. Ce oportunități au adus postului Digi FM, dar și site-ului, evenimentele din ultimii doi ani?

Atât pandemia, cât și războiul din Ucraina au dus la o creștere a interesului pentru știri de încredere. Fiind radioul comercial cu cea mai mare pondere de știri și având garanția brandului DIGI, era normal să creeze oportunități de creștere a audienței. Nu e loc pentru ignoranță când războiul e atât de aproape. În prima zi a invaziei ruse, audiența stream-ului Digi FM s-a dublat și, urmărind-o, ne-am dat seama și de modul în care interesul pentru război urma să scadă în timp. Ecuația ar fi fost simplă, dar periculoasă dacă nu luam în calcul și gradul de saturație al ascultătorului pentru subiecte unice.

  1. Conform ultimului top al audiențelor celor mai ascultate matinale din Bucureșți, realizat de Pagina de Media, Digi FM a urcat o poziție. Cum te simți văzând evoluția?

Digi FM are creștere constantă de la primul val de sondare. Suntem al patrulea post de radio la nivel național, iar diferența față de podium se micșorează de la an la an. Este un proces de durată. Avem concurenți cu vechime de peste douăzeci de ani, cu public loial și e normal să ne mândrim cu creșterea audienței matinalului sau a altor programe, mai ales că niciuna dintre ele nu este accidentală. E meritul unei echipe frumoase și sunt mândru de rezultatele ei.

  1. Una dintre marile provocări ale prezentului este reprezentată de atragerea Generației Z. Cum vă propuneți să aduceți acest public mai aproape de post?

Ca să răspund cu un singur cuvânt, acesta ar fi relevanța. E obligatoriu să fim relevanți pentru aceeași grupă de vârstă, indiferent de trecerea timpului. În prezent, publicul-țintă al Digi FM este reprezentat de mileniali sau Generația Y, urmând să ne împrietenim cu următoarea generație care va intra în target. E provocator și foarte interesant să lucrezi la un radio care nu-și permite să îmbătrânească odată cu publicul său.

  1. Dacă ai putea crea un top 3 tendințe în lumea radioului (privind noutățile domeniului, dar și noile așteptări ale ascultătorilor și publicului online legate de informații), cum ar suna?

Diferențiere. Conținut original. În cazul nostru, muzică și știri de încredere, livrate în doze mici, dar cu recurență mare;

Nu tot ce e important, ci doar ce e relevant. Cantitatea de informații de interes general depășește cu mult nevoile oamenilor;

Omniprezența brandului pe canalele digitale. Trăim într-o lume vizuală, iar radiourile nu fac greșeala să-și aștepte publicul într-un singur loc. Prezența în online, cu cantități considerabile de conținut audio și video, nu mai este de mult timp opțională pentru niciun brand media.

Internetul a fost împânzit de momentele „tensionate” dintre tine și Bogdan Ciuclaru surprinse în clipul postat pe pagina de Facebook a colegului Lucian Mîndruţă. Cum a fost experiența, odată devenit protagonist în noua formulă a matinalului?

Radioul are nevoie de adaptare pentru a nu fi considerat un mediu depășit și irelevant. Având la dispoziție doar trei zile în care să promovăm noul program, am ales să folosim exclusiv online-ul și puterea de influență a lui Lucian Mîndruță. Pentru a face cunoscută emisiunea, „cearta” pusă la cale cu Bogdan Ciuclaru, Cetin Rașit și Lucian Mîndruță a funcționat peste așteptări. Cât despre emisiunea în sine, în afara trezitului la ora 05:00, a fost o experiență extraordinară venita după 11 ani de pauză. Sper că am fost destul de discret și nu le-am alungat matinalilor niciunul dintre ascultătorii fideli.

  1. Dacă ai putea lua locul unui alt coleg din media, pentru o săptămână, cu cine ți-ar plăcea să faci switch?

Cu Lucian Mîndruță. Am avut cândva o emisiune în care vorbeam zilnic cu ascultătorii și, probabil, de aici nostalgia. Dar să nu-și facă nimeni griji. Lucian e de neînlocuit.

  1. În ce îți găsești liniștea în zilele agitate, în care ai nevoie de acel timp petrecut tu cu tine?

În zilele agitate, rezolvarea tuturor problemelor urgente e singura cale de a-mi găsi liniștea. Rar reușesc să mă păcălesc cu alte metode. Cititul ar fi una dintre ele.

  1. În încheiere, te rog să facem un exercițiu de imaginație. Eu sunt un potențial ascultător al Digi FM, dar nu sunt sigură că acesta este postul potrivit pentru diminețile mele. Cum m-ai convinge să ascult Digi FM?

Principalul motiv pentru care te invit dimineața la Digi FM e ca să știi. Restul va veni din magia celor doi matinali și jumătate, care sunt pregătiți să-ți câștige prietenia dacă le vei da ocazia. Și nu e o păcăleală. Au făcut-o deja cu sute de mii de oameni și nimeni nu pare să regrete.

5 întrebări fulger

Playlist creat de tine la drum lung sau radio? Recunosc că în afara orașului există și tentația playlistului sau a cărților audio. Radioul rămâne, totuși, o alegere subiectivă, dar extrem de convenabilă.

La mare sau la munte? Ambele, dar începem cu marea.

Film de pe canapea sau o seară de stand-up comedy? Canapea.

Adrenalină sau liniște? Liniște.

Superstițios sau rațional? Rațional. Am auzit că superstițiile aduc ghinion :)

 

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!

Recomandări DigiFM
The,Czechoslovak,Socialist,Republic,-,1960s:,Vintage,Photo,Shows,Young
Marian Godină: Cum ar arăta un grup de Facebook al mamelor de acum 40...
Bancnote de 100 de lei, bani, casierie, plată, rate, achitare, datorii
Analiștii financiari îi avertizează pe românii cu probleme financiare...
Radu Paraschivescu
Radu Paraschivescu: Cine regretă comunismul, îl merită înapoi
Pe aceeași temă
Cătălin Ivan
Cătălin Ivan (Digi FM): Unui radio nou poți să-i alegi personalitatea, să-i modelezi caracterul
Klaus Iohannis, la PNL, cu steaguri în spate
Cotele la pariuri a celor zece principali pretendenți la funcția de președinte
catalin-ivan
Cătălin Ivan solicită CNA retragerea reclamei cu Mihai Șora: „Face propagandă electorală...
cumpanasu inquam
Cumpănașu se simte discriminat. Vrea să fie verificate și semnăturile altor candidați
Te-ar putea interesa și
Vot, electoral, alegeri, urnă
BEC sesizează Parchetul în cazul a opt candidaţi la prezidențiale, pentru semnături similare
catalin-ivan
Cătălin Ivan este de părere că Timmermans a dat un ultimatum Guvernului României
catalin-ivan
Cătălin Ivan şi-a dat demisia din grupul socialiştilor din Parlamentul European
Cătălin Ivan, europarlamentar fost PSD-ist
C. Ivan a trimis cererea de excludere a PSD din grupul socialiștilor europeni
Partenerii noștri
Digi24 Israelul anunţă că a doborât trei drone libaneze Hezbollah în Marea Mediterană
Israelul anunţă că a doborât trei drone libaneze Hezbollah în Marea...
DigiSport MERCATO 2022 | Toate transferurile verii sunt AICI! AS Roma și-a luat portar de la Benfica
MERCATO 2022 | Toate transferurile verii sunt AICI! AS Roma și-a luat...
PeRoz A trăit șocul vieții ei când a aflat că e însărcinată cu două perechi de gemeni identici: "Va fi o nebunie". Cum o ajută prietenii
A trăit șocul vieții ei când a aflat că e însărcinată cu două perechi de...
Film Now Catherine Zeta-Jones, imagine rară cu Michael Douglas din tinerețe. Actrița duce dorul întâlnirilor romantice și a reușit să-și cucerească fanii: ”Cei mai frumoși!”
Catherine Zeta-Jones, imagine rară cu Michael Douglas din tinerețe...
Digi World Adevărul despre plicurile de ceai pe care le folosește toată lumea. Ce au descoperit în ele oamenii de știință
Adevărul despre plicurile de ceai pe care le folosește toată lumea. Ce au...
Digi Animal World Motivul pentru care un câine adoră să petreacă timpul pe acoperiș. Stăpâna sa a fost forțată de vecini să pună un afiș în fața casei
Motivul pentru care un câine adoră să petreacă timpul pe acoperiș. Stăpâna...
ProFM Shakira, surprinsă la surf cu un tânăr arătos, la aproape o lună de la despărțirea de fotbalistul Gerard Pique
Shakira, surprinsă la surf cu un tânăr arătos, la aproape o lună de la...
Digi Life Folosești același limbaj al iubirii cu al partenerului tău? Persoanele care își exprimă afecțiunea în stilul preferat al jumătății lor au relații mai puternice, susține un studiu
Folosești același limbaj al iubirii cu al partenerului tău? Persoanele...
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate