CNAIR a reziliat contractul Lotului 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva

Compania de Drumuri a reziliat contractul pentrul lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, scriu reprezentanții Asociației Pro Infrastructură pe Facebook. Asta, deși tronsonul de 21 de kilometri este gata în proporție de 99%. Șefii de la Drumuri nu s-au înțeles cu constructorul, după ce ar fi cerut extinderea garanției lucrărilor de la 4 la 10 ani.
Digi FM a încercat să obțină un punct de vedere de la reprezentanții CNAIR însă aceștia nu au putut fi contactați până în acest moment.
„CNAIR A REZILIAT CONTRACTUL LOTULUI 3 AL AUTOSTRĂZII A1 LUGOJ-DEVA!!!
La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii.
Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial.
Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi.
În concluzie, INAUGURAREA CELOR 21 DE KM DEVINE INCERTĂ. Singurul lucru sigur este că statul român VA PIERDE DEFINITIV GARANȚIA DE 4 ANI și că VOM AVEA MULȚI ANI DE PROCESE în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului.”
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat recent că autostrada Lugoj-Deva ar putea fi oferită traficului, iar problemele indentificate ar putea fi remediate şi după deschiderea circulaţia, apreciind comportamentul constructorului spaniol al Lotului 4 drept un șantaj. „Lotul se putea deschide, dar ambiţia acestui constructor de nu prelungi (perioada de garanţie) şi practic de a aplica un şantaj. Nu deschid în circulaţie decât dacă îmi accepţi ca garanţia să rămâna la 4 ani. Nu, ori acceptă condiţiile statului român care sunt de bun simţ şi nu exagerăm cu nimic. Ştiţi bine că termenul de implementare a proiectului a fost depăşit. Îl reziliem, îl punem noi în trafic şi facem noi lucrările care sunt”, a declarat Răzvan Cuc.
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM. Ca să știi!
Sursă foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură
Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!
Data: 28.08.2019