Poșta Română a extins serviciul de alertă prin SMS pentru toate tipurile de trimiteri sosite din afara Uniunii Europene. Clienții sunt anunțați printr-un mesaj despre data și ora de la care se pot prezenta în oricare dintre cele 52 de oficii poștale cu asistență vamală pentru a-și ridica pachetele.
SMS-ul va fi trimis la numărul de telefon aflat pe trimiterile poștale, dacă a fost furnizat de expeditor, și va conține: numărul alocat trimiterii în oficiul poștal, urmat de numărul de tracking, data de la care clientul se poate prezenta la oficiul poștal cu asistență vamală pentru ridicarea trimiterii, documentele solicitate de vamă, perioada de timp în care trimiterea se păstrează la oficiul poștal, precum și adresa și programul de lucru al subunității poștale.
Serviciul este disponibil pentru pachete mici din categoria Standard și pachete mici înregistrate, cu o greutate de până în 2 kg, dar și pentru colete poștale și trimiteri EMS, până în 30 kg.
Trimiterile poștale cu conținut supus controlului vamal sosite și avizate se vor păstra la sediul subunității poștale, la dispoziția destinatarilor sau expeditorilor (în cazul trimiterilor returnate de operatorii poștali de destinație), în spațiul prevăzut pentru depozitare temporară sub supraveghere vamală, astfel:
- 30 de zile calendaristice - pachetele mici din serviciul Standard, înregistrate, și coletele poștale;
- 15 zile calendaristice - trimiterile EMS.
La solicitarea scrisă a expeditorului/destinatarului, termenul poate fi prelungit, dar nu mai mult de 90 de zile.
Trimiterile poștale care nu s-au predat, în urma avizării, se reavizează o singură dată, prin aviz SMS, după:
- 2 zile calendaristice de la data invitării - în cazul trimiterilor EMS și a coletelor poștale import din Elveția și Norvegia;
- 10 zile calendaristice de la data invitării - în cazul celorlalte trimiteri poștale.
La ghișeu, clientul va prezenta un act de identitate și mesajul primit pe telefon cu numărul de sosire al trimiterii, apoi va semna în evidențele oficiantului poștal.
Cu ajutorul acestui serviciu va fi redusă aglomerația din oficiile poștale cu vamă și va fi scurtat semnificativ timpul în care clienții sunt notificați în legătură cu sosirea trimiterilor poștale. Ne dorim ca, în acest fel, să reducem numărul de trimiteri poștale neridicate. Odată cu simplificarea proceselor operaționale de la nivelul oficiilor cu vamă, eliminăm și costuri suplimentare generate de operațiunile de avizare și reavizare. Continuăm, astfel, să sporim calitatea serviciilor oferite și să dezvoltăm noi produse pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienților noștri, a declarat Horia Grigorescu, directorul general al Poștei Române.
Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!
Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!