Acum la Digi FM Ramon Cotizo COI LERAY - Players

CFR și dragostea de... șine! - Nou scandal la CFR! Director demis, ce s-a făcut până acum?

69749116_2775091672525683_767425366334636032_n

Aproape toți șefii de la Căile Ferate Române, premieri, miniștri ai Transporturilor și alți oficiali au afirmat, în ultimii 30 de ani, că e nevoie de predictibilitate, de continuitate, de bugete pe termen lung pentru ca românii să ajungă, în sfârșit să circule cu trenuri de mare viteză pe o infrastructură modernă. În vară, actualul ministru demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță că 160 de kilometri de pe Coridorul 4 feroviar vor fi modernizati până la sfârșitul anului.

„În execuţie avem tot Coridorul 4 în momentul de faţă, mai puţin secţiunea Braşov - Sighişoara, unde avem contestaţie. Tocmai de asta am şi militat pentru acea ordonanţă privind achiziţiile pe care am primit nenumărate observaţii de la Ministerul Justiţiei, tocmai pentru a putea semna contractele mai repede. În rest tot Coridorul 4 este în modernizare. Anul acesta vom mai finaliza 160 de kilometri pe tronsonul Coşlariu - Simeria până la Gurasada. Deci Coridorul 4 practic va fi modernizat şi se va circulă cu viteză, aşa cum am circulat şi pe acest tronson Bucureşti - Constanţa: 160 de kilometri la oră pentru transportul de călători şi 120 de kilometri pentru transportul de marfă".

Declarația a fost făcută de ministrul demis al Transporturilor, la finalul vizitei pe care a făcut-o asta-vara într-un tren de călători InterRegio pe traseul Bucureşti-Constanţa. Răzvan Cuc s-a declarat mulțumit de condițiile din tren și a concluzionat că... merită să venim cu trenul la mare.

„Am decis să fac această călătorie cu operatorul naţional de transport feroviar tocmai pentru a vedea exact cum arată condiţiile de circulăţie pentru turiştii care vin la mare. Am venit cu un tren care a fost modernizat în 2018 în România, asta e foarte important, şi toate investiţiile pe care le va derula de acum înainte CFR Călători pe partea de modernizare de vagoane, de locomotive, se vor face în România. Am fost mulţumit de condiţii. Am făcut o inspecţie în tot trenul să văd toaletele cum sunt, totul a decurs conform aşteptărilor, adică foarte bine. O călătorie de două ore, 225 de kilometri. Eu cred că merită să venim cu trenul la mare.”


sursa: CFR Infrastructura

MODERNIZAREA PE ALTE TRONSOANE, CÂND?

Tronsonul București-Constanța este un exemplu frumos de reușită. Puțini știu că poți face cu trenul până la mare mai puțin de două ore, ne-a declarat Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători.

„Din 2014, mergem cu două perechi de trenuri spre litoral din capitală, cu 160 de km/h. Puțini știu asta. Lucrurile au evoluat și aici. Și noi sperăm să evolueze în toată țara. E adevărat, lucrurile trebuie făcute și eforturile sunt mari. Infrastructura feroviară n-o putem repara de azi pe mâine. Sistemul trebuie, deși suntem societăți separate, privit în ansamblu. Un călător mulțumit, chiar dacă nu-i merge puțin aerul condiționat în vagon, apoi pornește sau îl zdruncină puțin, dacă face București-Constanța în două ore… e ok. Dacă ar face acest drum în 6 ore, acea mică problemă a vagonului se transformă într-o mare problemă”.

Sursa foto: CFR Infrastructura

Cert este că șefi ai CFR SA vor avea de rezolvat foarte multe probleme, pentru că există o serie de restanţe de la predecesori. O moștenire greu de gestionat. Fără continuitate, însă, va fi din ce mai greu. În curând se împlinesc 30 de ani de la revoluție și pe la ministerul transporturilor au trecut aproape 30 de miniștri! Bilanț greu de egalat!

Că este nevoie de continuitate, recunoaște, elegant ce-i drept, și Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători in exclusivitate pentru știrile Digi FM.

„Fiecare țară își adoptă o politică de transporturi, pe care o pune în practică. Cel puțin în domeniul feroviar nu este o politică de 4 ani, ci de cel puțin 10-12 ani. Când o țară își propune să-și dezvolte un sistem feroviar trebuie să se gândească nu la 4 ani, nu la 6 ani, de la 10 ani încolo. O investiție într-un material rulant nou nu o gândim pentru 4 ani. Se gândește de la 10 ani încolo. Intervin apoi modernizările, modificările și adaptările unității respective care pot prelungi durata de viață. Deci lucrurile se pot dezvolta. Dacă există continuitate? Exact, dacă există continuitate”.

În logica „firească” a continuității, pe 21 octombrie, directorul CFR SĂ e demis brusc de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Continuitatea se oprește la contracte care trebuie semnate. Chiar și la ordinul unui ministru aflat pe ultima sută de metri în funcție și chiar dacă sunt contestate în instanță.


sursa: CFR Infrastructura

Despre continuitate și despre bugete multi-anuale a vorbit tot anul acesta în exclusivitate pentru Știrile Digi FM și directorul tocmai demis de la CFR S.A, Constantin Axinia.

00:00

Axinia a fost demis de Consiliul de administratie al CFR in timp ce se afla in concediu medical. Motivul...fostul sef al CFR SA trebuia sa plece pentru ca nu ar fi vrut sa semneze un contract de modernizare pentru o parte din calea ferata, dar care fusese atacat in instanta si pentru care nu exista o hotarare definitiva.

Anul acesta, CFR a anunțat ridicarea a jumătate dintre restricțiile de viteză care făceau că sute de mii de călători să piardă timp pe căile ferate. Ce se va întâmpla mai departe? E nevoie de bani, iar lucrările vor continua inclusiv pe tronsoanele din Ardeal, a declarat pentru Știrile Digi FM, Constantin Axinia, directorul demis de al CFR S.A.

00:00

Directorul demis al CFR, Constantin Axinia anunță că va contesta în instanță decizia prin care a fost înlăturat din funcție. Până atunci, lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare și a materialului rulant ar trebui să continue, chiar cu un nou ministru la Transporturi și cu ce bani rămân după rectificarea bugetară. Un buget pe termen lung pentru căile ferate nu e de așteptat prea curând, deși e cerut de toți cei din sistem.

Subiectele tale preferate sunt și la Știrile Digi FM, la fiecare 30 de minute. Ca să știi!

Recomandări DigiFM
remus hai hui in 2
Viața unui român care s-a mutat în Noua Zeelandă. A ajuns acolo cu...
Un bărbat în stare de ebrietate a distrus patru bărci ale canotorilor/ Shutterstock
Un bărbat în stare de ebrietate a distrus patru bărci ale canotorilor...
Arena Națională cu suporteri, fotbal
Ce trebuie să știe suporterii care merg la meciul România-Belarus de...
Pe aceeași temă
Locomotivă stricată pe ruta Craiova-București CFR, câmp, căldură în trenul pe șine
Primele declarații oficiale după accidentul feroviar din gara Galați. Ce nu-și asumă șeful CFR...
tren-cfr-sorin-grindeanu-fb
Trecerea la ora de vară nu modifică mersul trenurilor. Anunțul făcut de CFR
Accident feroviar în Teleorman
CFR, reacție în cazul incidentului feroviar din Teleorman: ”Trenul de pasageri a intrat...
tren-cfr-sorin-grindeanu-fb
CFR Călători ar putea scumpi din nou biletele
Te-ar putea interesa și
Sorin-Grindeanu-01
Sorin Grindeanu: Călătorilor cu trenul nu le pot spune decât să fie bine hidrataţi şi să aibă...
Trenurile Soarelui
„Trenurile soarelui” către litoral revin din 10 iunie
tren-cfr-sorin-grindeanu-fb
CFR Călători introduce trenuri directe de la București către Istanbul, Sofia și Varna
CFR Marfă, tren, locomotivă, transport feroviar
Directorii CFR spun că protestul spontan e ilegal
Partenerii noștri
Digi24 GALERIE FOTO Cine este autoarea masacrului de la școala din Tennessee. Avea la ea două puști de asalt și un pistol
GALERIE FOTO Cine este autoarea masacrului de la școala din Tennessee...
DigiSport În cursa pentru transferul lui Bellingham, Florentino Perez a luat o decizie neașteptată
În cursa pentru transferul lui Bellingham, Florentino Perez a luat o...
PeRoz Cum arată viața din Miami a fostei soții a lui Cristi Borcea. Alina Vidican și-a găsit liniștea în brațele unui milionar brazilian
Cum arată viața din Miami a fostei soții a lui Cristi Borcea. Alina...
Film Now Reese Witherspoon, extrem de supărată după separarea de Jim Toth. O sursă a rupt tăcerea: „Nu s-a văzut trecând printr-un alt divorț!”
Reese Witherspoon, extrem de supărată după separarea de Jim Toth. O sursă...
Digi World Ce se întâmplă în organismul tău dacă nu dormi suficient. Experții dezvăluie cinci moduri în care corpul reacționează când nu ești odihnit
Ce se întâmplă în organismul tău dacă nu dormi suficient. Experții...
Stirile Kanal D Viața unui român care s-a mutat în Noua Zeelandă. A ajuns acolo cu 450 de dolari, acum are o fermă profitabilă
Viața unui român care s-a mutat în Noua Zeelandă. A ajuns acolo cu 450 de...
ProFM Tatăl Loredanei Groza, despre controversa operațiilor estetice: "Lumea vorbește, dar ea are constituția mamei mele"
Tatăl Loredanei Groza, despre controversa operațiilor estetice: "Lumea...
Digi Life Dieta potrivită pentru fiecare persoană. Avantajele și dezavantajele celor mai populare programe alimentare de slăbit
Dieta potrivită pentru fiecare persoană. Avantajele și dezavantajele celor...
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate