CFR și dragostea de... șine! - Nou scandal la CFR! Director demis, ce s-a făcut până acum?

69749116_2775091672525683_767425366334636032_n

Aproape toți șefii de la Căile Ferate Române, premieri, miniștri ai Transporturilor și alți oficiali au afirmat, în ultimii 30 de ani, că e nevoie de predictibilitate, de continuitate, de bugete pe termen lung pentru ca românii să ajungă, în sfârșit să circule cu trenuri de mare viteză pe o infrastructură modernă. În vară, actualul ministru demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță că 160 de kilometri de pe Coridorul 4 feroviar vor fi modernizati până la sfârșitul anului.

„În execuţie avem tot Coridorul 4 în momentul de faţă, mai puţin secţiunea Braşov - Sighişoara, unde avem contestaţie. Tocmai de asta am şi militat pentru acea ordonanţă privind achiziţiile pe care am primit nenumărate observaţii de la Ministerul Justiţiei, tocmai pentru a putea semna contractele mai repede. În rest tot Coridorul 4 este în modernizare. Anul acesta vom mai finaliza 160 de kilometri pe tronsonul Coşlariu - Simeria până la Gurasada. Deci Coridorul 4 practic va fi modernizat şi se va circulă cu viteză, aşa cum am circulat şi pe acest tronson Bucureşti - Constanţa: 160 de kilometri la oră pentru transportul de călători şi 120 de kilometri pentru transportul de marfă".

Declarația a fost făcută de ministrul demis al Transporturilor, la finalul vizitei pe care a făcut-o asta-vara într-un tren de călători InterRegio pe traseul Bucureşti-Constanţa. Răzvan Cuc s-a declarat mulțumit de condițiile din tren și a concluzionat că... merită să venim cu trenul la mare.

„Am decis să fac această călătorie cu operatorul naţional de transport feroviar tocmai pentru a vedea exact cum arată condiţiile de circulăţie pentru turiştii care vin la mare. Am venit cu un tren care a fost modernizat în 2018 în România, asta e foarte important, şi toate investiţiile pe care le va derula de acum înainte CFR Călători pe partea de modernizare de vagoane, de locomotive, se vor face în România. Am fost mulţumit de condiţii. Am făcut o inspecţie în tot trenul să văd toaletele cum sunt, totul a decurs conform aşteptărilor, adică foarte bine. O călătorie de două ore, 225 de kilometri. Eu cred că merită să venim cu trenul la mare.”


sursa: CFR Infrastructura

MODERNIZAREA PE ALTE TRONSOANE, CÂND?

Tronsonul București-Constanța este un exemplu frumos de reușită. Puțini știu că poți face cu trenul până la mare mai puțin de două ore, ne-a declarat Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători.

„Din 2014, mergem cu două perechi de trenuri spre litoral din capitală, cu 160 de km/h. Puțini știu asta. Lucrurile au evoluat și aici. Și noi sperăm să evolueze în toată țara. E adevărat, lucrurile trebuie făcute și eforturile sunt mari. Infrastructura feroviară n-o putem repara de azi pe mâine. Sistemul trebuie, deși suntem societăți separate, privit în ansamblu. Un călător mulțumit, chiar dacă nu-i merge puțin aerul condiționat în vagon, apoi pornește sau îl zdruncină puțin, dacă face București-Constanța în două ore… e ok. Dacă ar face acest drum în 6 ore, acea mică problemă a vagonului se transformă într-o mare problemă”.

Sursa foto: CFR Infrastructura

Cert este că șefi ai CFR SA vor avea de rezolvat foarte multe probleme, pentru că există o serie de restanţe de la predecesori. O moștenire greu de gestionat. Fără continuitate, însă, va fi din ce mai greu. În curând se împlinesc 30 de ani de la revoluție și pe la ministerul transporturilor au trecut aproape 30 de miniștri! Bilanț greu de egalat!

Că este nevoie de continuitate, recunoaște, elegant ce-i drept, și Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători in exclusivitate pentru știrile Digi FM.

„Fiecare țară își adoptă o politică de transporturi, pe care o pune în practică. Cel puțin în domeniul feroviar nu este o politică de 4 ani, ci de cel puțin 10-12 ani. Când o țară își propune să-și dezvolte un sistem feroviar trebuie să se gândească nu la 4 ani, nu la 6 ani, de la 10 ani încolo. O investiție într-un material rulant nou nu o gândim pentru 4 ani. Se gândește de la 10 ani încolo. Intervin apoi modernizările, modificările și adaptările unității respective care pot prelungi durata de viață. Deci lucrurile se pot dezvolta. Dacă există continuitate? Exact, dacă există continuitate”.

În logica „firească” a continuității, pe 21 octombrie, directorul CFR SĂ e demis brusc de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Continuitatea se oprește la contracte care trebuie semnate. Chiar și la ordinul unui ministru aflat pe ultima sută de metri în funcție și chiar dacă sunt contestate în instanță.


sursa: CFR Infrastructura

Despre continuitate și despre bugete multi-anuale a vorbit tot anul acesta în exclusivitate pentru Știrile Digi FM și directorul tocmai demis de la CFR S.A, Constantin Axinia.

Axinia a fost demis de Consiliul de administratie al CFR in timp ce se afla in concediu medical. Motivul...fostul sef al CFR SA trebuia sa plece pentru ca nu ar fi vrut sa semneze un contract de modernizare pentru o parte din calea ferata, dar care fusese atacat in instanta si pentru care nu exista o hotarare definitiva.

Anul acesta, CFR a anunțat ridicarea a jumătate dintre restricțiile de viteză care făceau că sute de mii de călători să piardă timp pe căile ferate. Ce se va întâmpla mai departe? E nevoie de bani, iar lucrările vor continua inclusiv pe tronsoanele din Ardeal, a declarat pentru Știrile Digi FM, Constantin Axinia, directorul demis de al CFR S.A.

Directorul demis al CFR, Constantin Axinia anunță că va contesta în instanță decizia prin care a fost înlăturat din funcție. Până atunci, lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare și a materialului rulant ar trebui să continue, chiar cu un nou ministru la Transporturi și cu ce bani rămân după rectificarea bugetară. Un buget pe termen lung pentru căile ferate nu e de așteptat prea curând, deși e cerut de toți cei din sistem.

Pe aceeași temă

Recomandarile Digi FM

112

Apeluri false: Un bărbat internat în spital a sunat la 112 pentru a...

Citește și

coronavirus shutterstock_1624825690

Bilanț România: 251 de cazuri noi și un total de 148 de decese

vlad ghetu

Cum arată un cadru medical din Iași, după o zi de luptă împotriva...

Concurs la Digi FM

shutterstock_1038849166

Premiem Fete cu Talent la Digi FM

Partenerii noștri

Boris Johnson, internat de urgență în spital, la 10 zile după ce a fost depistat pozitiv cu coronavirus
Digi24

Boris Johnson, internat de urgență în spital, la 10 zile după ce a fost...

Medicul care s-a sinucis după ce a fost depistat cu COVID-19! ”Suntem în stare de șoc!”
DigiSport

Medicul care s-a sinucis după ce a fost depistat cu COVID-19! ”Suntem în...

A trecut printr-o transformare uimitoare. Cum arată la 22 de ani Paris, fiica rebelă a lui Michael Jackson
PeRoz

A trecut printr-o transformare uimitoare. Cum arată la 22 de ani Paris...

Vedeta care i-a fost alături lui Val Kilmer în lupta sa cu cancerul. Actorul s-a mutat în casa de oaspeti a celebrei artiste
Film Now

Vedeta care i-a fost alături lui Val Kilmer în lupta sa cu cancerul...

Cel mai scump parazit din lume costa peste 100.000 de dolari. La ce foloseste
Digi World

Cel mai scump parazit din lume costa peste 100.000 de dolari. La ce...

Cum pot infectiile precum coronavirus sa fie transmise de la animale la oameni
Digi Animal World

Cum pot infectiile precum coronavirus sa fie transmise de la animale la...

La 10 luni de la despărțirea de Bradley Cooper, Irina Shayk pare că-și reface viața alături de unul dintre cei mai râvniți burlaci din America
ProFM

La 10 luni de la despărțirea de Bradley Cooper, Irina Shayk pare că-și...

Actorii cu cele mai multe blockbustere. Ce vedete au apărut în peste 10 filme de acțiune de succes
Digi Online

Actorii cu cele mai multe blockbustere. Ce vedete au apărut în peste 10...

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Disqus disqus.com Vezi politica de confidenţialitate
mp_17b27902cd9da8972af8a3c43850fa5f_mixpanel, Disqusauth, sessionid, _utmb, disqus_unique, testCookie
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale