Acum la Digi FM Oana Zamfir și Vlad Craioveanu KHALED - C Est La Vie (Arabic Version)

CFR și dragostea de... șine! - Nou scandal la CFR! Director demis, ce s-a făcut până acum?

69749116_2775091672525683_767425366334636032_n

Aproape toți șefii de la Căile Ferate Române, premieri, miniștri ai Transporturilor și alți oficiali au afirmat, în ultimii 30 de ani, că e nevoie de predictibilitate, de continuitate, de bugete pe termen lung pentru ca românii să ajungă, în sfârșit să circule cu trenuri de mare viteză pe o infrastructură modernă. În vară, actualul ministru demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță că 160 de kilometri de pe Coridorul 4 feroviar vor fi modernizati până la sfârșitul anului.

„În execuţie avem tot Coridorul 4 în momentul de faţă, mai puţin secţiunea Braşov - Sighişoara, unde avem contestaţie. Tocmai de asta am şi militat pentru acea ordonanţă privind achiziţiile pe care am primit nenumărate observaţii de la Ministerul Justiţiei, tocmai pentru a putea semna contractele mai repede. În rest tot Coridorul 4 este în modernizare. Anul acesta vom mai finaliza 160 de kilometri pe tronsonul Coşlariu - Simeria până la Gurasada. Deci Coridorul 4 practic va fi modernizat şi se va circulă cu viteză, aşa cum am circulat şi pe acest tronson Bucureşti - Constanţa: 160 de kilometri la oră pentru transportul de călători şi 120 de kilometri pentru transportul de marfă".

Declarația a fost făcută de ministrul demis al Transporturilor, la finalul vizitei pe care a făcut-o asta-vara într-un tren de călători InterRegio pe traseul Bucureşti-Constanţa. Răzvan Cuc s-a declarat mulțumit de condițiile din tren și a concluzionat că... merită să venim cu trenul la mare.

„Am decis să fac această călătorie cu operatorul naţional de transport feroviar tocmai pentru a vedea exact cum arată condiţiile de circulăţie pentru turiştii care vin la mare. Am venit cu un tren care a fost modernizat în 2018 în România, asta e foarte important, şi toate investiţiile pe care le va derula de acum înainte CFR Călători pe partea de modernizare de vagoane, de locomotive, se vor face în România. Am fost mulţumit de condiţii. Am făcut o inspecţie în tot trenul să văd toaletele cum sunt, totul a decurs conform aşteptărilor, adică foarte bine. O călătorie de două ore, 225 de kilometri. Eu cred că merită să venim cu trenul la mare.”


sursa: CFR Infrastructura

MODERNIZAREA PE ALTE TRONSOANE, CÂND?

Tronsonul București-Constanța este un exemplu frumos de reușită. Puțini știu că poți face cu trenul până la mare mai puțin de două ore, ne-a declarat Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători.

„Din 2014, mergem cu două perechi de trenuri spre litoral din capitală, cu 160 de km/h. Puțini știu asta. Lucrurile au evoluat și aici. Și noi sperăm să evolueze în toată țara. E adevărat, lucrurile trebuie făcute și eforturile sunt mari. Infrastructura feroviară n-o putem repara de azi pe mâine. Sistemul trebuie, deși suntem societăți separate, privit în ansamblu. Un călător mulțumit, chiar dacă nu-i merge puțin aerul condiționat în vagon, apoi pornește sau îl zdruncină puțin, dacă face București-Constanța în două ore… e ok. Dacă ar face acest drum în 6 ore, acea mică problemă a vagonului se transformă într-o mare problemă”.

Sursa foto: CFR Infrastructura

Cert este că șefi ai CFR SA vor avea de rezolvat foarte multe probleme, pentru că există o serie de restanţe de la predecesori. O moștenire greu de gestionat. Fără continuitate, însă, va fi din ce mai greu. În curând se împlinesc 30 de ani de la revoluție și pe la ministerul transporturilor au trecut aproape 30 de miniștri! Bilanț greu de egalat!

Că este nevoie de continuitate, recunoaște, elegant ce-i drept, și Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători in exclusivitate pentru știrile Digi FM.

„Fiecare țară își adoptă o politică de transporturi, pe care o pune în practică. Cel puțin în domeniul feroviar nu este o politică de 4 ani, ci de cel puțin 10-12 ani. Când o țară își propune să-și dezvolte un sistem feroviar trebuie să se gândească nu la 4 ani, nu la 6 ani, de la 10 ani încolo. O investiție într-un material rulant nou nu o gândim pentru 4 ani. Se gândește de la 10 ani încolo. Intervin apoi modernizările, modificările și adaptările unității respective care pot prelungi durata de viață. Deci lucrurile se pot dezvolta. Dacă există continuitate? Exact, dacă există continuitate”.

În logica „firească” a continuității, pe 21 octombrie, directorul CFR SĂ e demis brusc de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Continuitatea se oprește la contracte care trebuie semnate. Chiar și la ordinul unui ministru aflat pe ultima sută de metri în funcție și chiar dacă sunt contestate în instanță.


sursa: CFR Infrastructura

Despre continuitate și despre bugete multi-anuale a vorbit tot anul acesta în exclusivitate pentru Știrile Digi FM și directorul tocmai demis de la CFR S.A, Constantin Axinia.

00:00

Axinia a fost demis de Consiliul de administratie al CFR in timp ce se afla in concediu medical. Motivul...fostul sef al CFR SA trebuia sa plece pentru ca nu ar fi vrut sa semneze un contract de modernizare pentru o parte din calea ferata, dar care fusese atacat in instanta si pentru care nu exista o hotarare definitiva.

Anul acesta, CFR a anunțat ridicarea a jumătate dintre restricțiile de viteză care făceau că sute de mii de călători să piardă timp pe căile ferate. Ce se va întâmpla mai departe? E nevoie de bani, iar lucrările vor continua inclusiv pe tronsoanele din Ardeal, a declarat pentru Știrile Digi FM, Constantin Axinia, directorul demis de al CFR S.A.

00:00

Directorul demis al CFR, Constantin Axinia anunță că va contesta în instanță decizia prin care a fost înlăturat din funcție. Până atunci, lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare și a materialului rulant ar trebui să continue, chiar cu un nou ministru la Transporturi și cu ce bani rămân după rectificarea bugetară. Un buget pe termen lung pentru căile ferate nu e de așteptat prea curând, deși e cerut de toți cei din sistem.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
Dante
Petrecerea lui DanT – DJ Mix Vara 2025
3 780x440
Digi FM - Sezon nou, de 10
George Simion
AUR a atacat la Curtea Constituțională patru dintre proiectele de...
MADURO BRINGS FORWARD CHRISTMAS IN VENEZUELA
Preşedintele Venezuelei devansează Crăciunul pentru data de 1...
Pe aceeași temă
digifm.ro-n-featured image
(P) Ce șanse au FCSB, CFR și Craiova în Europa, după rezultatele din tur?
tren
Călătoria cu trenul se scumpește de la 1 august. Cât va costa un bilet ca urmare a aplicării...
Probleme în Gara de Nord din Bucureşti/ Foto: News.ro
Probleme în Gara de Nord din Bucureşti. Panourile de informare localizate pe peroane şi...
Tren deraiat în Teleorman
Tren deraiat în Teleorman. Trafic reluat parţial între Roşiori şi Măldăeni. Operaţiunile de...
Te-ar putea interesa și
primvara la digi fm
Digi FM a dat startul primăverii cu flori, ritmuri vibrante și multă energie
Tren/ Shutterstock
Un tren care circula pe ruta Braşov - Bucureşti Nord a fost atacat cu pietre în zona Chitila...
S-a surpat pământul pe liniile de cale ferată, lângă Gara de Nord Timişoara, în urma unor lucrări ale Primăriei de realizare a unui pasaj subteran
S-a surpat pământul pe liniile de cale ferată, lângă Gara de Nord Timişoara, în urma unor...
Galati,,Romania,-,December,16th,,2024:,Interregional,Cfr,Train,Arrivied
Ceferiştii ameninţă cu întreruperea activităţii dacă nu se repun în circulaţie, de la 1...
Partenerii noștri
Digi24 FOTO Revoluția generației Z care răscolește un continent. Ce se întâmplă în Asia
FOTO Revoluția generației Z care răscolește un continent. Ce se întâmplă...
DigiSport Burleanu i-a ”scos la tablă” pe membrii CEx. Reacție neașteptată despre Lucescu + Nume total surprinzător anunțat
Burleanu i-a ”scos la tablă” pe membrii CEx. Reacție neașteptată despre...
PeRoz Sharon Stone, declarații rare la 67 de ani: „În prima parte a vieții ai fața cu care te-ai născut, în a doua, cea pe care o meriți”
Sharon Stone, declarații rare la 67 de ani: „În prima parte a vieții ai...
Film Now De ce Sofia Vergara a ratat Premiile Emmy 2025. Actrița a ajuns de urgență la spital aproape desfigurată: „O reacție alergică”
De ce Sofia Vergara a ratat Premiile Emmy 2025. Actrița a ajuns de urgență...
Digi World Substanța "toxică pentru fiecare celulă" pe care cei mai mulți încă o consumă. Ce spune un chirurg cardiac despre efectele asupra inimii
Substanța "toxică pentru fiecare celulă" pe care cei mai mulți încă o...
ProFM Divorț la Hollywood. Un rapper celebru a fost părăsit de soție cu doar patru zile înainte de a aniversa 29 de ani de la nuntă
Divorț la Hollywood. Un rapper celebru a fost părăsit de soție cu doar...
Digi Life Eliminarea „Insulei şerveţelelor umede”. O cantitate uriaşă de deşeuri, ridicată de pe malul Tamisei
Eliminarea „Insulei şerveţelelor umede”. O cantitate uriaşă de deşeuri...
Tyler Robinson
Eu am fost”. Suspectul în cazul împuşcării lui Charlie Kirk pare să fi...
Ultimele știri din matinal
bitza matinal
Bitză: „Am pierdut timp ca să fac bani, dar nu-mi pare rău. Muzica rămâne gratis în sufletul...
edsta 78aab15e-f0b1-44ca-8552-4dafea62b6ed
Edsta, românul care a cucerit America, revine în România după 24 de ani
radu jude la matinal 2025
Radu Jude, despre cum un film făcut cu un iPhone poate câștiga un Urs de Argint
alexandra stan si adi istrate la matinalul digi fm
Alexandra Stan & Adi Istrate: Povestea nebună a piesei „Aerul”
Ultimele știri
Netanyahu
Netanyahu recunoaşte că Israelul se confruntă cu o „izolare” prelungită din cauza războiului...
de-ce-ar-fi-acceptat-nicusor-dan-cresterea-tva
Nicuşor Dan, întrebat dacă îl enervează Ilie Bolojan: „Nu am voie să mă enervez”
Solemn Opening Session of the Cortes Generales of the XV Legislature in the Congress of Deputies
Pedro Sanchez pledează pentru excluderea Israelului din competiţiile sportive internaţionale...
Neymar / Profimedia
Neymar nu vrea să joace pe teren sintetic: „Este o porcărie”