Acum la Digi FM Alice Tudor și Ramon Cotizo TOPIC FT. A7S - Out My Head

CFR și dragostea de... șine! - Nou scandal la CFR! Director demis, ce s-a făcut până acum?

69749116_2775091672525683_767425366334636032_n

Aproape toți șefii de la Căile Ferate Române, premieri, miniștri ai Transporturilor și alți oficiali au afirmat, în ultimii 30 de ani, că e nevoie de predictibilitate, de continuitate, de bugete pe termen lung pentru ca românii să ajungă, în sfârșit să circule cu trenuri de mare viteză pe o infrastructură modernă. În vară, actualul ministru demis al Transporturilor, Răzvan Cuc, anunță că 160 de kilometri de pe Coridorul 4 feroviar vor fi modernizati până la sfârșitul anului.

„În execuţie avem tot Coridorul 4 în momentul de faţă, mai puţin secţiunea Braşov - Sighişoara, unde avem contestaţie. Tocmai de asta am şi militat pentru acea ordonanţă privind achiziţiile pe care am primit nenumărate observaţii de la Ministerul Justiţiei, tocmai pentru a putea semna contractele mai repede. În rest tot Coridorul 4 este în modernizare. Anul acesta vom mai finaliza 160 de kilometri pe tronsonul Coşlariu - Simeria până la Gurasada. Deci Coridorul 4 practic va fi modernizat şi se va circulă cu viteză, aşa cum am circulat şi pe acest tronson Bucureşti - Constanţa: 160 de kilometri la oră pentru transportul de călători şi 120 de kilometri pentru transportul de marfă".

Declarația a fost făcută de ministrul demis al Transporturilor, la finalul vizitei pe care a făcut-o asta-vara într-un tren de călători InterRegio pe traseul Bucureşti-Constanţa. Răzvan Cuc s-a declarat mulțumit de condițiile din tren și a concluzionat că... merită să venim cu trenul la mare.

„Am decis să fac această călătorie cu operatorul naţional de transport feroviar tocmai pentru a vedea exact cum arată condiţiile de circulăţie pentru turiştii care vin la mare. Am venit cu un tren care a fost modernizat în 2018 în România, asta e foarte important, şi toate investiţiile pe care le va derula de acum înainte CFR Călători pe partea de modernizare de vagoane, de locomotive, se vor face în România. Am fost mulţumit de condiţii. Am făcut o inspecţie în tot trenul să văd toaletele cum sunt, totul a decurs conform aşteptărilor, adică foarte bine. O călătorie de două ore, 225 de kilometri. Eu cred că merită să venim cu trenul la mare.”


sursa: CFR Infrastructura

MODERNIZAREA PE ALTE TRONSOANE, CÂND?

Tronsonul București-Constanța este un exemplu frumos de reușită. Puțini știu că poți face cu trenul până la mare mai puțin de două ore, ne-a declarat Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători.

„Din 2014, mergem cu două perechi de trenuri spre litoral din capitală, cu 160 de km/h. Puțini știu asta. Lucrurile au evoluat și aici. Și noi sperăm să evolueze în toată țara. E adevărat, lucrurile trebuie făcute și eforturile sunt mari. Infrastructura feroviară n-o putem repara de azi pe mâine. Sistemul trebuie, deși suntem societăți separate, privit în ansamblu. Un călător mulțumit, chiar dacă nu-i merge puțin aerul condiționat în vagon, apoi pornește sau îl zdruncină puțin, dacă face București-Constanța în două ore… e ok. Dacă ar face acest drum în 6 ore, acea mică problemă a vagonului se transformă într-o mare problemă”.

Sursa foto: CFR Infrastructura

Cert este că șefi ai CFR SA vor avea de rezolvat foarte multe probleme, pentru că există o serie de restanţe de la predecesori. O moștenire greu de gestionat. Fără continuitate, însă, va fi din ce mai greu. În curând se împlinesc 30 de ani de la revoluție și pe la ministerul transporturilor au trecut aproape 30 de miniștri! Bilanț greu de egalat!

Că este nevoie de continuitate, recunoaște, elegant ce-i drept, și Adrian Vlaicu, șef deparatament Marketing-Comunicare CFR Călători in exclusivitate pentru știrile Digi FM.

„Fiecare țară își adoptă o politică de transporturi, pe care o pune în practică. Cel puțin în domeniul feroviar nu este o politică de 4 ani, ci de cel puțin 10-12 ani. Când o țară își propune să-și dezvolte un sistem feroviar trebuie să se gândească nu la 4 ani, nu la 6 ani, de la 10 ani încolo. O investiție într-un material rulant nou nu o gândim pentru 4 ani. Se gândește de la 10 ani încolo. Intervin apoi modernizările, modificările și adaptările unității respective care pot prelungi durata de viață. Deci lucrurile se pot dezvolta. Dacă există continuitate? Exact, dacă există continuitate”.

În logica „firească” a continuității, pe 21 octombrie, directorul CFR SĂ e demis brusc de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Continuitatea se oprește la contracte care trebuie semnate. Chiar și la ordinul unui ministru aflat pe ultima sută de metri în funcție și chiar dacă sunt contestate în instanță.


sursa: CFR Infrastructura

Despre continuitate și despre bugete multi-anuale a vorbit tot anul acesta în exclusivitate pentru Știrile Digi FM și directorul tocmai demis de la CFR S.A, Constantin Axinia.

00:00

Axinia a fost demis de Consiliul de administratie al CFR in timp ce se afla in concediu medical. Motivul...fostul sef al CFR SA trebuia sa plece pentru ca nu ar fi vrut sa semneze un contract de modernizare pentru o parte din calea ferata, dar care fusese atacat in instanta si pentru care nu exista o hotarare definitiva.

Anul acesta, CFR a anunțat ridicarea a jumătate dintre restricțiile de viteză care făceau că sute de mii de călători să piardă timp pe căile ferate. Ce se va întâmpla mai departe? E nevoie de bani, iar lucrările vor continua inclusiv pe tronsoanele din Ardeal, a declarat pentru Știrile Digi FM, Constantin Axinia, directorul demis de al CFR S.A.

00:00

Directorul demis al CFR, Constantin Axinia anunță că va contesta în instanță decizia prin care a fost înlăturat din funcție. Până atunci, lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare și a materialului rulant ar trebui să continue, chiar cu un nou ministru la Transporturi și cu ce bani rămân după rectificarea bugetară. Un buget pe termen lung pentru căile ferate nu e de așteptat prea curând, deși e cerut de toți cei din sistem.

Ascultă Digi FM Live, pentru cele mai noi știri, la fiecare 30 de minute.
Ca să știi!

Puteţi urmări Știrile Digi FM şi pe Google News şi WhatsApp!

Recomandări DigiFM
Matinal_Site_sezon2-2024
Oana Zamfir și Vlad Craioveanu – 23 septembrie 2024
scandal metrou
Scenă șocantă la metrou: „Ce, nu mai am voie să îmi bat nevasta?”
florin negrutiu 1 oct
Florin Negruțiu, despre transformarea lui George Simion (AUR): „Nu...
petre roman
Cu ce se ocupă Petre Roman la 78 de ani. Oana Roman a dat tot din...
Pe aceeași temă
CFR
Elevii vor beneficia de gratuitate la transportul cu trenul pe baza vizei de anul trecut până...
Sighisoara,,Romania,-,July,23,,2019,:,Sighisoara,Railway,Station
Cinci trenuri de călători au întârzieri cuprinse între două şi şase ore, după defectarea unui...
Aglomerație în gara din Costinești
Sute de pasageri, nevoiţi să aştepte trenul în soare, în halta Costineşti. Reacţia CFR...
Tren în Gara de Nord din București
Trenurile vor circula cu viteză redusă din cauza caniculei. Cod roșu de temperaturi extreme în...
Te-ar putea interesa și
GARA DE NORD - CFR - GREVA SPONTANA
Ce amenzi riscă persoanele care deschid ușa trenului, în timpul mersului. Anunțul făcut de CFR
tren
Trenurile care circulă pe raza Regionalelor CF Bucureşti, Craiova, Timişoara,Iaşi, Galaţi şi...
tren
Trenurile vor circula cu viteză redusă în următoarele trei zile, din cauza caniculei...
cfr-calatori-696x464
Angajați de la CFR, prinși băuți la serviciu. Un paznic de barieră avea o alcoolemie de 1,39...
Partenerii noștri
Digi24 Coșmar în parcare! Zeci de mașini vandalizate cu un mesaj bizar în Sectorul 4
Coșmar în parcare! Zeci de mașini vandalizate cu un mesaj bizar în...
DigiSport ”Nu-ți voi răspunde, pentru că nu ai înțelege”. Luis Enrique, derapaj la adresa unei jurnaliste. Cum a reacționat aceasta
”Nu-ți voi răspunde, pentru că nu ai înțelege”. Luis Enrique, derapaj la...
PeRoz De ce a încetat Sean “Diddy” Combs să-i invite la petrecerile sale pe prinții William și Harry. Motivul a ieșit la iveală abia acum
De ce a încetat Sean “Diddy” Combs să-i invite la petrecerile sale pe...
Film Now Denzel Washington, actorul care l-a confruntat pe Sean „Diddy” Combs. S-a aflat ce s-a întâmplat la o petrecere după 20 de ani
Denzel Washington, actorul care l-a confruntat pe Sean „Diddy” Combs. S-a...
Digi World Trei obiceiuri pe care să le prioritizezi pentru o viață lungă. Somnul e mai important decât ai putea crede
Trei obiceiuri pe care să le prioritizezi pentru o viață lungă. Somnul e...
Stirile Kanal D Se scumpesc din nou carburanții. Este deja o creștere semnificativă, în doar două zile
Se scumpesc din nou carburanții. Este deja o creștere semnificativă, în...
ProFM Ștefan Bănică nu a vrut inițial ca fiul său să fie artist: „Mi-a spus să mă fac bucătar sau doctor”
Ștefan Bănică nu a vrut inițial ca fiul său să fie artist: „Mi-a spus să...
Digi Life Și-a dorit mereu să se mărite, n-a găsit partenerul potrivit, așa că s-a căsătorit cu ea însăși. Cum a sărbătorit după un an
Și-a dorit mereu să se mărite, n-a găsit partenerul potrivit, așa că s-a...
Ultimele știri din matinal
anul nou care n-a fost - mihai calin nicoleta hancu
„Anul Nou care n-a fost”, povestea filmului premiat la Veneția. Interviu cu actorii Nicoleta...
calin goia la matinal 1lats
Călin Goia, de la Voltaj, povestește la Digi FM despre cei 25 de ani ai trupei și momentele...
nicusor dan la matinal digi fm 20 septembrie
Nicușor Dan, în direct la Digi FM: „Nu iau în calcul o intrare în PNL”
Radu Paraschivescu despre victor rebengiuc
Radu Paraschivescu despre gafele Elenei Lasconi și ale lui Mircea Geoană
Ultimele știri
Italian,State,Police,-,Immigration,Section
Italia reduce obstacolele birocratice pentru muncitorii străini. E deficit de îngrijitori...
Close,Up,View,Of,Modern,Car,Headlight,With,Sunbeams.,Traffic
15 maşini, zgâriate într-o parcare din Sectorul 4 al Capitalei. Polițiștii fac cercetări
A pod of four killer whales, including two cubs, stranded off the coast of Kamchatka, a remote Russian region, where volunteers and local emergency services seeking to help the mammals wait out the low tide in shallow waters of the Bolshaya Vorovskaya Riv
O familie de balene ucigaşe a rămas din nou blocată într-un estuar din Orientul Îndepărtat Rus
audienta nationala 2024 septembrie
Andreea Georgescu, Ion M. Ioniță și Florin Negruțiu intră în: „Audiența Națională”