Campanie Știrile Digi FM: CFR - Cifrele dezastrului (Episodul 21)

61932418

După revoluție, pe la ministerul transporturilor s-au perindat nu mai puțin de 25 de miniștri. Și toți au avut planuri și proiecte. Și toți au fost de acord că atragerea banilor europeni trebuie să fie o prioritate.

Îi ascultăm pe Anca Boagiu, Ioan Rus, Dan Șova, Traian Băsescu, Dan Costescu

Dacă nu ai un management important și nu te raportezi la niște criterii de performanță în cadrul companiei, e clar că lucrurile o iau razna. Dacă fiecare se apucă să mai deschidă o licitație pentru care n-are bani, începem să facem o plată și de acolo acumulăm arierate ani în șir, bineînțeles că vom ajunge în găurile negre pe care le vedem. De la CFR Infrastructură lipsesc, în ultimii 25 de ani, un milliard de euro investiții, nu s-au făcut! Întotdeauna se poate mai bine, eu am făcut ce am putut eu cel mai bine. Vreau să știți că este pentru prima oară în istoria transporturilor și a infrastructurii când am inversat paradigma. Când eu am venit la minister, se discuta permanent că avem foarte mulți bani și suntem incapabili să realizăm proiecte. Astăzi avem proiecte realizabile, care depășesc de trei ori banii pe care-i avem la dispoziție. Dacă mă întrebați, investiții, bine, dar din ce? E foarte simplu, din bani europeni. România are 42 de miliarde de euro la dispoziție pentru acest exercițiul bugetar al Uniunii Europene. Ne propunem să continuăm investițiile pe Coridorul 4 feroviar . Calea ferată are șansa să închidă înainte de 2017-2018 acest coridor. În acel moment se va putea circula de la Constanța până la Curtici, pe calea ferată, cu viteze de 160 de km/h.

Campania știrilor DIGI FM: "CFR - Cifrele dezastrului" a arătat până acum în ce situație se află infrastructura feroviară din România. Am aflat cu ce viteză merg trenurile la noi, în ce condiții sunt nevoiți să circule cei care aleg calea ferată, care sunt nemulțumirile lor, dar și ale angajaților din sistem. Am descoperit că problemele sunt vechi, că nu s-a investit mai deloc după revoluție și că nu am atras la timp fondurile europene pe care le aveam la dispoziție. Au fost promisiuni, planuri, proiecte si masterplanuri, dar puține s-au concretizat. Putem afirma, așadar, că infrastructura este una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă România. Din fericire însă, lucrurile par să intre pe un făgaș normal, cel puțin pe termen scurt.

Actualul ministru al transporturilor și-a început mandatul pornind de la ideea că trebuie schimbat modul în care se lansează noile proiecte.

Ne pregătim pentru ce poate fi mai rău, a anunțat Lucian Șova, la dezbaterea ce a reunit la aceeaşi masă actori principali din infrastructura rutieră, feroviară şi de metrou, organizată în luna martie de revista Capital, "Transporturi și Infrastructură 2018".

Așa cum a fost gestionată până acum problematica implementării proiectelor de infrastructură mare, nu putem spune că a fost un succes. Și, cred eu, în principal din cauza termenelor prea mari în care au fost parcurse procedurile de achiziție publică. Iar, atunci când la sfârșitul unei proceduri s-a ajuns să se și definească un câștigător, uneori acesta nu mai avea capacitatea administrativă, tehnică sau financiară să poată implemeta proiectul.

Prezent la aceeași conferință, director general al CFR SA, Ion Gavrilă a anunțat că anul acesta sunt în plan modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, precum și lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri

Anul acesta ne-am propus să avem 23 de poduri și podețe, așa avem modernizate 47 de stații de cale ferată și 42 de treceri la nivel. Am inventariat toate zonele unde se circulă și unde este trafic mai mare și avem restricții de viteză. Ne-am propus, împreună cu Direcția de Exploatare, să ridicăm anul acesta 25% din restricții, acolo unde se poate. Asta înseamnă peste 100. Bineînțeles, restricții vor fi în continuare. Să le ridicăm pe cele care vin și din cele vechi 20-25%. Colegii mei au achiziționat niște utilaje de mică mecanizare care sunt foarte bune, mai căutăm un tractorist. Am cumpărat un buldozer, dar nu găsim un tractorist, pentru că au plecat la firme care îi plătesc foarte bine. Nu avem ingineri de poduri…

Dacă vrei să citești toate materialele Campaniei Știrilor Digi FM, le găsești aici.

Sursa foto: CFR Pro Infrastructura

Pe aceeași temă

Recomandarile Digi FM

dezinfectant crema picioare

Adevărul despre dezinfectantul ambalat în tuburi de cremă pentru...

Citește și

lant-uman-colectiv-5-ani-inq-ganea (4)

Lanţ uman între Curtea de Apel Bucureşti şi fostul club Colectiv, în memoria...

indicator

Un bărbat a schimbat un semn de circulație pentru a interzice circulația pe o...

Concurs la Digi FM

780x530(19)

Fii tare pe purificare, la Digi FM

Partenerii noștri

Număr record de spitalizări în ultima săptămână în cel puțin 14 țări europene
Digi24

Număr record de spitalizări în ultima săptămână în cel puțin 14 țări...

Conducerea lui Dinamo l-a lăsat pe Dănciulescu pe "seen": "L-am sunat, n-a răspuns. I-am dat sms". Ce se întâmplă cu datoria sa
DigiSport

Conducerea lui Dinamo l-a lăsat pe Dănciulescu pe "seen": "L-am sunat, n-a...

”M-am răzbunat pe bărbații care au spus că sunt prea grasă!” Vedeta care nu a iertat pe nimeni după ce a slăbit 38 kg
PeRoz

”M-am răzbunat pe bărbații care au spus că sunt prea grasă!” Vedeta care...

Nuntă în secret. Una dintre cele mai admirate vedete s-a căsătorit pentru a treia oară. Cine este bărbatul care i-a cucerit inima
Film Now

Nuntă în secret. Una dintre cele mai admirate vedete s-a căsătorit pentru...

O nouă descoperire privind Covid-19. Simptomul pe care pacienții îl pot avea și la cinci luni de la vindecare
Digi World

O nouă descoperire privind Covid-19. Simptomul pe care pacienții îl pot...

Cum a încercat o pisică să-și potolească foamea. Imaginile ei fac furori pe internet: ”Determinarea ei e remarcabilă!”
Digi Animal World

Cum a încercat o pisică să-și potolească foamea. Imaginile ei fac furori...

Alexandra Stan, primele imagini cu iubitul ei. Cei doi au plecat într-o vacanță romantică la munte
ProFM

Alexandra Stan, primele imagini cu iubitul ei. Cei doi au plecat într-o...

Salvamontiști Bușteni, Prahova

Trei tineri aveau nevoie de transport și au chemat salvamontiștii, pe care...

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digifm.ro Vezi politica de confidenţialitate
cmp_level, prv_level
Studiu de Audienţă și Trafic Internet (prin CXENSE) brat.ro
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utmt, __utmb, __utmc, __utmz
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY, APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
auth_token, twll, secure_session, guest_id, __utma, remember_checked, remember_checked_on
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Trimite
Vezi aici politica de confidențialitate